Permalänk
Medlem

LG UltraGear 32GP850

Nu när Elgiganten erbjuder denna skärm till nedsatt pris tror jag att flera prismedvetna skärmfluktare har kontraherat avtryckarfingret. Jag är en av dem, men skärmen har inte anlänt än. Min tanke med denna tråd är att vi kan samla första, andra och tredje intrycken här.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Nu när Elgiganten erbjuder denna skärm till nedsatt pris

Kampanjen verkar inte gälla längre, nu är priset tillbaka på 6990 istället för det nedsatta 3990kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZimpanX:

Kampanjen verkar inte gälla längre, nu är priset tillbaka på 6990 istället för det nedsatta 3990kr.

Det var ju mindre bra när erbjudandet från början skulle gälla till och med imorgon. Suck!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Klarar denna alla sina funktioner (inklusive överklockning till 185 Hz) över HDMI?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Klarar denna alla sina funktioner (inklusive överklockning till 185 Hz) över HDMI?

Rätt säker på att du måste höra dp om du vill ha 180 (165hz också för den delen)

Permalänk
Bildexpert 📺

18 Gbps = 2560x1440 och 144 Hz som mest vid 8 bitars RGB/4:4:4. Högre frekvens är möjligt ifall man tar till subsampling av signalen vilket man sällan vill – och skärmen acccepterar det förstås.

Permalänk
Medlem

Har någon testat denna i mörkt rum? Jag har ofta problemet att skärmar inte går att sänka tillräckligt i ljusstyrka.
Edit: Hittade Hardware Unboxed test som säger att den går till 67 nits som lägst, vilket ska vara lite för högt? Däremot går 27-tummaren ända ner till 27 nits!

Verkar billig annars (när den är nedsatt till 4000kr), och stor bild med lagom upplösning.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bartil:

Har någon testat denna i mörkt rum? Jag har ofta problemet att skärmar inte går att sänka tillräckligt i ljusstyrka.
Edit: Hittade Hardware Unboxed test som säger att den går till 67 nits som lägst, vilket ska vara lite för högt? Däremot går 27-tummaren ända ner till 27 nits!

Verkar billig annars (när den är nedsatt till 4000kr), och stor bild med lagom upplösning.

Jag gillar visserligen att ha lite extra ljus på skärmen, men på lägsta inställningen blir det rätt mörkt ändå. Sätter oftast på lite mindre blått ljus och mer gult för nattanvändning.