Reklamations Limbo (Där företaget gör en egen Reklamation mot bud)

Permalänk
Medlem

Reklamations Limbo (Där företaget gör en egen Reklamation mot bud)

Tjena!
Köpte under Black Friday en TV som levererades med en repad skärm, så efter lite diskussion med support (Webhallen) så rullade jag ner den till närmaste butik. Personalen verkade rätt osäkra på vad som skulle göras åt saken, men..

Webhallen i sin tur öppnade ett reklamationsärende mot budfirman, och sen dess har TVn stått i limbo utan att det görs något åt saken, och webhallen påstår att jag måste vänta på att webhallen och budet reder ut saken.
Där är min fråga, är det rimligt att dom kan göra så?
Vad jag kan läsa via konsumentverket och konsumentköplagen så ska reklamationer tas emot (För att produkten var helt ny, så inom dom första 6 månaderna) och ska åtgärdas inom rimlig tid via reparations, ny produkt eller inte. Men dom har inte ens beslutat åtgärd och påbörjat denna.
Känns galet att deras interna reklamation ska påverka mig, då utfallet av den utredningen inte bör påverka varken deras ansvar mot mig som konsument eller min rätt till ersättning.

Deras kundsupport har inte tillgång till mer information, och senaste gången jag mailade om frågan fick jag bara ett svar om att "reparation tar 2-4 veckor".. Vilket vore acceptabelt om reparationen faktiskt var beslutad och påbörjad.

Är jag helt ute och cyklar, eller är deras process rätt kass här och jag bör pusha på ärendet mer innan man vänder sig till ARN?

Permalänk
Medlem

@Webhallen Det här borde ni sköta betydligt bättre!

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Hedersmedlem

De ska hantera din reklamation inom rimlig tid, vilket enligt beslut i ARN anses vara tre veckor. Jag har kontaktat Webhallen och gjort dem uppmärksamma på att de enligt lag ska hantera reklamationen inom rimlig tid och att det är tre veckor som gäller. Har det gått längre så meddelar du också dem att de har tre dagar på sig att leverera en reparerad eller ny produkt, och om de väljer att inte göra det så har du rätt att häva köpet. Du kommer även vilja ha täckningsbidrag om detta innebär att du måste betala mer för att köpa samma eller en motsvarande TV.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

De ska hantera din reklamation inom rimlig tid, vilket enligt beslut i ARN anses vara tre veckor. Jag har kontaktat Webhallen och gjort dem uppmärksamma på att de enligt lag ska hantera reklamationen inom rimlig tid och att det är tre veckor som gäller. Har det gått längre så meddelar du också dem att de har tre dagar på sig att leverera en reparerad eller ny produkt, och om de väljer att inte göra det så har du rätt att häva köpet. Du kommer även vilja ha täckningsbidrag om detta innebär att du måste betala mer för att köpa samma eller en motsvarande TV.

Det här. Gå för allt i världen inte med på att bara få pengarna du betalade tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tack för svar Nej alltså, helst av allt vill jag bara ha en fungerande TV, köper inte grejer så ofta så var uppspelt över lite nytt. Men nu hade jag otur och vill bara se till att mina "krav" även är mina rättigheter.´

Men måste jag häva köpet så är jag väl medveten om täckningen, TVn är trots allt 10 papp dyrare efter black friday är över.. :,)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpooks:

Tjena!
Köpte under Black Friday en TV som levererades med en repad skärm, så efter lite diskussion med support (Webhallen) så rullade jag ner den till närmaste butik. Personalen verkade rätt osäkra på vad som skulle göras åt saken, men..

Webhallen i sin tur öppnade ett reklamationsärende mot budfirman, och sen dess har TVn stått i limbo utan att det görs något åt saken, och webhallen påstår att jag måste vänta på att webhallen och budet reder ut saken.
Där är min fråga, är det rimligt att dom kan göra så?
Vad jag kan läsa via konsumentverket och konsumentköplagen så ska reklamationer tas emot (För att produkten var helt ny, så inom dom första 6 månaderna) och ska åtgärdas inom rimlig tid via reparations, ny produkt eller inte. Men dom har inte ens beslutat åtgärd och påbörjat denna.
Känns galet att deras interna reklamation ska påverka mig, då utfallet av den utredningen inte bör påverka varken deras ansvar mot mig som konsument eller min rätt till ersättning.

Deras kundsupport har inte tillgång till mer information, och senaste gången jag mailade om frågan fick jag bara ett svar om att "reparation tar 2-4 veckor".. Vilket vore acceptabelt om reparationen faktiskt var beslutad och påbörjad.

Är jag helt ute och cyklar, eller är deras process rätt kass här och jag bör pusha på ärendet mer innan man vänder sig till ARN?

Skulle aldrig acceptera en reparation av en helt ny produkt men det kanske bara är jag.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Skulle aldrig acceptera en reparation av en helt ny produkt men det kanske bara är jag.

Det vill jag helst inte heller (och med tanke på att det är skärmen som är repad så tror jag inte att det är ett alternativ? Panelerna verkar vara svåraste delen att byta och kostar typ lika mycket som TVn), men vad jag kan se i konsumentköpslagen så har dom all rätt att göra det.

Vid det här laget vill jag dock helst bara ha TVn jag betalade för..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpooks:

Det vill jag helst inte heller (och med tanke på att det är skärmen som är repad så tror jag inte att det är ett alternativ? Panelerna verkar vara svåraste delen att byta och kostar typ lika mycket som TVn), men vad jag kan se i konsumentköpslagen så har dom all rätt att göra det.

Vid det här laget vill jag dock helst bara ha TVn jag betalade för..

Kräv omleverans, eller att du vill använda din lagstadgad ångerrätt. Dom har skickat dig en vara i helt annat skick än det du betalade för.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Skulle aldrig acceptera en reparation av en helt ny produkt men det kanske bara är jag.

Personligen är jag lite kluven. Om varan skall fixas av en s.k. serviceverkstad där någon lågavlönad gymnasieavhoppare, under tidspress och med undermåliga servicemanualer som enda hjälp, skall försöka laga alla möjliga sorters produkter så försöker jag alltid få till en annan lösning. Om det däremot är tillverkaren själv som står för reparationen är jag oftast ok med det.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kräv omleverans, eller att du vill använda din lagstadgad ångerrätt.

Ångra och sedan köpa en ny för 10 000 kr extra?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Precis som du är inne på i trådstarten: Ditt avtal är med webhallen, deras "beef" med transportföretaget är deras sak att hantera utan att det drabbar dig.

Permalänk
Medlem

Kräv en ny tv, för det är ju vad du köpt.
Om de vill ha tv'n reparerad så får de väl sälja den i sin tur.
Det är i min värld orimligt att webhallen gör sina problem till dina på detta viset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Kräv en ny tv, för det är ju vad du köpt.
Om de vill ha tv'n reparerad så får de väl sälja den i sin tur.
Det är i min värld orimligt att webhallen gör sina problem till dina på detta viset.

Din värld är inte riktigt i synk med den riktiga...

Det är en reklamation, företaget har rätt att försöka reparera produkten, upp till tre gånger, så länge det inte tar för lång tid. Det är inte något kunden kan vägra.

Helt möjligt att kunden kan använda sig av ångerätten, men som redan påpekats, i det här fallet så innebär det ökad kostnad för kunden om denne vill köpa produkten någon annanstans då varan var rabatterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Din värld är inte riktigt i synk med den riktiga...

Det är en reklamation, företaget har rätt att försöka reparera produkten, upp till tre gånger, så länge det inte tar för lång tid. Det är inte något kunden kan vägra.

Helt möjligt att kunden kan använda sig av ångerätten, men som redan påpekats, i det här fallet så innebär det ökad kostnad för kunden om denne vill köpa produkten någon annanstans då varan var rabatterad.

Jag påstod faktiskt aldrig att lagen säger att man har rätt att kräva en ny tv. Däremot tycker jag inte det är rimligt att kunden ska ta smällen här när fraktbolaget gjort bort sig.
I lagens mening har du helt rätt, vill man då trycka på webhallen i detta fallet för att få en ny tv så hade jag valt att trycka på just kring tidsaspekten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpooks:

Tjena!
Köpte under Black Friday en TV som levererades med en repad skärm, så efter lite diskussion med support (Webhallen) så rullade jag ner den till närmaste butik. Personalen verkade rätt osäkra på vad som skulle göras åt saken, men..

Webhallen i sin tur öppnade ett reklamationsärende mot budfirman, och sen dess har TVn stått i limbo utan att det görs något åt saken, och webhallen påstår att jag måste vänta på att webhallen och budet reder ut saken.
Där är min fråga, är det rimligt att dom kan göra så?
Vad jag kan läsa via konsumentverket och konsumentköplagen så ska reklamationer tas emot (För att produkten var helt ny, så inom dom första 6 månaderna) och ska åtgärdas inom rimlig tid via reparations, ny produkt eller inte. Men dom har inte ens beslutat åtgärd och påbörjat denna.
Känns galet att deras interna reklamation ska påverka mig, då utfallet av den utredningen inte bör påverka varken deras ansvar mot mig som konsument eller min rätt till ersättning.

Deras kundsupport har inte tillgång till mer information, och senaste gången jag mailade om frågan fick jag bara ett svar om att "reparation tar 2-4 veckor".. Vilket vore acceptabelt om reparationen faktiskt var beslutad och påbörjad.

Är jag helt ute och cyklar, eller är deras process rätt kass här och jag bör pusha på ärendet mer innan man vänder sig till ARN?

Du ska ha en ny tv, hade aldrig accepterat reparation av en produkt som var repad när den levererades. Bråkar dom så hade jag utnyttjat ångerrätt och aldrig ens tittat åt det företaget mer.

Skitdåligt.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Ditt avtal är med Webhallen, de som ska lösa det i skälig tid mot dig, deras avtal eller annat med budfirman etc är oväsentligt i relation till dig.
Tyvärr idag tar reparation troligen extra tid på grund av globala omständigheter men i det ligger på Webhallen att göra det så smärtfritt som möjligt för dig inom rimliga ramar.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag är lite intresserad av hur skärmen kunde bli repad i transporten? Hur såg kartongen ut när du mottog den?

Då jag själv har jobbat inom näthandel med elektronik så förstår jag Webhallen i detta. Har varit med om många ärenden där kunden har lyckats repa TV-apparater när de ska packa upp dem eller montera på väggen och sedan hävdat fraktskada. Säger inte att det är så i detta fallet. Men det är vanligare än vad personer som inte jobbar in branschen tror.

Permalänk
Medlem

@Zpooks:
Du ska inte behöva vänta på att budfirman och Webhallen ska reda ut något sinsemellan, ditt avtal ligger med Webhallen.

I detta fall har du gjort din reklamation och de öppnat ett ärende således ska de hantera det "skyndsamt". Här blir KKöpL 26 § applicerbart
"Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet eller företar omleverans, om detta kan ske utan oskälig kostnad för säljaren.

[S2] Vid bedömningen av om någon av påföljderna avhjälpande eller omleverans skulle medföra oskälig kostnad för säljaren skall särskild hänsyn tas till vilken betydelse felet har, vilket värde varan skulle ha haft om den varit felfri och om den andra påföljden skulle kunna fullgöras till väsentligt lägre kostnad för säljaren och utan väsentlig olägenhet för köparen.

[S3] Avhjälpande eller omleverans skall ske inom skälig tid efter det att köparen framställde sitt krav och utan kostnad eller väsentlig olägenhet för denne."

Vad gäller datorer (och teknisk komplicerade produkter i allmänhet) anses det som acceptabelt med en reparationstid på upp till tre veckor enligt praxis från ARN.

Således kan Webhallen reparera varan och du kan få vänta 3-4 veckor (snart jul så räknar även med det)
Ersätta dig med samma eller en annan likvärdig vara om du skulle acceptera det. Priset behöver inte vara samma bara för den var på rea eller att du ska behöva lägga mellanskillnad, tex har du köpt en TV enbart för en speciell funktion och likvärdig modell kostar 5000:- mer så kan du eventuellt göra ett täckköp. KKöpL 33 §
Eller häva köpet, men enbart om du godkänner hävningen.

Gå till butiken och besvära dem. Inget fel med det egentligen, du blir ju besvärad av deras hantering. Kan vara så att de som var på plats inte hade kunskapen eller befogenhet att ta rätt beslut.

Att vända sig till ARN är när parterna är oense och inte kommer överens om en tvist, eller om företaget slutar svara. Så är för tidigt i detta skede.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Tråkigt som fan. Jag hade nog aldrig accepterat en produkt som kom levererad som skadad. Vad vet man för andra fel som kommer komma upp senare? Jag kan inte mycket om lagen men hade direkt sagt att om de har samma TV i lager att de ska byta direkt till den och de får göra som de vill mellan dem och transportföretaget.

I det absolut värsta fallet hade jag tagit tillbaka det jag betalade även om man går miste om ett fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HKBY:

Jag är lite intresserad av hur skärmen kunde bli repad i transporten? Hur såg kartongen ut när du mottog den?

Då jag själv har jobbat inom näthandel med elektronik så förstår jag Webhallen i detta. Har varit med om många ärenden där kunden har lyckats repa TV-apparater när de ska packa upp dem eller montera på väggen och sedan hävdat fraktskada. Säger inte att det är så i detta fallet. Men det är vanligare än vad personer som inte jobbar in branschen tror.

Din gissning är lika bra som min, jag har inte specifikt hävdat fraktskada, det är vad webhallen försöker göra misstänker jag?
Jag har inget problem med att dom ska få undersöka varan såklart, mitt problem är snarare att dom inte undersöker och dokumenterar och tar en ev. tvist med budföretaget senare (eller med mig direkt om det är vad dom skulle få för sig). Dom har inte meddelat vad dom tänker göra annat än att vänta ut budföretaget, vilket känns illa. Så jag förstår absolut det ena men inte det andra.

Vi märkte vid inlämning att det fanns en skada på kartongen, dock inte på samma ställe som TVn hade repan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HKBY:

Jag är lite intresserad av hur skärmen kunde bli repad i transporten? Hur såg kartongen ut när du mottog den?

På BF 2019 var vi flera som fick hem LG B9 med knäckta hörn trots att det inte var några synliga skador på kartongerna.
Saker kan hända, i vårt fall gissar jag att de tappat en pall eller kanske hela containern åkt på en smäll.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zpooks:

Din gissning är lika bra som min, jag har inte specifikt hävdat fraktskada, det är vad webhallen försöker göra misstänker jag?
Jag har inget problem med att dom ska få undersöka varan såklart, mitt problem är snarare att dom inte undersöker och dokumenterar och tar en ev. tvist med budföretaget senare (eller med mig direkt om det är vad dom skulle få för sig). Dom har inte meddelat vad dom tänker göra annat än att vänta ut budföretaget, vilket känns illa. Så jag förstår absolut det ena men inte det andra.

Vi märkte vid inlämning att det fanns en skada på kartongen, dock inte på samma ställe som TVn hade repan.

När lämnade du in TV'n?

Du har redan fått svar på dina frågor. Webhallens relation med budfirman är inte relevant för dig. Webhallen måste oavsett lösa situationen med dig inom skälig tid.

Det du kan göra nu, såvida det inte gått tre veckor är att prata med Webhallen om vad åtgärden förväntas bli. Om de inte förväntar sig att TV'n kommer att repareras så kan de ju lika gärna skicka ut en ny direkt. Får du inte dem att lyssna på den dialogen så får du snällt vänta tre veckor. Därefter kör du med kommunikationen som jag skrev ovan. Du behöver då sätta ner foten och vara tydlig med att du anser att tidsfristen har gått ut och kräva att de fullgör sin plikt enligt lagen. Kan/vill de inte fullgöra har du rätt att häva köpet med eventuellt täckningsbidrag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

När lämnade du in TV'n?

Du har redan fått svar på dina frågor. Webhallens relation med budfirman är inte relevant för dig. Webhallen måste oavsett lösa situationen med dig inom skälig tid.

Det du kan göra nu, såvida det inte gått tre veckor är att prata med Webhallen om vad åtgärden förväntas bli. Om de inte förväntar sig att TV'n kommer att repareras så kan de ju lika gärna skicka ut en ny direkt. Får du inte dem att lyssna på den dialogen så får du snällt vänta tre veckor. Därefter kör du med kommunikationen som jag skrev ovan. Du behöver då sätta ner foten och vara tydlig med att du anser att tidsfristen har gått ut och kräva att de fullgör sin plikt enligt lagen. Kan/vill de inte fullgöra har du rätt att häva köpet med eventuellt täckningsbidrag.

Lämnade in den för exakt 2 veckor sedan.

Absolut, jag har fått fantastiska svar, tack så mycket för alla inblandade! Bör jag markera detta på något sätt?
Oavsett, uppskattas enormt och hoppas det löser sig

Missade ett ord "för 2 veckor" -> "för 2 veckor sedan"
Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Ångra och sedan köpa en ny för 10 000 kr extra?

Behålla och sedan vara nöjd med en stor repa mitt i skärmen som har nästan noll värde på andrahandsmarknaden?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Behålla och sedan vara nöjd med en stor repa mitt i skärmen som har nästan noll värde på andrahandsmarknaden?

Du påstår att han åsamkat skadan själv (i så fall kommer ångerrätten bli problematisk)?

Annars åtgärdas skadan naturligtvis vid hanterandet av reklamationen.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Du påstår att han åsamkat skadan själv (i så fall kommer ångerrätten bli problematisk)?

Annars åtgärdas skadan naturligtvis vid hanterandet av reklamationen.

Vart i min text säger jag att TS har åsamkat skadan själv?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vart i min text säger jag att TS har åsamkat skadan själv?

Det var en fråga på en rimlig slutsats eftersom du tror att alternativet till att kräva omleverans eller nyttja öppet köp är att bli stående med en trasig enhet.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Det var en fråga på en rimlig slutsats eftersom du tror att alternativet till att kräva omleverans eller nyttja öppet köp är att bli stående med en trasig enhet.

Intressant tolkning, jag lämnar det där.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur kan en TV repas! under transport om den är välpackad? För mig låter det mer som du blev pålurad ett returex. Att TV-n krossas under transport är troligare än att den repas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Intressant tolkning, jag lämnar det där.

Eller förklara hur du menar? I vilket scenario skulle TS i slutändan stå kvar med en repad TV, om det inte bedöms att han själv åsamkat skadan?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1