Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av JoBBi:

Trevligt, synd bara att det inte är den med löstagbar kabel. Hur kört är det om den blir skadad/börjar glappa, tro?

Kan man löda eller känner någon är det relativt enkelt att byta på gamla Denon och förmodligen även E-MU.

Löda
https://www.head-fi.org/threads/how-i-recabled-my-denon-ah-d5...

Utan att löda
https://www.totallydubbed.net/2012/06/03/a-guide-on-how-to-re...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

E-MU droppen är live igen. $400-450 beroende på Bambu eller Teak. Frakt $15
https://drop.com/buy/emu-wood-series-headphones

Pris totalt på $415 enligt tullräknaren. Tull är väl 0% på hörlurar? Eller är det 1% som på högtalaraggregat?
Resultat i svenska kronor (SEK)
Tullavgift (0 %) 0,00 kr
Moms (25.0 %) 930,11 kr
Totalt 4 650,54 kr

https://www.tullverket.se/sv/privat/etjansterforprivatpersone...

Skrivet av JoBBi:

Trevligt, synd bara att det inte är den med löstagbar kabel. Hur kört är det om den blir skadad/börjar glappa, tro?

Jag köpte utanför drop. Mailade direkt till E-MU och fick samma pris som Drop (edit: betalade 4.6k inkl frakt och slank genom tullen). Med löstagbar kabel också. Gick alldeles utmärkt, och fick hem lurarna på mindre än en vecka om jag inte minns helt fel.

Skrivet av Mumu55:

Kan man löda eller känner någon är det relativt enkelt att byta på gamla Denon och förmodligen även E-MU.

Löda
https://www.head-fi.org/threads/how-i-recabled-my-denon-ah-d5...

Utan att löda
https://www.totallydubbed.net/2012/06/03/a-guide-on-how-to-re...

Ja, vet man vad man gör tar det inte alls lång tid. Min pappa fixade det åt mig på mina gamla D5000 och det tog kanske en timme in alles.

Permalänk
Medlem

Ny bekantskap för mig. Mina Sennheiser MX985 dog efter 8 år så det var dags att testa något nytt. Synd bara att vettiga earbuds knappast växer på träd samt är rätt dyra (t.ex. Audio Technica CM2000Ti). Tyckte det var dags att testa IEM för första gången och jag måste säga att jag är otroligt imponerad över både finish och ljudkvaliteten för priset (240:- inkl frakt). Väldigt svårt att få bra seal dock men tror mest det är ovana.

Permalänk
Medlem

Har ett par AKG K7xx där elasticiteten i de små snörena som håller uppe huvudbandet är helt slut. Huvudbandet går direkt till sitt maxläge, vilket är alldeles för långt. Har inte kunnat hitta någon reservdel eller så för att laga, någon som har tips?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Någon annan som blev lite småsugen på @Mumu55 tips om Quad ERA-1 hörlurar?
#19385531

Av vad jag kan läsa mig till vettiga spelglada lättlyssnade öppna planars till hyfsat pris:
Ordinarie pris är väl typ 6000, men såvitt jag fattar så bygger de på samma plattform som Brainwavz Alara som var billigare lurar, typ 400-500 dollar när de såldes, så priset på 3799kr verkar som ett vettigt pris i slutändan!

Osäker på om jag vill köra ett par 400g+ lurar igen dock. Brukar bli tungt i längden

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hola!

Jag är ute efter ett... huvudband(?) till mina shure 1840, men det enda jag hittat är dessa:
https://www.amazon.com/Portable-Headphone-Extrafine-Headband-...

hade gärna haft något som är t.ex som på dt770, dvs "clip on" i läder. Någon som vet av något som skulle passa? (dt770 har för liten omkrets)

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChipZ:

Har ett par AKG K7xx där elasticiteten i de små snörena som håller uppe huvudbandet är helt slut. Huvudbandet går direkt till sitt maxläge, vilket är alldeles för långt. Har inte kunnat hitta någon reservdel eller så för att laga, någon som har tips?

Enligt denna pdf K702 så är det alltså del 3a du behöver. Testa email adressen längst ner i dokumentet service@...

Annars finns det hel headstrap del i USA, headstrap

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Enligt denna pdf K702 så är det alltså del 3a du behöver. Testa email adressen längst ner i dokumentet service@...

Annars finns det hel headstrap del i USA, headstrap

Du googlar bättre än mig, tack! Del 6, rubber loop ser det ut som att jag behöver

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChipZ:

Du googlar bättre än mig, tack! Del 6, rubber loop ser det ut som att jag behöver

Berätta hur det går, jag behöver nya till mina K7XX också. Ena är uttänjt till max andra fungerar.. beg. köp så inte stört mig.

Förövrigt har du gjort basmodden på dina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Berätta hur det går, jag behöver nya till mina K7XX också. Ena är uttänjt till max andra fungerar.. beg. köp så inte stört mig.

Förövrigt har du gjort basmodden på dina?

Har inte gjort något mod alls, men man kanske ska passa på om man ändå skruvar isär dem? Vad är basmodden?

Hittade en på reddit som har bytt sina band https://www.reddit.com/r/headphones/comments/dg27mx/akg_k7xx_...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Glapp i USB-C kontakten på Mi10T Pro, den verkar vara aningen större än standard så USB-C kontakten sitter inte tight. Kan vara värt att prova med annan USB-C kabel än den medföljande. Har också upptäckt detta, inga problem alls när man kör från PC med en USB-C -> USB-A kabel.

OK, tack för tipset. Ska prova med en annan sladd.
Nu till en annan fråga. Ska man köra full volym till DAC:et och sedan höja och sänka med den?
Normalt sett så har jag styrt med mobilen för det har varit enda sättet med diverse dongles..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ChipZ:

Har inte gjort något mod alls, men man kanske ska passa på om man ändå skruvar isär dem? Vad är basmodden?

Hittade en på reddit som har bytt sina band https://www.reddit.com/r/headphones/comments/dg27mx/akg_k7xx_...

När du gör det där insteget så kommer du till detta innerside of grill. Du ser den klisterlappen som sitter där mitt i, ta bort den och det är basmodden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

OK, tack för tipset. Ska prova med en annan sladd.
Nu till en annan fråga. Ska man köra full volym till DAC:et och sedan höja och sänka med den?
Normalt sett så har jag styrt med mobilen för det har varit enda sättet med diverse dongles..

Jag reglerar volymen på SXFI, praktiskt att den har egen volym i Android. Så fungerar den inte i Windows, där är den synkad med Windows mastervolym.

Den låter fortfarande fantastiskt bra, MDR-1AM2 med Apple Lossless är ja inget direkt övrigt att önska

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Ny bekantskap för mig. Mina Sennheiser MX985 dog efter 8 år så det var dags att testa något nytt. Synd bara att vettiga earbuds knappast växer på träd samt är rätt dyra (t.ex. Audio Technica CM2000Ti). Tyckte det var dags att testa IEM för första gången och jag måste säga att jag är otroligt imponerad över både finish och ljudkvaliteten för priset (240:- inkl frakt). Väldigt svårt att få bra seal dock men tror mest det är ovana.
https://i.imgur.com/trO6UuF.jpg

KZ ES4 eller hur?
Nyfiken på varför just dom?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Gratis trial på dolby atmos nu. Hinner inte riktigt utvärdera riktigt har försökt laborera runt någon timme men vad är domen ni som haft lite tid med det. En gång i tiden var jag rätt så besatt av soundstage men på sistone har man drabbats av gubbsjukan och bara nöjt mig med stereo.

Har testat med ether c flow men som sagt för lite tid för att verkligen utvärdera. Den tål en massa eq utan att balla ut iaf. De flesta eq settings går ut på att boosta basen men c Flow ballar inte ut Utan eq förvränger de inte alltför mycket men jag har ännu inte märkt någon direkt avsevärd förbättring men som sagt på tok för lite tid...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

KZ ES4 eller hur?
Nyfiken på varför just dom?

Ja precis. Valde dem helt enkelt eftersom de var billiga. Jag har aldrig haft ett par IEM förut så ville se så att det känns OK att ha dem på sig. Men förvånansvärt bra ljud för pengarna, även om det såklart låter sämre än mina andra hörlurar samt stereo.

Permalänk
Medlem

Var inte Sennheisern en IEM?
Jag trodde IEM var alla sånna där små pluppar i öronen.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Roger W:

Någon annan som blev lite småsugen på @Mumu55 tips om Quad ERA-1 hörlurar?
#19385531

Av vad jag kan läsa mig till vettiga spelglada lättlyssnade öppna planars till hyfsat pris:
Ordinarie pris är väl typ 6000, men såvitt jag fattar så bygger de på samma plattform som Brainwavz Alara som var billigare lurar, typ 400-500 dollar när de såldes, så priset på 3799kr verkar som ett vettigt pris i slutändan!

Osäker på om jag vill köra ett par 400g+ lurar igen dock. Brukar bli tungt i längden

Alla undrar väl hur dom låter jämfört med Sundara!!!
Mina Edition x väger 400 och Clear tydligen 450gr, inget jag störs av eftersom dom sitter såpass bra på mig.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Lachlan testar 8 donglar. Han gillade bla Earmen, E1DA och Ikko ITM01 som budgetval.

Börjar ångra att jag inte klipte en Ikko på BF. Tror HBB sålde den för 590kr då.
https://www.hembiobutiken.se/produkter/horlurar/dachorlursfor...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Ja precis. Valde dem helt enkelt eftersom de var billiga. Jag har aldrig haft ett par IEM förut så ville se så att det känns OK att ha dem på sig. Men förvånansvärt bra ljud för pengarna, även om det såklart låter sämre än mina andra hörlurar samt stereo.

Det finns riktigt bra IEMs nuförtiden. Mina CF Andromeda är helt underbara ur en bra desktop källa. Får se hur bra det blir när jag uppgraderar min Apple Dongle.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Det finns riktigt bra IEMs nuförtiden. Mina CF Andromeda är helt underbara ur en bra desktop källa. Får se hur bra det blir när jag uppgraderar min Apple Dongle.

Vad är ett naturligt steg efter ES4? Moondrop Kato? Känns som de etablerade märkena (Shure, Audio Technica osv) inte är förstahandsvalet direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Det finns riktigt bra IEMs nuförtiden. Mina CF Andromeda är helt underbara ur en bra desktop källa. Får se hur bra det blir när jag uppgraderar min Apple Dongle.

IEM kan låta bra, men jag absolut hatar att ha dom i öronen så den bagen lämnar jag åt andra

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Vad är ett naturligt steg efter ES4? Moondrop Kato? Känns som de etablerade märkena (Shure, Audio Technica osv) inte är förstahandsvalet direkt.

Ingen koll å hur ES4 låter, men på graferna hos Crinacle ser det ut som en bas IEM? V-Shaped läste jag nu.

Jag kikade mycket på
- Moondrop Kato
- Tanchjim Hana 2021
- Tanchjim Oxygen
- Ikko OH10
- Sennheiser IE 300
- Moondrop Blessing 2
- Blessing 2 Dusk
- Moondrop Variations
och ett gäng till. Bra priser på många under Black Week.
Ville ha ett basigare alternativ till mina CF Andromeda. Plöjt massa reviews och kollar grafer på sistone. Blev en av dom ovan Skriver väl några rader när dom landat och är inlyssnade.

Eller den där Crinacles nya Basiga IEM. Re-tunad Fiio FH3. Såg ut att ligga nära KZ ES4 i basgrafen.
FiiO x Crinacle FHE:Eclipse 1DD+2BA $149
https://shenzhenaudio.com/products/fiio-x-crinacle-fhe-eclips...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ingen koll å hur ES4 låter, men på graferna hos Crinacle ser det ut som en bas IEM? V-Shaped läste jag nu.

Jag kikade mycket på
- Moondrop Kato
- Tanchjim Hana 2021
- Tanchjim Oxygen
- Ikko OH10
- Sennheiser IE 300
- Moondrop Blessing 2
- Blessing 2 Dusk
- Moondrop Variations
och ett gäng till. Bra priser på många under Black Week.
Ville ha ett basigare alternativ till mina CF Andromeda. Plöjt massa reviews och kollar grafer på sistone. Blev en av dom ovan Skriver väl några rader när dom landat och är inlyssnade.

Eller den där Crinacles nya Basiga IEM. Re-tunad Fiio FH3. Såg ut att ligga nära KZ ES4 i basgrafen.
FiiO x Crinacle FHE:Eclipse 1DD+2BA $149
https://shenzhenaudio.com/products/fiio-x-crinacle-fhe-eclips...

Tack! Då har jag lite att titta på. Tänker mig nog en rätt mkt mer balanserad lur än ES4. Snarare åt HD600-hållet alternativt likt mina Vienna Acoustics.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ingen koll å hur ES4 låter, men på graferna hos Crinacle ser det ut som en bas IEM? V-Shaped läste jag nu.

Jag kikade mycket på
- Moondrop Kato
- Tanchjim Hana 2021
- Tanchjim Oxygen
- Ikko OH10
- Sennheiser IE 300
- Moondrop Blessing 2
- Blessing 2 Dusk
- Moondrop Variations
och ett gäng till. Bra priser på många under Black Week.
Ville ha ett basigare alternativ till mina CF Andromeda. Plöjt massa reviews och kollar grafer på sistone. Blev en av dom ovan Skriver väl några rader när dom landat och är inlyssnade.

Eller den där Crinacles nya Basiga IEM. Re-tunad Fiio FH3. Såg ut att ligga nära KZ ES4 i basgrafen.
FiiO x Crinacle FHE:Eclipse 1DD+2BA $149
https://shenzhenaudio.com/products/fiio-x-crinacle-fhe-eclips...

Också intresserad av ett par nya IEM:s. Funderar på FH3 eller Blessing 2.
Har ett par Starfield som är bra men skulle vilja ha mer detaljer och kanske lite ner musikalitet.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av psp123:

Också intresserad av ett par nya IEM:s. Funderar på FH3 eller Blessing 2.
Har ett par Starfield som är bra men skulle vilja ha mer detaljer och kanske lite ner musikalitet.

Har du kollat Crinacles lista? En bra början om man vill få ett hum gällande ljudsignaturen.
https://crinacle.com/rankings/iems/

Sen grafverktyget för att jämföra frekvensgång på den IEM du äger vs den du funderar på
https://crinacle.com/graphs/iems/graphtool/?share=Harman_IE_2...

Och sen sträckkolla andra IEM revievers på Youtube, headphones.com osv tills du somnar

Kanske inget nytt för dig

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Är Roon värt en prenumeration? Mjukvaran alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Är Roon värt en prenumeration? Mjukvaran alltså.

Skulle säga att det beror lite på om du har en egen musiksamling och vad du har för utrustning/möjligheter till andra appar/mjukvara?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Nauie:

Hola!

Jag är ute efter ett... huvudband(?) till mina shure 1840, men det enda jag hittat är dessa:
https://www.amazon.com/Portable-Headphone-Extrafine-Headband-...

hade gärna haft något som är t.ex som på dt770, dvs "clip on" i läder. Någon som vet av något som skulle passa? (dt770 har för liten omkrets)

Jag har ett sånt där stickat men använder det inte längre på mina Audeze sen jag köpte Lohb strap som är mycket skönare på mig.

Borde väl finnas en del billigt på AliX
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Är Roon värt en prenumeration? Mjukvaran alltså.

Beror väl på lite. Jag använder det enbart p.g.a. den förstklassiga fjärrkontrollen. Jag kör Qobuz via en headless Mac Mini och vill kunna styra den via min MBP, och då finns det inget annat vettigt alternativ egentligen. Skärmdelning finns visserligen men det är så mycket meckigare än Roons egna app.