SweClockers utser årets bästa spel

Permalänk
Melding Plague

SweClockers utser årets bästa spel

Under 2021 roades majoriteten av SweClockers-medlemmarna av något äldre titlar, men när det kommer till favoriten från just fjolåret är svaret tydligt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant att tre spel från topp fem kommer från Microsoft.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Lirar It Takes Two på PS5 med frun nu, väldigt trevligt!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Keeper of the Bamse

Då får jag ta och installera It Takes two då!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Cenorida:

Intressant att tre spel från topp fem kommer från Microsoft.

Xbox Game Studios hade ett väldigt starkt år! Skadar inte att samtliga titlar kom till Game Pass direkt vid lansering heller.

Permalänk
Medlem

Mycket värdig vinnare!

Skrivet av Printscreen:

Då får jag ta och installera It Takes two då!

På tiden!

Permalänk
Medlem

Fh5 är nog det jag spelat mest i år, helt klart förtjänat att vara på listan

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

AoE4, hade jag helt glömt att det skulle släppas!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

It takes two tar 44GB att installera... min laptop har 0.9GB ledigt...

Måste nog öka min disk snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

It takes two tar 44GB att installera... min laptop har 0.9GB ledigt...

Måste nog öka min disk snart

Sälj TV:n

Permalänk
Medlem

Har inte spelat nåt av dem, men det enda som lockar det minsta är vinnaren, It Takes Two. Men jag spelar ogärna med andra, så köpchansen är försumbar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sälj TV:n

Jag kommer nog få leva med den kommentaren för evigt inga problem

Tror inte det kommer hända, men vem vet...

Permalänk
Medlem

Min topp tre var:
1. Tales of Arise
2. Ratchet och Clank
3. Kena

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Det enda spel på hela listan jag spelat var BF2042, men de timmar jag hade på det spelet vid röstning fick mig åtminstone inte att ens överväga att rösta på spelet. I en omröstning med omvänd fråga hade det kanske fått min röst.

Men lite synd att det inte egentligen fanns ett röstningsalternativ som passar den sits jag befann mig i, så röstade på att jag inte har spelat nått av spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Min topp tre var:
1. Tales of Arise
2. Ratchet och Clank
3. Kena

Har spelat kanske två timmar av tales of Arise och är ärligt talat rätt besviken. Blir det signifikant bättre en bit in?
Tycker det är väldigt mycket cutscenes som jag inte ens känner är särskilt intressanta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

AoE4, hade jag helt glömt att det skulle släppas!

Det har redan släppts. Spelet fick goda omdömen men det är väldigt dyrt att köpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av DevilsDad:

Har spelat kanske två timmar av tales of Arise och är ärligt talat rätt besviken. Blir det signifikant bättre en bit in?
Tycker det är väldigt mycket cutscenes som jag inte ens känner är särskilt intressanta.

Tyvärr tycker jag inte att handlingen riktigt lyfter, och skits-sekvenserna blev aldrig intressanta eller underhållande. Snyggt och rolig spelmekanik, men i slutändan var jag också något besviken på upplevelsen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Det mest tragiska är att ett spel som It takes two, på sent 90-tal tidigt 00 hade setts som ett hyfsat bra men ganska generiskt spel. Jag tycker det är ett bra spel. Och lite sorgligt nog, med råge det bästa som kom ut 2021. Har förvisso inte testat Ratchen and Clank ännu eftersom jag håller på att bygga om i biohörnan där PS5an bor. Men tyckte det var riktigt tunt på titlar i år. Är jrpg-fantast och det bästa jag spelat i år bortsett från quake champions som typ alltid är bäst, så var det final fantasy 5 för andra gången. Tales of arise gav jag typ en timme innan jag insåg att jag hatade typ allt med spelet/serien.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det mest tragiska är att ett spel som It takes two, på sent 90-tal tidigt 00 hade setts som ett hyfsat bra men ganska generiskt spel.

Om It Takes Two hade släppts för 20 år sedan hade det varit det mest fantastiska någonsin för det hade varit 20 år före sin tid. Jag gissar att du tänker att för att det är ett split-screen spel så hade det inte varit speciellt för 20 år sedan, men då missar du ju ALLT som gör It Takes Two fantastiskt.

Permalänk
Medlem

Village var riktigt fett, välförtjänt femteplats imo. Synd bara att det är lite grindigt om man vill uppleva spelet med alla vapen som finns (måste låsas upp genom att spela igenom storyn flera gånger).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Tyvärr tycker jag inte att handlingen riktigt lyfter, och skits-sekvenserna blev aldrig intressanta eller underhållande. Snyggt och rolig spelmekanik, men i slutändan var jag också något besviken på upplevelsen.

Ah, vad synd. Tack för inputen! Blir nog tyvärr att försöka lämna tillbaka det för min del. Förstår faktiskt inte riktigt hur det vann årets rpg i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det har redan släppts. Spelet fick goda omdömen men det är väldigt dyrt att köpa.

Vilken tur att man har Game Pass då!
Day One: Age of Empires IV med 4K HDR Video Pack

Skrivet av JonasT:

Xbox Game Studios hade ett väldigt starkt år! Skadar inte att samtliga titlar kom till Game Pass direkt vid lansering heller.

Med 23 spelstudion i portföljen så lär de inte ha slut på ammunitionen riktigt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Har spelat kanske två timmar av tales of Arise och är ärligt talat rätt besviken. Blir det signifikant bättre en bit in?
Tycker det är väldigt mycket cutscenes som jag inte ens känner är särskilt intressanta.

Första timmarna är svagast både spelmekaniskt och historiemässigt. Sedan bara växer det, mycket att utforska, massor av combos att skräddarsy, ett stort gäng karaktärer att styra och bossar att döda. Men framförallt en historia som bara blir bättre och bättre. Lätt ett av de bästa tales-spelen om du frågar mig.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Första timmarna är svagast både spelmekaniskt och historiemässigt. Sedan bara växer det, mycket att utforska, massor av combos att skräddarsy, ett stort gäng karaktärer att styra och bossar att döda. Men framförallt en historia som bara blir bättre och bättre. Lätt ett av de bästa tales-spelen om du frågar mig.

Men inte bättre än det bästa, Tales of maj'eyal

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Men inte bättre än det bästa, Tales of maj'eyal

Funny guy 😀

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Musikälskare

Hade aldrig hört talas om It Takes Two

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt lyckats spela alla spelen på toplistan Värdiga vinnare helt klart!