Lisa Su: "Playstation 5 finns – du är inte beredd att betala priset"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Ja, det har du såklart rätt i.

Det jag reagerade på var nog uttrycket "spot on" härskarteknik. Det har gått helt galen inflation i vad folk anser vara härskarteknik när det egentligen är väldigt väl etablerat vad det är för något. Och just det att alla som är otrevliga eller bara dåliga chefer i allmänhet skulle pyssla med härskartekniker är jag bara så trött på att ständigt höra.

Förstår vad du menar. Samhället har dock blivit lite väl kallt där man premierar dåligt beteende. Så var tvungen att försvara Åke även om jag ogillar hans beteende då det knappast hjälper chefen att förstå problemet till händelsen. Gör som jag, skriv ner allt i en logg, samla fakta och bevis. Sedan hänger du ut fanskapet den dag du slutar på jobbet. Gärna medialt så hen är bränd inom sin bransch för all framtid. Den personens chef lär knappast backa personen då. Samt så blir det väldigt svårt att få ett nytt jobb för denne

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Märkligt... Finns inte att köpa någonstans vad jag kan se, PS5 är i princip alltid slut eller borttagen från sortimentet. Var först idag som jag såg Xbox Series X på fler månader.

I fysiska hyllor är den nog svår att hitta ja, men tittar en på t.ex. Prisjakt brukar den finnas - för mellan 8-11k. Så den går (oftast) att hitta - om än otroligt dyrt. Så som jag ser det är uttalandet helt korrekt - även om det var menat som personligt skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Finns väl betydligt viktigare saker att kämpa för i så fall.

Det är ju just där problemet är, levnadsstandard och hur vissa har tillgång till saker andra då inte har. Lättare nöjen som är tillgängliga alla och inte en klassfråga är väl något värt att slåss för?
Folk klarar sig med tak över huvudet och mat, folk mår bra när de har tak över huvudet, mat och nöjen, spel idag är en av världens största industrier och riktat mot nöjen.
Folk blir lika upprörda med höga priser på mat, hyra och bensin.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Väntar ännu på att köpa en ps5 till vettigt pris :/ men är förvånad över reaktionerna i denna tråd, där i vanliga fall många fria marknaden "profeter" klagar på den fria marknaden xD det är mer komiskt än bristen på ps5 i sig. Att vara "fattig" ger inte Lisa fel.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Detta är off topic men jag kan inte låta det stå oemotsagt. Jag vet inte vilken verklighetsuppfattning du har men det finns en hel del människor, även i Sverige, med heltidsjobb som verkligen inte har gott om pengar. Kanske dags för en reality check?

Som sagt, då har man gjort dåliga beslut rent ekonomiskt och det är inte flödet in som är problemet.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Xtia xProto-L
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo
Motherboard: Asus ROG Strix X570-i Cooler: AC NeXXos 1080mm
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Fast vad skulle problemet vara? Det är inte AMD som säljer grejerna och kan man inte bara traska in i en ellada och beställa en för vettigt pris? Leverans tar säkert ett tag, men det verkar ju vara det de fått ta till för att inte bli överrumplade av botar.

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Är väl skillnad på att ha råd och inte vilja betala, har man så taskig inkomst att man inte kan handla ett PS5 finns annat man bör prioritera, som människa har man inte rätt till the latest and greatest bara för att man tycker så.

Oftast så har folk men lite pengar gjort dåliga val för plånboken och då får väl dom stå sitt kast för det. Så fort du har ett heltidsjobb i Sverige så har du gott om pengar sen vad man slösar dom på är upp till en själv.

Klasskillnader kommer det alltid finnas och det är också bra, de som är ambitiösa och kämpar för att tjäna en härva pengar ska väl få leva lite flådigare, eller ska alla latmaskar få glida räkmacka på de som faktiskt gör något?

Rätt jäkla skev och smal syn på dina medmänniskor. Som någon tidigare sa så hade du nog mått gott av en verklighetsförankring.

Stadsmissionen i Västerås har en dagverksamhet för bland annat hemlösa och missbrukare. De skulle säkert uppskatta lite hjälp, speciellt nu såhär i juletider. Du kommer lära känna människor som hamnat i en, allmänt sett, sämre livssituation varken på grund av lathet eller dåliga val, och ändå ha mer empati än vad du ger uttryck för i dina inlägg.

Menar det i all välmening, jag tror genuint att du hade mått bra av det ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är ju just där problemet är, levnadsstandard och hur vissa har tillgång till saker andra då inte har. Lättare nöjen som är tillgängliga alla och inte en klassfråga är väl något värt att slåss för?
Folk klarar sig med tak över huvudet och mat, folk mår bra när de har tak över huvudet, mat och nöjen, spel idag är en av världens största industrier och riktat mot nöjen.
Folk blir lika upprörda med höga priser på mat, hyra och bensin.

Du behöver väl inte ha ett Playstation för att ha en rimlig levnadsstandard?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Som sagt, då har man gjort dåliga beslut rent ekonomiskt och det är inte flödet in som är problemet.

Snick-snack. Under en period i mitt liv jobbade jag heltid på hemtjänsten. Tjänade 10700 kr i månaden före skatt (1998), relativt sett tror jag inte att man tjänar så mycket mer idag. Det är en sak att inte tycka att ett Playstation är en mänsklig rättighet men det är något helt annat att dissa hårt arbetande människor som slösaktiga för att de inte har råd med sådant som du ser som självklart. Olika falla ödets lotter osv... Var jävligt försiktig med vilka höga hästar du sätter dig på.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Du behöver väl inte ha ett Playstation för att ha en rimlig levnadsstandard?

Frågar du mig - så nej absolut inte, det finns större saker som inte går att värdera i pengar. Eventuella nöjen och hobbies får man ju anpassa till sin egen plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Du behöver väl inte ha ett Playstation för att ha en rimlig levnadsstandard?

Vad pratar vi om i tråden?

De som vill kan väl ta sina 6000 kr och gå in på en Mediamarkt-butik och beställa i person, du behöver inte en rimlig levnadsstandard för att köpa en spelkonsol. En elcykel på Biltema kostar mer. Lär vara betydligt mindre väntetid att skaffa en i USA för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Du behöver väl inte ha ett Playstation för att ha en rimlig levnadsstandard?

Det var inte poängen, poängen är att vad folk anser viktigt är vad de reagerar på och nöjen är viktigt för många, även känslan av att inte stå utanför mm. En produkt som tidigare varit tillgänglig för alla är nu exklusiv, det reagerar folk på och ser som en levnadsstandard som sjunker.
Ingen reagerar när en Ferrari stiger med 50%, men många reagerar när en "folkbil" plötsligt blir 25% dyrare och närmar sig en "lyxvara".

Definitionen på rimligt är sedan flytande, du kanske inte anser det viktigt, har en eller har råd att köpa oavsett höjning men någon vars livs största utlopp sker via spel, Playstation eller annat, kanske ser det som viktigare.
Tekniskt sett behöver man inte massa saker men de ger ökad livskvalitet att ha en telefon, att kunna äta mer än bara nudlar etc

Vad anser du är en rimlig levnadsstandard och skulle du vara glad om du tvingades leva med en standard enbart den på definitionen?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Frågar du mig - så nej absolut inte, det finns större saker som inte går att värdera i pengar. Eventuella nöjen och hobbies får man ju anpassa till sin egen plånbok.

Skrivet av Petterk:

Vad pratar vi om i tråden?

De som vill kan väl ta sina 6000 kr och gå in på en Mediamarkt-butik och beställa i person, du behöver inte en rimlig levnadsstandard för att köpa en spelkonsol. En elcykel på Biltema kostar mer. Lär vara betydligt mindre väntetid att skaffa en i USA för den delen.

Ja, alltså jag svarade ju den som tyckte att det ingick i strävan efter jämlikhet.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det var inte poängen, poängen är att vad folk anser viktigt är vad de reagerar på och nöjen är viktigt för många, även känslan av att inte stå utanför mm. En produkt som tidigare varit tillgänglig för alla är nu exklusiv, det reagerar folk på och ser som en levnadsstandard som sjunker.
Ingen reagerar när en Ferrari stiger med 50%, men många reagerar när en "folkbil" plötsligt blir 25% dyrare och närmar sig en "lyxvara".

Definitionen på rimligt är sedan flytande, du kanske inte anser det viktigt, har en eller har råd att köpa oavsett höjning men någon vars livs största utlopp sker via spel, Playstation eller annat, kanske ser det som viktigare.
Tekniskt sett behöver man inte massa saker men de ger ökad livskvalitet att ha en telefon, att kunna äta mer än bara nudlar etc

Vad anser du är en rimlig levnadsstandard och skulle du vara glad om du tvingades leva med en standard enbart den på definitionen?

Hur tycker du detta ska lösas, om man inte har råd - statliga subventioner, tv-spelstilägg, tillägg i mänskliga rättigheter…? En allvarlig fråga, även om det ser raljant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det var inte poängen, poängen är att vad folk anser viktigt är vad de reagerar på och nöjen är viktigt för många, även känslan av att inte stå utanför mm. En produkt som tidigare varit tillgänglig för alla är nu exklusiv, det reagerar folk på och ser som en levnadsstandard som sjunker.
Ingen reagerar när en Ferrari stiger med 50%, men många reagerar när en "folkbil" plötsligt blir 25% dyrare och närmar sig en "lyxvara".

Definitionen på rimligt är sedan flytande, du kanske inte anser det viktigt, har en eller har råd att köpa oavsett höjning men någon vars livs största utlopp sker via spel, Playstation eller annat, kanske ser det som viktigare.
Tekniskt sett behöver man inte massa saker men de ger ökad livskvalitet att ha en telefon, att kunna äta mer än bara nudlar etc

Vad anser du är en rimlig levnadsstandard och skulle du vara glad om du tvingades leva med en standard enbart den på definitionen?

Fast vad folk på swec anser är viktigt är knappast representativt för allmänheten. I så fall skulle steam-abonnemang ingå i socialbidraget. Personligen har delar av min uppväxt varit under det som kallas existensminimum, vi var aldrig helt utan mat men det var fan inte varit långt borta. Att någon ens skulle se en spelmanick för i bästa fall sex tusen kronor som ett nödvändigt ont är ett hån mot de som faktiskt verkligen behöver något.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Hur tycker du detta ska lösas, om man inte har råd - statliga subventioner, tv-spelstilägg, tillägg i mänskliga rättigheter…? En allvarlig fråga, även om det ser raljant ut.

Optimalt allmänt vore ju om allt inte enbart var vinstdrivet utan även tog andra aspekter i aktning, det är nog en bra väg dit om den ens är möjlig. En konkret lösning har jag dock inte men det betyder inte att man inte har rätt att reagera, försöka eller kräva ändring mm för skulle man kräva en konkret lösning på allt innan det ifrågasätts skulle mycket viktigt aldrig ske.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ja, alltså jag svarade ju den som tyckte att det ingick i strävan efter jämlikhet.

Går ju inte direkt att klaga på tillgängligheten om allmänheten samtidigt ringer runt till alla ÅF och försöker kringgå turordningsregler de sätter upp. De finns utan överpriser om du är beredd att beställa i person eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Fast vad folk på swec anser är viktigt är knappast representativt för allmänheten. I så fall skulle steam-abonnemang ingå i socialbidraget. Personligen har delar av min uppväxt varit under det som kallas existensminimum, vi var aldrig helt utan mat men det var fan inte varit långt borta. Att någon ens skulle se en spelmanick för i bästa fall sex tusen kronor som ett nödvändigt ont är ett hån mot de som faktiskt verkligen behöver något.

Existensminimum är inte en riktlinje för rimlig levnadsstandard, om du anser att existensminimum är en rimlig standard för folk att leva på förstår jag att du inte ser hur folk tänker här men existensminimum är just vad ordet säger att det är existensminimum.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Optimalt allmänt vore ju om allt inte enbart var vinstdrivet utan även tog andra aspekter i aktning, det är nog en bra väg dit om den ens är möjlig. En konkret lösning har jag dock inte men det betyder inte att man inte har rätt att reagera, försöka eller kräva ändring mm för skulle man kräva en konkret lösning på allt innan det ifrågasätts skulle mycket viktigt aldrig ske.

Absolut har du poäng för att man ska reagera, men vår definition på vad som är ”mycket viktigt” skiljer sig så markant åt att det från min sida inte är värt att diskutera vidare, men tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Existensminimum är inte en riktlinje för rimlig levnadsstandard, om du anser att existensminimum är en rimlig standard för folk att leva på förstår jag att du inte ser hur folk tänker här men existensminimum är just vad ordet säger att det är existensminimum.

Existensminimum eller förbehållsbelopp är bara relevant om du har utmätning från Kronofogden, summan är högre än du får om du har ekonomiskt bistånd. På existensminimum får du väl spara 6 månader för att ha råd med ditt Playstation 5, vill du ha ett så kan du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Existensminimum är inte en riktlinje för rimlig levnadsstandard, om du anser att existensminimum är en rimlig standard för folk att leva på förstår jag att du inte ser hur folk tänker här men existensminimum är just vad ordet säger att det är existensminimum.

Skriver ingenstans att existensminumum är en något jag ser som en riktlinje, allt jag menar är att ett sprillans nytt playstation knappast är prioriterat för folk som har det svårt, på riktigt. Jag är helt för att ungar som har det svårt ska kunna dela den digitala värld där många av deras vänner finns men dator ingår faktiskt i baskraven nuförtiden och vill man att sina ungar ska kunna spela konsol funkar en beggad Ps4 ett tag till.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Är det möjligt att lösa klimatkrisen? Ja, ett enkelt sätt är att bara att låta 80% av jordens befolkning dö och inte längre förbränna något eller använda el. Är du beredd att betala priset?

Vad är det för jäkla idiotsvar.

dock så är det för många människor på jorden, runt 4 miljarder för många så rätt kasst jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Existensminimum eller förbehållsbelopp är bara relevant om du har utmätning från Kronofogden, summan är högre än du får om du har ekonomiskt bistånd. På existensminimum får du väl spara 6 månader för att ha råd med ditt Playstation 5, vill du ha ett så kan du.

Summan (förbehållsbeloppet (singel 5373kr, gift 4540kr - år 2021)) är relevant om du har och betalar för hemtjänst exempelvis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Absolut har du poäng för att man ska reagera, men vår definition på vad som är ”mycket viktigt” skiljer sig så markant åt att det från min sida inte är värt att diskutera vidare, men tack för svar!

Ja vad som är mycket viktigt skiljer sig från person till person, jag ser dock inte diskussionen om ps5 som bara om det utan helhet för vilka som får ta del av vad. För egen del har jag inget behov av en ps5 och kanske köper en när jag anser de är i rimligt pris, men jag förstår folk som är upprörda över situationen.

Skrivet av wounds:

Skriver ingenstans att existensminumum är en något jag ser som en riktlinje, allt jag menar är att ett sprillans nytt playstation knappast är prioriterat för folk som har det svårt, på riktigt. Jag är helt för att ungar som har det svårt ska kunna dela den digitala värld där många av deras vänner finns men dator ingår faktiskt i baskraven nuförtiden och vill man att sina ungar ska kunna spela konsol funkar en beggad Ps4 ett tag till.

Varför ens nämna det i svaret då förstår jag inte men visst och jag håller med, vi har en ps4 här hemma som rullar bra och dagligen. Jag kör på ett 1000 serie kort och har gjort i ett par år, köper nytt efter behov och det har jag inget, det betyder dock inte att jag anser att läget är som det borde.
Jag ser inte rimlig standard hos folk som har det svårt, rimlig standard för mig är när man inte behöver oroa sig för vardagen och kan fokusera på exempelvis en ps5, men när nivån för lyx sjunker ner i vad folk anser ska vara standard är det skäl att reagera, speciellt då fördelning på rikedom i världen är extremt skev.
Jag anser att folk i allmänhet oavsett vart de lever bör rimligen ha en standard som innefattar att de kan utan att tumma på vardagen ha råd med en spelkonsol från senaste generationen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Är det möjligt att lösa klimatkrisen? Ja, ett enkelt sätt är att bara att låta 80% av jordens befolkning dö och inte längre förbränna något eller använda el. Är du beredd att betala priset?

Vad är det för jäkla idiotsvar.

Ingen fara, alla kommer dö - tro mig, 100% kommer dö, ingen lever för evigt.

Permalänk
Medlem

Lisa har ju rätt.

Helt ärligt känns det som att det blivit en meme att gnälla över bristande tillgång på PS5. Är det ens 10% av alla som klagar som någonsin har haft för avsikt att köpa konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Som sagt, då har man gjort dåliga beslut rent ekonomiskt och det är inte flödet in som är problemet.

Tycker det där är en rätt taskig människosyn om jag ska vara ärlig. Ibland är människor tvingade att ta de möjligheter som finns, inte de som de skulle vilja ta. Bara för att din verklighet ser ut så betyder det inte att den ser ut så för alla, faktiskt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja vad som är mycket viktigt skiljer sig från person till person, jag ser dock inte diskussionen om ps5 som bara om det utan helhet för vilka som får ta del av vad. För egen del har jag inget behov av en ps5 och kanske köper en när jag anser de är i rimligt pris, men jag förstår folk som är upprörda över situationen.

Varför ens nämna det i svaret då förstår jag inte men visst och jag håller med, vi har en ps4 här hemma som rullar bra och dagligen. Jag kör på ett 1000 serie kort och har gjort i ett par år, köper nytt efter behov och det har jag inget, det betyder dock inte att jag anser att läget är som det borde.
Jag ser inte rimlig standard hos folk som har det svårt, rimlig standard för mig är när man inte behöver oroa sig för vardagen och kan fokusera på exempelvis en ps5, men när nivån för lyx sjunker ner i vad folk anser ska vara standard är det skäl att reagera, speciellt då fördelning på rikedom i världen är extremt skev.
Jag anser att folk i allmänhet oavsett vart de lever bör rimligen ha en standard som innefattar att de kan utan att tumma på vardagen ha råd med en spelkonsol från senaste generationen.

Varför jag nämnde det är för att man klarar sig ändå men jag fattar vad du menar. Tyvärr tror jag att oroa sig för vardagen är inget man kommer ifrån, hur mycket man än tjänar, man höjer bara ribban. En stor sak för mig var när jag kunde gå och handla mat utan att väga varenda grönsak och göra ett överslag om pengarna räckte. Trots att jag är någon annanstans nu är det fortfarande den ultimata lyxen för mig, att gå och handla mat utan att titta på prislapparna. Men jag tycker fortfarande inte att det är en självklarhet att alla ska ha råd med ett PS5.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 7950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Varför jag nämnde det är för att man klarar sig ändå men jag fattar vad du menar. Tyvärr tror jag att oroa sig för vardagen är inget man kommer ifrån, hur mycket man än tjänar, man höjer bara ribban. En stor sak för mig var när jag kunde gå och handla mat utan att väga varenda grönsak och göra ett överslag om pengarna räckte. Trots att jag är någon annanstans nu är det fortfarande den ultimata lyxen för mig, att gå och handla mat utan att titta på prislapparna. Men jag tycker fortfarande inte att det är en självklarhet att alla ska ha råd med ett PS5.

Det är det inte men det borde vara.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

PS5 och Xbox Series X är onekligen för billiga idag.
Just därför existerar scalpers, handlar inte om fomo längre, folk är villiga att betala 8-9k för de, då det är riktigt bra maskiner.

Nej de är för dyra, 3 år gammal underklockad processor tagen ur AMDs soptipp och ett radeon gpu som behöver skala upp till 1440p för att klara 50-60fps? Hade inte gett 4 lax för dyngan. Kanske blir ett köp om ett par år om en slimversion kommer ut med ett par spel på köpet under black friday.