Anmäl dig till Roborock Challenge!

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag hade "2021-12-17 15:51"

Bundle med röd handkontroll. Packad för upphämtning.

Då gjorde jag ett dåligt val att inte köpa det paketet, beställde bara PS5 utan något extra. Alternativt att jag har för låg level... eller bara har otur.

Permalänk

Min PS5 är på väg nu från Webhallen 😊
Kommer få innan julen 😁

Permalänk
Medlem

Beställde 10 december på Media Markt, fick SMS idag 😍

Permalänk
Skrivet av Kippei:

Beställde 10 december på Media Markt, fick SMS idag 😍

Jag e VIP hos MediaMarkt 😁
Jag fick inte sms istället dom ringde upp mig och pratade jätte trevligt 😂
Jag tror för att jag betalade hela summan på plats.

Permalänk

Beställde mitt 30/11 och fortfarande samma svar ”vi vet ingenting, vi ringer” MM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Beyond:

Då gjorde jag ett dåligt val att inte köpa det paketet, beställde bara PS5 utan något extra. Alternativt att jag har för låg level... eller bara har otur.

Jag beställde (endast konsolen) 2021-12-17 14:01 och fick trackingnummer på postnord idag.

Permalänk

Även jag fick mitt trackningnummer idag. Beställde med + svart handkontroll från webbhallen 17e, kl 14:34 och är brons (lvl 1)-kund

Permalänk
Skrivet av suikozen:

Jag beställde (endast konsolen) 2021-12-17 14:01 och fick trackingnummer på postnord idag.

Jag la min ganska precis 1h efter dig och inväntar fortfarande besked. Ingen ändring i status ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiAgO DiGo:

Jag e VIP hos MediaMarkt 😁
Jag fick inte sms istället dom ringde upp mig och pratade jätte trevligt 😂
Jag tror för att jag betalade hela summan på plats.

Betalade också fullt pris när jag bokade 😉

Permalänk
Medlem

Ni som bokade 15-17e på webhallen och som inte skickats, vilken medlemsnivå har ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffebreak:

Pratade med MM i fredags, då sa säljaren att man skulle få in en stooor leverans 3 dagar innan jul. Men han var också ärlig med att säga om jag förbokade då i butiken kunde jag förvänta mig den strax efter nyår pga helgerna.

Då stämde det, då var det nog att vi beställde precis innan ”gränsen” som gjorde att vi fick idag, 3 dagar innan jul.

Permalänk
Skrivet av Snorpank:

Ni som bokade 15-17e på webhallen och som inte skickats, vilken medlemsnivå har ni?

bokade 17:e. Level 7

Permalänk
Medlem

Beställde på Webhallen den 10/12 och fick meddelande i dag att den skickats.

Permalänk
Skrivet av Snorpank:

Level 5

Permalänk
Medlem

Bokade den 15:e på webhallen och fick en massa pling i telefonen om att det är på gång, leverans på torsdag (23:e)
Är level 1

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

~220 PS5 på blocket om man bara räknar med de som dök upp idag och igår.

Lär ju gå en del i retur också.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Återigen så påminner vi om att all försäljning ska skötas i marknaden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

~220 PS5 på blocket om man bara räknar med de som dök upp idag och igår.

Lär ju gå en del i retur också.

Japp, och de som säljs på Tradera går för strax över inköpspris. Ingen vinst där inte 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Beyond:

Tror level inte spelar roll. Beställde 10e, blev skickad idag. Level 16

Permalänk

Får man tillbaka deponeringsavgiften på 500 kronor från Media Markt om man hittar en PS5 i en annan butik?

Permalänk

Nu har även min order hanterats och inväntar upphämtning.

Skrivet av Eott:

Tror level inte spelar roll. Beställde 10e, blev skickad idag. Level 16

Nej, det tror inte jag heller.

Skrivet av Saliciouscrumbs:

Får man tillbaka deponeringsavgiften på 500 kronor från Media Markt om man hittar en PS5 i en annan butik?

Vet inte hur det är med handpenningen. Men med tanke på tillgång och efterfrågan så bör MM inte vara så kinkiga och behålla den. Det finns ju inget som hindrar dig från att hämta ut och lämna tillbaka i värsta fall (om det inte finns något i det finstilta som säger annat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Japp, och de som säljs på Tradera går för strax över inköpspris. Ingen vinst där inte 😁

Denna ligger på 8450 just nu så tror faktiskt desperata julklappsjägare dammsuger marknaden.

https://www.tradera.com/item/519287559

Skrivet av Saliciouscrumbs:

Ja. Fortfarande öppet köp på de.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det gå att lägga order på webhallen igen:
https://www.webhallen.com/se/product/343873-Playstation-5-Kon...

Permalänk

Min beställning från i fredags står nu som packad och inväntar upphämtning. Så nära julklappen till grabben men ändå så långt ifrån...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaffebreak:

Min beställning från i fredags står nu som packad och inväntar upphämtning. Så nära julklappen till grabben men ändå så långt ifrån...

Du får den sannolikt imorgon om du inte bor på vischan.

Jag får min idag, skickades igår kväll.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Stod nyss att det fanns 133/160 kvar av Disc versionen på Webbhallen, 30 sekunder senare tas produkten bort. Någon som hann se ifall det stod hur många Digital edition fanns? Plötsligt tar de bara bort dem från hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Stod nyss att det fanns 133/160 kvar av Disc versionen på Webbhallen, 30 sekunder senare tas produkten bort. Någon som hann se ifall det stod hur många Digital edition fanns? Plötsligt tar de bara bort dem från hemsidan

Kunde man verkligen se antal som fanns i lager?
Fanns det DISC i lager dvs antal?

På Digital stod det att det va mer än 50 på ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McE73:

Kunde man verkligen se antal som fanns i lager?
Fanns det DISC i lager dvs antal?

På Digital stod det att det va mer än 50 på ingång.

Ja, såg det på disc-versionen ca 45 minuter in i droppet. Fanns ett rött sträck som visa hur många som fanns kvar

Permalänk
Medlem

Lyckades boka en Disc. Jag kommer att vara bortrest över jul/nyår så jag hoppas den inte dyker upp på utlämningsstället och går i retur för att jag inte hämtar ut den. Tror Postnord returnerar efter 7dagar nu över jul om inte paketet hämtas ut..

Permalänk

Beställde också 2021-12-17 14:23 Fredag. Webhallen. Fick en mail igår ca 17.00. Men söker jag på kollinumret så står det så här.
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord.
Hoppades på att få det innan julafton Men annars blir det väl måndag då antar jag.
Uppdatering. Det är på väg beräknad leverans i morgon. Härligt.