PS5 party vänner hör sig själva och mitt spelljud - hörlurar HyperX Cloud Alpha

Permalänk
Medlem

PS5 party vänner hör sig själva och mitt spelljud - hörlurar HyperX Cloud Alpha

Hejsan Sweclockers!

När jag kör Warzone med lite polare och har ett PS party med dem så klagar de på att de hör sig själva och mitt in-game ljud. Jag lirar då alltså med en PS5 och HyperX Cloud Alpha-hörlurar. Testade att söka på problemet och då var ett förslag att man ska dra ut lurarna och sedan sänka känsligheten på kontrollens mikrofon. Jag testade det och fick feedbacken att det hördes mindre och med en längre fördröjning, men att det inte försvann. Har även testat att minimera mic-känsligheten på mina lurar, vilket förbättrar men löser inte det.

Så min fråga är då: varför har jag detta problem och hur löser jag det?

Med vänliga hälsningar,
Johan

Permalänk
Medlem

Har du några andra lurar du kan pröva med och se om problemet kvarstår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Har du några andra lurar du kan pröva med och se om problemet kvarstår?

Har ett par sådana där enlurs-hörlurar man får till PS4or. Den har testats på PS4 utan problem, men jag ska testa dem på PS5n också. Jag har däremot inga riktiga gaming-hörlurar att testa med.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@naahooJ: Den enkla förklaringen är att du har såpass högt ljud i lurarna att det läcker ut till mic:en.

Nu säger jag inte att det faktiskt är så men det brukar vara det vanligaste problemet.

Sänder du konstant eller är det bara när din mic aktiveras av ptt/voice? Har dålig koll på hur just ps5 fungerar där

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@naahooJ: Den enkla förklaringen är att du har såpass högt ljud i lurarna att det läcker ut till mic:en.

Nu säger jag inte att det faktiskt är så men det brukar vara det vanligaste problemet.

Sänder du konstant eller är det bara när din mic aktiveras av ptt/voice? Har dålig koll på hur just ps5 fungerar där

Rimlig anledning! Sänkte volymen till en låg nivå men där jag fortfarande kände att det fungerade för både kommunikation och spel, och då hördes det fortfarande. Och jag skulle säga att jag har normal till bra hörsel, så en låg nivå borde inte vara hög nog för att läcka tycker jag.

När jag spelar utan party men pratar in-game så vet jag att det finns en threshold man kan sätta för när mikrofonen ska triggas. Men någon sådan tröskel för PS-party har jag inte hittat och känner inte till. Men det låter ju rimligt att det skulle behövas en tröskelnivå så att det stänger ut alla sådana "låga" ljud och enbart tar in min röst. Vet någon om en sådan tröskel på PS5?

Har till och med satt mikrofonkänsligheten till minsta möjliga, och när jag testar att prata så ger den fortfarande utslag som når Bra nivå gott och väl. Så jag vet inte om hörlursmicen kanske på något sätt är för känsliga?