Iphone 13 pro max mot iphone 13 pro

Permalänk
Medlem

Iphone 13 pro max mot iphone 13 pro

Letar efter iPhone 13 pro mot min iPhone 13 pro max + lite slant emellan.

Jag har iPhone 13 pro max blå 128gb med följesedel. I mycket fint skick utan repor

Byte mot iphone 13 pro inom Östergötland och skicket måste vara fint.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Synd att det är en 128GB då den inte har alla funktioner för kameran som 256GB och uppåt har.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ja precis. För mig går det bra med iphone 13 pro 128gb bara för storlekens skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Synd att det är en 128GB då den inte har alla funktioner för kameran som 256GB och uppåt har.

Har en 256 Sierra som jag gärna vill byta till Max.
Köpt på Mediamarkt igår.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag tänkte nog fel här haha.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Har en 256 Sierra som jag gärna vill byta till Max.
Köpt på Mediamarkt igår.

Hej, är det fortfarande aktuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Hej, är det fortfarande aktuellt?

Hej, ja men behöver vara en 256a på Max:en också.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Hej, ja men behöver vara en 256a på Max:en också.

Jaha okej 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Jaha okej 👍

Grejen är att en Iphone 13 Pro Max 128Gb är det samma som en Ford Mustang med Eco Boost motor.

Alltså Visst det är en Mustang. Men det sitter en motor från en Ford Focus i den... Så det är alltså en Mustang för den som bara "måste" ha en Mustang men inte har råd med den "riktiga" Mustangen. Vilket i sin tur gör att andrahands värdet på en sån är skit för det är inte va de som tittar efter en mustang vill ha. Ses i många kretsar lite som en styggelse till och med. Mustangen för en Posör så att säga.

Och Apple skapade samma grej med Iphone 13 Pro Max 128Gb... En Pro Max som inte är en Pro Max men ser fortfarande ut som en Pro Max... Den kan bara inte allt en Pro Max kan... Men Hey... Nästan... Men ändå inte.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Grejen är att en Iphone 13 Pro Max 128Gb är det samma som en Ford Mustang med Eco Boost motor.

Alltså Visst det är en Mustang. Men det sitter en motor från en Ford Focus i den... Så det är alltså en Mustang för den som bara "måste" ha en Mustang men inte har råd med den "riktiga" Mustangen. Vilket i sin tur gör att andrahands värdet på en sån är skit för det är inte va de som tittar efter en mustang vill ha. Ses i många kretsar lite som en styggelse till och med. Mustangen för en Posör så att säga.

Och Apple skapade samma grej med Iphone 13 Pro Max 128Gb... En Pro Max som inte är en Pro Max men ser fortfarande ut som en Pro Max... Den kan bara inte allt en Pro Max kan... Men Hey... Nästan... Men ändå inte.

Jusste, är inte så insatt i kamera världen. Använder mobilen så som den är. Den fungerar fint för mig. Läste på nätet att det är skillnad på video inspelning bara. Jag är nöjd med den, men storleken var inte rätt för mig känns det som.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Grejen är att en Iphone 13 Pro Max 128Gb är det samma som en Ford Mustang med Eco Boost motor.

Alltså Visst det är en Mustang. Men det sitter en motor från en Ford Focus i den... Så det är alltså en Mustang för den som bara "måste" ha en Mustang men inte har råd med den "riktiga" Mustangen. Vilket i sin tur gör att andrahands värdet på en sån är skit för det är inte va de som tittar efter en mustang vill ha. Ses i många kretsar lite som en styggelse till och med. Mustangen för en Posör så att säga.

Och Apple skapade samma grej med Iphone 13 Pro Max 128Gb... En Pro Max som inte är en Pro Max men ser fortfarande ut som en Pro Max... Den kan bara inte allt en Pro Max kan... Men Hey... Nästan... Men ändå inte.

Ja och hur mkt kommer du/casual user använda Pro Res för att sedan slö överföra det till datorn för att redigera? Just saying 8)

Permalänk

*4K Pro Res med (6GB/minut)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårvåfflan:

Ja och hur mkt kommer du/casual user använda Pro Res för att sedan slö överföra det till datorn för att redigera? Just saying 8)

Typ samma argument som "varför köpa en mustang med 5L V8... Hur ofta kan du dra nytta av den?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Typ samma argument som "varför köpa en mustang med 5L V8... Hur ofta kan du dra nytta av den?

Du drog ett (cringe) försvarstal genom att raljera om likheten med ett fordon. Men om jag ska komma ner på din nivå så är de exakt samma "motor" men din bil har en plast dekal som sitter under bilen. 4K Pro Res kommer gemeneman till 99.8% aldrig kommer använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårvåfflan:

Du drog ett (cringe) försvarstal genom att raljera om likheten med ett fordon. Men om jag ska komma ner på din nivå så är de exakt samma "motor" men din bil har en plast dekal som sitter under bilen. 4K Pro Res kommer gemeneman till 99.8% aldrig kommer använda.

Och hur ofta använder gemene man 412Hk

Det går inte att bortse från faktumet att en 128Gb Iphone 13 Pro Max är en Budget version av 13 Pro Max För minnet är inte bara mindre utan själva minneskretsen är slöare i både Skriv och Läs prestanda. Vilket är den egentliga anledningen till att 128:an inte har 4K Pro Res. Den klarar inte av det. Inte för att minnet skulle bli fullt på under 20 minuter filmande.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Och hur ofta använder gemene man 412Hk

Det går inte att bortse från faktumet att en 128Gb Iphone 13 Pro Max är en Budget version av 13 Pro Max För minnet är inte bara mindre utan själva minneskretsen är slöare i både Skriv och Läs prestanda. Vilket är den egentliga anledningen till att 128:an inte har 4K Pro Res. Den klarar inte av det. Inte för att minnet skulle bli fullt på under 20 minuter filmande.

Förstår inte varför du drar in din jämförelse om bilar och HK's sluta cringa. De har samma processor fortfarande. DU kanske tycker att 1000kr mer för en telefon vilket har en gimmick feature som majoriteten aldrig kommer använda är värt det, de får stå för dig. Minnes hastigheten kommer du inte märka någon skillnad på i ditt vardagliga mobilanvändande. Men tänker inte fortsätta ha en diskussion med dig, detta är en annons trots allt.

Permalänk
Medlem

Avslutar annonsen då jag hittade en iPhone 13 pro

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad