Tre maskotar framröstade till Lego-finalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomijah:

Varför syns mina länkar bara i text i stället för att visa bilden? Vad gör jag för fel?

Älskar videon 😂

För att bilder ska visas måste man länka till själva bilden (dvs en URL som slutar på exempelvis .jpg, .png, .gif eller nån annan ”bild-filändelse”) och placera länken mellan IMG-taggar:

[img]www.hemsida.com/bild.jpg[/img ] <— fast utan mellanslaget i taggen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tack!

Skrivet av Wittwang:

Länkarna måste dels ligga inom [img]- respektive [video]-taggar för att synas, dels måste bildlänken koppla till själva bilden och inte till imgur-albumet. Fixade till delarna i ditt inlägg

Tack, vad snällt! Ny på detta så har lite att lära mig. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Älskar videon 😂

För att bilder ska visas måste man länka till själva bilden (dvs en URL som slutar på exempelvis .jpg, .png, .gif eller nån annan ”bild-filändelse”) och placera länken mellan IMG-taggar:

[img]www.hemsida.com/bild.jpg[/img ] <— fast utan mellanslaget i taggen.

Tack! 😊

Permalänk
Medlem

Byggde mig ett litet Lego-set med hjälp utav Blender och renderade ut det
Medföljande av min egna lilla maskot som jag brukar använda mig av i andra Lego projekt.

Bild på arbetsytan

Permalänk
Permalänk

Här kommer min och sonens robotmaskot som enligt honom själv är en riktigt mästare inom streaming

Permalänk
Medlem

Skapade en liten ankunge (av modell badanka), inspirerat av min profilbild.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Wow, många bra bidrag sedan jag sist kikade in! Fasen vad duktiga ni är

Permalänk

Evil Robo Dino Chicken

Jag outsourcade till min 9-åriga dotter, Chief Architect, och min 7-åriga son, Chief of Engineering, som bestämde sig för att bygga en gosig katt i vitt. På något sätt blev det en T-rex istället, som moddades till att bli en Mechwarrior, men som mest liknar en blå kyckling.

Permalänk
Medlem

Min egna robotmaskot inspererad av blue yeti microfonen

https://imgur.com/a/z36731K
Jag har inte kunnat bygga med lego sedan jag var tvungen att sälja mina legobitar. hoppas att den här tävlingen ger mig changsen att börja bygga igen.

Fixad bildlänk :)
Permalänk
Medlem

Följande bidrag kommer från min bror, vars maskot är järnjätten från filmen Järnjätten. Presenterat som 3D-modell i mjukvaran LEGO Digital Designer. Tanken bakom verket är att Järnjätten är lite som en maskot till pojken i filmen, och vi försöker därigenom göra vad vi anser vara en Meta-maskot. Vi väljer även att illustrera denna modell i vår favoritscen från filmen, där järnätten säger till pojken, Hogarth, att "You stay. I Go. No following", varav Hogarth svarar "I Love You", och sedan beger sig järnjäten iväg med livet som insats för att rädda jorden.

Lego-järnjätten

Scenen från filmen

Youtube-klipp på samma scen med start vid rätt tidpunkt:
https://www.youtube.com/watch?v=SXy3f6f9DxI&t=72s

Vinner vi ett presentkort siktar vi på att göra verklighet av modellen

Permalänk
Medlem

Min bror ville även lämna in ett annat bidrag, där vi har två maskotar, eller en huvudperson och en maskot, eller iaf två schyssta modelleringar av två figurer. Nåja, det är ju ett bidrag iaf

Lycka till alla tävlande!

Permalänk
Medlem

Här kommer mina barns bidrag till tävlingen

Rasmus 9år (fyller idag! ) har byggt en robot som symboliserar hans två största intressen. Den gråa råa robotsidan för teknik och vetenskap. Samt den röda design sidan som visar hans kreativitet och intresse för pyssel och att teckna.

Oliver 6år ville göra en kopia av sig själv och ville gå in stort så han satsade på att bygga med duplo! han ville göra den ännu större, men bitarna räckte inte riktigt till

PS. Jättekul att se alla häftiga bidrag! det visar på vilken rolig och kreativ leksak lego verkligen är, både för oss gamlingar och barnen.

Lycka till alla!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Efter 2974 bitar (enligt studio.io, jag har inte räknat själv) så får jag lov att presentera Hajp Hajen! Här kommer ett kort rim om honom:

Här kommer hajen från havets mörker,
Som nya streamingdelar söker.
Här kommer han med ett stort gap,
Akta så det inte kommer en rap.
Nu vill Hajp Hajen att ni inte är sena,
Han vill ge er en haj-five med sin fena.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt och barnens bidrag, bestående av Mr Logio som ska presentera de två nya super tillbehören som man inte kan spela utan, Masterrace Keyboard samt Master Ear Titan. Han kommer befinna sig på stora scenen klockan 21:00, det vill ni absolut inte missa

Fixade länkarna
Permalänk

Tävlingsbidrag

Sista dagen till ära skickar jag in mitt sista bidrag, talar för sig själv men det är en av mina absoluta favorit-karaktärer.

Visa signatur

Instagram @sebastianwandersson

Permalänk
Medlem

Med en Brickzilla i rutan kan det sluta hur som helst, men underhållande lär det bli

Permalänk

Streambot3000 aka 'The Equalizer' har kommit till stan för att rensa upp blanda alla höga frekvenser...

Permalänk
Medlem

Juventus - Min son Arturs bidrag

Fixade bildlänken
Permalänk
Medlem

Basket - min dotter Hedvigs bidrag

Min dotter Hedvigs favoritsport är basket 🏀

Fixade bildlänken
Permalänk

Vår nya kompis Kamerabot 2000

Vår son Nikulas (13 år) har gjort denna gulliga och nyfikna robot

och här finns video som han har gjort med sin syrra (Ólafía 11 år)

https://imgur.com/a/4QFNrm0

Permalänk
Medlem

Nog tyvärr ingen chans på vinsten, hade antingen glömt eller missat denna tävling Men här är min snabba pixelart He-Man, det är okej att skratta!
(Skulle ha byggt en ordentlig figur om jag hade tiden, 2h känns lite för kort till)

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Skrivet av Betagretars:

Vår son Nikulas (13 år) har gjort denna gulliga och nyfikna robot

https://imgur.com/a/3h03ZvF

och här finns video som han har gjort med sin syrra (Ólafía 11 år)

https://imgur.com/a/4QFNrm0

Jag har problem med bilden, hoppas det funkar nu

Permalänk
Skrivet av Betagretars:

Jag har problem med bilden, hoppas det funkar nuhttps://i.imgur.com/XJj3J3a.jpg

Och här är videon

https://i.imgur.com/vrXptEo.mp4

Permalänk

byggde med sonen

Jag och 5-åringen hjälptes åt att bygga honom som maskot.

Permalänk
Skrivet av nespylakopa:

Jag och 5-åringen hjälptes åt att bygga honom som maskot. https://imgur.com/a/cbjNg0r

Fick tydligen inte bildlänken att flyga.

Permalänk

Colourmingo

Här är mitt bidrag

Colourmingo (colour + flamingo)
Denna varelse likt flamingos födds vita men allt eftersom den sprider glädje ändrar den färg till alla möjliga färgglada färger.
Den ger sig aldrig förens den gjort dig glad!!

Permalänk
Medlem

Doomguy triptyk

Likt hela min skolgång så kommer jag med inlämningarna i sista stund 🤓

Jag valde att skapa en triptyk av en maskot som varit en stor del av min uppväxt. Han är från det första datorspelet jag fastnade för och även det första jag kan komma ihåg att jag spelat. De distinkta ansiktsuttrycken säger mer än vad pixlarna på den tiden kunde visa och förblir ikoniska för hur misstänksamhet, ilska, rädsla och smärta kan porträtteras.

Doomguy har förföljt mig sedan dess i nyare iterationer och förblir ett av mina bästa minnen och därav en maskot för mig.

Det är tre separata verkliga byggen som jag klippt ihop i en bild och är bygga med LEGO set 31198.

Kommer även en video här på hur processen såg ut!

typo
Permalänk
Medlem

E som i Evronica

Permalänk
Medlem

Alpaca-mascot

Alpaca är en riktig charmör, som vid datorn hänger som sig bör. Den är gul, har en tophat och massa vänner, precis som bilden nedan stämmer.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]