Impopulära åsikter om hårdvara och spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Efter windows 7 fungerar ju inte alltid Ctrl + Alt + Del längre när helskärmsappar crashar. Eller jo - men task manager lägger sig gärna bakom helskärmsapplikationen vilket gör det omöjligt att avsluta programmet som inte svarar - för man får inte se task manager.
Windowsknapp + tab ger en möjlighet att flytta programmet som inte svara längre till desktop 2 - och därefter kommer man åt taskmanager i desktop 1 igen så att man kan döda processen.

Det här fungerar väl fortfarande?

Turn On or Off Always On Top for Task Manager using Keyboard Shortcut

1 Open Task Manager in more details view.

2 Press the Alt + O keys to open the "Options" menu and then press the A key to toggle Always on top checked (on) or unchecked (off-default) for what you want.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Back 4 blood är extremt dåligt.
Diablo 3 meh
battlefield 2042 meh
Last epoch d3 klon.
Wolcen d3 klon

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shakermaker:

Det här fungerar väl fortfarande?

Turn On or Off Always On Top for Task Manager using Keyboard Shortcut

1 Open Task Manager in more details view.

2 Press the Alt + O keys to open the "Options" menu and then press the A key to toggle Always on top checked (on) or unchecked (off-default) for what you want.

Jeeeesus! Det har aldrig slagit mig att de skulle ha tagit bort always on top. Ja - det där fungerar säkerligen!
Jag har svurit i det tysta utan att söka på det eller kolla upp det - sedan windows 8 släpptes haha! För jag hittade ju själv en annan lösning (som beskrivet ovan).

Tack så mycket!

Därmed tar jag också tillbaka att windowsknappen behövs haha!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jeeeesus! Det har aldrig slagit mig att de skulle ha tagit bort always on top. Ja - det där fungerar säkerligen!
Jag har svurit i det tysta utan att söka på det eller kolla upp det - sedan windows 8 släpptes haha! För jag hittade ju själv en annan lösning (som beskrivet ovan).

Haha, bättre sent än aldrig.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av snajk:

Tja, relevanta och relevanta, de har ju användningsområden fortfarande absolut, men de blir allt mer nischade. Det är ju två faktorer som driver på denna utveckling mestadels och det är dels att vi inte laddar ner så mycket (pirat) material från nätet längre tack vare streaming och så, och dels att SSD:er har blivit tillräckligt billiga och stora för de flestas behov. Hårddiskarna har ju bara en fördel och det är att de är billiga i förhållande till lagringsmängd, utöver det är de ju sämre på allt liksom. Till och med kapacitet, behöver man riktigt mycket lagring på ett litet utrymme så får man ju mer av SSD:er än av HDD:er exempelvis, till ett mycket högre pris visserligen.

För mig är SSD:erna nu på den nivå att jag köper på mig när de är billiga utan att ha något egentligt användningsområde för dem. Exempelvis köpte jag en 1TB SATA SSD i våras som har legat i sin förpackning sedan dess, tills jag byggde en ny dator för en vecka sedan eller så och kände att det var slösaktigt att ha typ bilder och Dokument på m2-disken. Förra året var det samma sak, en 500GB SSD som jag köpte, kanske på BF 2019, som kom till användning som sekundärdisk för gamla spel på den nya XBoxen.

När jag hade mycket lagring, på HDD-tiden, så brukade jag lägga ungefär 1500 för en disk, då fick man rejält mycket mer plats än normalstorleken som brukade ligga runt en tusenlapp. När en vanlig dator kom med 5GB så köpte jag 16 för det priset exempelvis, när standard var 250GB fick jag 750 och så vidare. Men de senaste åren har jag uteslutande köpt SSD:er och alla har legat under en tusenlapp, inte sällan runt 500 på rea. Exempelvis extradisken jag använde förra veckan kostade 899 tror jag för 1TB, m2-disken som nu är den "primära" kostade knappt 1000 och då är det en snabb PCIe 4-disk, 2019 års disk på 500 GB tror jag att jag köpte för typ 599 och så.

Har man flera terrabyte lagring så kommer inte ens SSD på tal. Ingen är beredd på att köpa 8TB SSDer diskar för tiotusen och uppåt utom möjligen företag.

Mekaniska diskar 8TB och uppåt är idag väldigt säkra den enda nackdelen är att de drar en del W och vibrerar en del. Jag har problem med vibration i mitt chassi och ibland kan det ge ifrån sig en resonans som låter en hel del.

Jag är den första som vill bli av med mekaniska hårddiskar så om du kan hitta prisvärda 4TB SSD diskar som inte är usla så varsegod tipsa mig gärna några.

Skrivet av zkin:

Back 4 blood är extremt dåligt.
Diablo 3 meh
battlefield 2042 meh
Last epoch d3 klon.
Wolcen d3 klon

Diablo 3 yuck

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Här måste jag vänligt men bestämt säga emot!
Windows tangenten för att söka i Windows används flitigt, likaså windows + shift + s (skärmdump på del av skärmen).

Skrivet av Söderbäck:

You´re crossing the line määän! You are crossing the friggin line here!

Hehe. Jag tycker den är rätt så skön som sök. Windowsknapp och sen skriv programmet man önskar. Men sure - det funkar utan också.
Användbar blir den vid skärmväxling (win + p)
Men framförallt är windowsknappen numer helt oumbärlig när helskärmsapplikationer crashar.

Efter windows 7 fungerar ju inte alltid Ctrl + Alt + Del längre när helskärmsappar crashar. Eller jo - men task manager lägger sig gärna bakom helskärmsapplikationen vilket gör det omöjligt att avsluta programmet som inte svarar - för man får inte se task manager.
Windowsknapp + tab ger en möjlighet att flytta programmet som inte svara längre till desktop 2 - och därefter kommer man åt taskmanager i desktop 1 igen så att man kan döda processen.

Jaja - jag vet. Det är för att windows blivit sämre på att hantera crashade helskärmsapplikationer de senaste åren snarare än att windowsknappen är bra ;). Men med tanke på vad windows är just nu så har jag svårt utan den knappen när det skiter sig (och det gör det fortfrande av och till).

Menar ni på allvar att jag ska behöva byta ut mitt 30 år gamla tangentbord bara för att Microsoft var så skitnödigt tvungna att hitta på tre nya knappar för drygt 25 år sedan? Skandal! Jag är kränkt! Och arg! Och... och.. och...

Får bygga mig ett extratangentbord med enbart windowsknapparna på till de få gångerna på ett år när de är användbara

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Har man flera terrabyte lagring så kommer inte ens SSD på tal. Ingen är beredd på att köpa 8TB SSDer diskar för tiotusen och uppåt utom möjligen företag.

Mekaniska diskar 8TB och uppåt är idag väldigt säkra den enda nackdelen är att de drar en del W och vibrerar en del. Jag har problem med vibration i mitt chassi och ibland kan det ge ifrån sig en resonans som låter en hel del.

Jag är den första som vill bli av med mekaniska hårddiskar så om du kan hitta prisvärda 4TB SSD diskar som inte är usla så varsegod tipsa mig gärna några.

Diablo 3 yuck

Tja, har man många TB lagring så kanske man bör fundera på varför man behöver så mycket. Alltså, jobbar man med videoredigering eller liknande så behöver man förstås mycket plats, å andra sidan är hastighet också ganska trevligt för sådana användningsområden. Men för en privatperson så ser jag bara inte behovet av 10+ TB liksom. Jag har alla bilder och all video från min telefon sedan rätt många år i OneDrive exempelvis och det är inte uppe i en TB än, som är vad jag har där. Sen kan man förstås rippa en massa BR eller liknande för något mediabibliotek eller så, men det är ju ganska nischad användning ändå.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Tja, har man många TB lagring så kanske man bör fundera på varför man behöver så mycket. Alltså, jobbar man med videoredigering eller liknande så behöver man förstås mycket plats, å andra sidan är hastighet också ganska trevligt för sådana användningsområden. Men för en privatperson så ser jag bara inte behovet av 10+ TB liksom. Jag har alla bilder och all video från min telefon sedan rätt många år i OneDrive exempelvis och det är inte uppe i en TB än, som är vad jag har där. Sen kan man förstås rippa en massa BR eller liknande för något mediabibliotek eller så, men det är ju ganska nischad användning ändå.

Bör man fundera varför man har så mycket? Försöker du säga att jag inte vet varför jag behöver så mycket?

Permalänk
Medlem

Jag tycker, trots att jag gillar Sweclockers, att jakten på 3070+ grafikkort är lite löjlig. Jag har fortfarande inte spelat något spel jag inte kan köra bra i 1440p på ett 2060.

Jag tycker också upplösningar över 1440p är totalt meningslösa för spel. Och det säger jag inte bara för att jag inte har hårdvaran att köra det... Jag ser verkligen inte någon skillnad. Faktum är att jag nog hade varit nöjd med 1080p också. Har en XSX till en 1080p-TV och det ser finfint ut.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OSkar000:

Menar ni på allvar att jag ska behöva byta ut mitt 30 år gamla tangentbord bara för att Microsoft var så skitnödigt tvungna att hitta på tre nya knappar för drygt 25 år sedan? Skandal! Jag är kränkt! Och arg! Och... och.. och...

Får bygga mig ett extratangentbord med enbart windowsknapparna på till de få gångerna på ett år när de är användbara

Det är ju trevligt med en extra "modifier"-knapp. Windows men också Linux använder ju den till ganska trevliga saker liksom. Exempelvis:
Win + PrintScreen tar ett screenshot och sparar som en bild i ens bildmapp
Win + X öppnar inställningsmenyn (samma som högerklick på start)
Win + R öppnar "Kör" (använder jag väldigt ofta för exempelvis calc men också för att öppna en katalog från en kopierad sökväg eller så, tidigare för cmd mycket men med terminalen så har jag alltid ett fönster öppet)
Win + P för "Projicering" alltså växla skärmar och så
Win + D för Visa desktop
Win + pilknapparna flyttar fönster runt på en skärm
Win + Shift + pilarna flyttar fönster mellan skärmar
Win + siffra öppnar/växlar till pinnad app ifrån aktivitetsfältet
Win + Ctrl + siffra öppnar ny instans av pinnad app ifrån aktivitetsfältet
Win + Pause öppnar System

Ganska användbart tycker jag. Det finns många fler knappar som jag använder väldigt mycket mindre, som Insert eller Caps. Ett tips är ju att mappa om Caps till Windows om du har ett tight eller gammalt tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Faulisto:

OLED är relativt överskattat med dagens teknik, det överdrivs hur bra det är. Ytterst sällan kontrasten kommer till sin rätt, krävs att det är totalt svart för att göra större skillnad. Absolut svärta gör sällan någon större nytta.
Kombinera det med att många väljer att dölja aktivitetsfält och liknande åtgärder, dvs man litar inte fullt ut på tekniken.

Nix, även Nintendo Switch spel ser bättre ut med OLED.

Folk har bara vant sig vid usel kontrast med IPS osv alltför länge.

Skrivet av Hulle:

Jag tycker, trots att jag gillar Sweclockers, att jakten på 3070+ grafikkort är lite löjlig. Jag har fortfarande inte spelat något spel jag inte kan köra bra i 1440p på ett 2060.

Nja, att gå från 5700 till 3070 i Cyberpunk gav otroligt mycket bättre flyt, även om jag inte hade dålig FPS med 5700 så önskar jag att jag hade istället spelat det igenom med 3070.

Kanske impopulär åsikt bland Nvidia fans: Nvidia snålar med VRAm

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hårddiskarna har ju bara en fördel och det är att de är billiga i förhållande till lagringsmängd, utöver det är de ju sämre på allt liksom.

Om du har urkopplad lokal backup så är SSD:er ett mycket dåligt val.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OSkar000:

Menar ni på allvar att jag ska behöva byta ut mitt 30 år gamla tangentbord bara för att Microsoft var så skitnödigt tvungna att hitta på tre nya knappar för drygt 25 år sedan? Skandal! Jag är kränkt! Och arg! Och... och.. och...

Får bygga mig ett extratangentbord med enbart windowsknapparna på till de få gångerna på ett år när de är användbara

Kollar du lite ovanför så ser du att @Shakermaker har fått mig att ta tillbaka allt och påstå raka motsatsen ;).
Jag har ångrat mig. Wind blows-knappen behövs inte (även om jag använder den)

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Bör man fundera varför man har så mycket? Försöker du säga att jag inte vet varför jag behöver så mycket?

Du vet förstås, men i de flesta fall handlar det om någon form av samlarbeteende och då borde man kanske fundera på vad behovet faktiskt är. Jag var ju också där, ville spara "alla" TV-serier jag gillade eller som jag kanske skulle gilla när jag väl tog mig tid att se dem exempelvis, men jag tog mig en funderare när jag inte hade plats för fler diskar. Skulle jag plocka ut de minsta diskarna och flytta över all denna media till en ny disk bara för att kunna fortsätta samla på mig? Hur mycket tid hade det tagit? Kan jag få tag i sakerna igen? Och jag landade i att det var dags att sluta samla. Sen är jag inte helt förbi det förstås, jag har fortfarande sparat lite obskyra saker som kanske kan vara svåra att hitta och så, men ett par hundra GB kan man ju klämma in lite varsom liksom.

Sen finns det som sagt nischer. En del kanske har rippat alla deras gamla vinylskivor till Flac exempelvis, men man får ju ha rätt många skivor för att det ska bli ett problem liksom. Du får ju plats med ungefär 3500 timmar "lossless" musik på en TB. Alltså handlar det mestadels om video om man har dessa extrema behov av utrymme, och med största sannolikhet nerladdad video som alltså man kunde ladda ned igen vid behov.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Du vet förstås, men i de flesta fall handlar det om någon form av samlarbeteende och då borde man kanske fundera på vad behovet faktiskt är. Jag var ju också där, ville spara "alla" TV-serier jag gillade eller som jag kanske skulle gilla när jag väl tog mig tid att se dem exempelvis, men jag tog mig en funderare när jag inte hade plats för fler diskar. Skulle jag plocka ut de minsta diskarna och flytta över all denna media till en ny disk bara för att kunna fortsätta samla på mig? Hur mycket tid hade det tagit? Kan jag få tag i sakerna igen? Och jag landade i att det var dags att sluta samla. Sen är jag inte helt förbi det förstås, jag har fortfarande sparat lite obskyra saker som kanske kan vara svåra att hitta och så, men ett par hundra GB kan man ju klämma in lite varsom liksom.

Sen finns det som sagt nischer. En del kanske har rippat alla deras gamla vinylskivor till Flac exempelvis, men man får ju ha rätt många skivor för att det ska bli ett problem liksom. Du får ju plats med ungefär 3500 timmar "lossless" musik på en TB. Alltså handlar det mestadels om video om man har dessa extrema behov av utrymme, och med största sannolikhet nerladdad video som alltså man kunde ladda ned igen vid behov.

Kan säga med en gång att det är inte är något samlarbeteende så där kan vi lägga ner disskussionen med en gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Om du har urkopplad lokal backup så är SSD:er ett mycket dåligt val.

Inte det bästa, men sannolikt bra mycket bättre än en snurrdisk i alla fall. Om du tar en hyfsat ny SSD, alltså inte "utsliten" och fyller den med data och lägger den på hyllan så kan du nästan garanterat koppla in den om tio år utan problem, sannolikt många fler år än så. En mekanisk disks rörliga delar lär inte hålla så länge om den aldrig används.

Skrivet av Dinkefing:

Kan säga med en gång att det är inte är något samlarbeteende så där kan vi lägga ner disskussionen med en gång.

Ja ja, du har säkert ett legitimt behov, som du bara vägrar säga vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nix, även Nintendo Switch spel ser bättre ut med OLED.

Folk har bara vant sig vid usel kontrast med IPS osv alltför länge.

Nja, att gå från 5700 till 3070 i Cyberpunk gav otroligt mycket bättre flyt, även om jag inte hade dålig FPS med 5700 så önskar jag att jag hade istället spelat det igenom med 3070.

Kanske impopulär åsikt bland Nvidia fans: Nvidia snålar med VRAm

Det klart att 5700->3070 ger bättre flyt eller tillåter högre inställningar, men spelet är ju samma oavsett, blir inte markant bättre bara för att detaljer ändras i bilden

Permalänk
Skrivet av snajk:

Inte det bästa, men sannolikt bra mycket bättre än en snurrdisk i alla fall. Om du tar en hyfsat ny SSD, alltså inte "utsliten" och fyller den med data och lägger den på hyllan så kan du nästan garanterat koppla in den om tio år utan problem, sannolikt många fler år än så. En mekanisk disks rörliga delar lär inte hålla så länge om den aldrig används.
Ja ja, du har säkert ett legitimt behov, som du bara vägrar säga vad det är.

Varför skulle jag säga vad det är? Vill du att jag ska anmäla ditt inlägg?

Riktigt irriterad just nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Varför skulle jag säga vad det är? Vill du att jag ska anmäla ditt inlägg?

Riktigt irriterad just nu!

Ta det lugnt, vi kan släppa det. Det är bara lite roligt att du kommer in med en åsikten att snurrdiskar är viktiga och relevanta, för att de ger så mycket utrymme, men samtidigt inte kan ge ens en indikation på varför du behöver så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Undervolta*

Reducera spänning*

Permalänk
Skrivet av snajk:

Ta det lugnt, vi kan släppa det. Det är bara lite roligt att du kommer in med en åsikten att snurrdiskar är viktiga och relevanta, för att de ger så mycket utrymme, men samtidigt inte kan ge ens en indikation på varför du behöver så mycket.

Är du på riktigt? Det finns personer som behöver den lagringen. Bara för att du klarar dig med några word dokument i molnet betyder inte att alla gör så.

Du verkar inte ha koll på datorhårdvara. Nu tänker jag inte svara dig något mer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Är du på riktigt? Det finns personer som behöver den lagringen. Bara för att du klarar dig med några word dokument i molnet betyder inte att alla gör så.

Du verkar inte ha koll på datorhårdvara. Nu tänker jag inte svara dig något mer.

Det är klart att det finns personer som behöver det, folk har alla möjliga konstiga behov, jag behöver 64 GB RAM exempelvis (på jobbdatorn alltså) men jag är ju medveten om att det är ett väldigt nischat krav och jag har inget emot att förklara varför jag behöver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja ja, du har säkert ett legitimt behov, som du bara vägrar säga vad det är.

Jag kan ge några exempel från min server:

Foton/bilder: ~500GB
Ljudbibliotek: 1TB
Utbildningsmaterial (ej omskrivning för vuxenfilm): 2TB
Texturer, 3D-modeller m.m: 500GB
Spel och övrigt: 2TB
Backup: 100GB

Typ så, plus lite annat. 7/8TB använt och då brukar jag rensa med jämna mellanrum. Ett par diskar till skulle sitta fint.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Dinkefing:

Är du på riktigt? Det finns personer som behöver den lagringen. Bara för att du klarar dig med några word dokument i molnet betyder inte att alla gör så.

Du verkar inte ha koll på datorhårdvara. Nu tänker jag inte svara dig något mer.

Skrivet av snajk:

Det är klart att det finns personer som behöver det, folk har alla möjliga konstiga behov, jag behöver 64 GB RAM exempelvis (på jobbdatorn alltså) men jag är ju medveten om att det är ett väldigt nischat krav och jag har inget emot att förklara varför jag behöver det.

Hallå där, lite väl uppretade toner för något som är en rolig tråd där vi delar med oss av lite udda åsikter.
Tanken är bara att dela årsikter, inte att någon ska behöva hålla försvarstal för varför de tycker som de tycker. Det kan man såklart utkräva i andra diskussioner som är mer seriösa om någon använder märklig argumentationsteknik eller kommer med osanna påståenden etc. Men knappast här.

Så lite allmän uppmaning till samtliga: släpp det och låt tråden fortsätta så som är tänkt. Det är inte rocket science precis.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Det klart att 5700->3070 ger bättre flyt eller tillåter högre inställningar, men spelet är ju samma oavsett, blir inte markant bättre bara för att detaljer ändras i bilden

Nja, det kan bli full fart i spelet lite då och då, och har man låg FPS så spelar man sämre. Därför tar jag inte ens på RT med 3070t.

Även fast RT knappt används i Far Cry 6 så använder jag den där heller (trots att mitt kort överklockar rätt bra).

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Att på allvar säga "det mänskliga ögat kan bara se 30 FPS" borde vara straffbart enligt lag. 30 piskrapp av den niosvansade katten.

Game Pass har ett riktigt dåligt utbud av spel till PC.

Den isiga tröskeln till mitt sophus har mer karisma än 99,9% av alla Twitch-streamers (seriöst, sluta försöka).

Imponerande att den här tråden inte spårat ut än med tanke på alla starka åsikter, fast moderatorerna kanske har varit snabba

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Att när 1080p/Full-HD "lanserades" så tog vi ett stort steg bakåt i utvecklingen gällande bildskärmars upplösning och det har fastnat där sedan dess.

Före 1080p blev något alla skulle ha hade de flesta skärmar en högre upplösning än så och 1920x1200 var rätt så standard upplösning och att sedan dess köpa en skärm med vettig upplösning är sedan dess både dyrt och med dåligt utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cool Runnings:

Att när 1080p/Full-HD "lanserades" så tog vi ett stort steg bakåt i utvecklingen gällande bildskärmars upplösning och det har fastnat där sedan dess.

Före 1080p blev något alla skulle ha hade de flesta skärmar en högre upplösning än så och 1920x1200 var rätt så standard upplösning och att sedan dess köpa en skärm med vettig upplösning är sedan dess både dyrt och med dåligt utbud.

Min gamla CRT klarade 2048x1536, så jag kan inte annat än att hålla med

Permalänk

Att bli kallad/kalla sig själv för "Gamer" kan vara det töntigaste, och nästan pinsammaste som finns...

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultranooben:

Att bli kallad/kalla sig själv för "Gamer" kan vara den töntigaste, nästan pinsammaste som finns...

Stavar det alltid med ’y’ i mitt sinne sen gamla dagar