Permalänk
Medlem

Söker moderkort till i7 4820K

Hejsan

Tänkte bygga en enkel speldator till dottern som börjat spela. Har fått en i7 4820K, har också ett gtx 770 att slänga i. Blir perfekt för det spelande som kommer ske då det mest är minecraft och roblox. Det absolut tyngsta blir Fortnite.

Har alla komponenter utom ett moderkort som passar till denna processor. Någon som har ett liggande.
Pris kan vi komma överens om.
MVH

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

vet inte hur det ser ut med annat har tyvärr inte nåt moderkort men har en kylare du kan få mot frakten var en intel "stock" som lyser lite blått om du inte redan har nått.

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

Att leta X79-moderkort till den processorn är väl ungefär som att köpa ett Maximus Z690 Extreme till en i3 12100. Med det sagt kan jag eventuellt tänka mig sälja ett Rampage IV Extreme beroende på pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Att leta X79-moderkort till den processorn är väl ungefär som att köpa ett Maximus Z690 Extreme till en i3 12100. Med det sagt kan jag eventuellt tänka mig sälja ett Rampage IV Extreme beroende på pris.

Okej är det svårt att få tag på menar du? Har inte så bra koll på begagnatmarknaden då det blir nytt när jag köper till mig själv.
Priset får du sätta som säljare så får vi se hur det landar.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av QnoX:

vet inte hur det ser ut med annat har tyvärr inte nåt moderkort men har en kylare du kan få mot frakten var en intel "stock" som lyser lite blått om du inte redan har nått.

Har allt utom moderkortet men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Har grejer men tyvärr är det processor och ram.

Har en intel xeon e5-1680v2 8 core
32gb 2400mhz ram
Asus rampage iv extreme, trasigt ljudkort annars funkar det perfekt. Har externt ljudkort jag kan skicka med

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av eltuv:

Okej är det svårt att få tag på menar du? Har inte så bra koll på begagnatmarknaden då det blir nytt när jag köper till mig själv.
Priset får du sätta som säljare så får vi se hur det landar.
Mvh

En 4820k kanske är värd en hundring eller två. Ett Rampage IV Extreme skulle jag gissa är värt omkring 2000 kr, men det går kanske att hitta enklare X79-modeller närmare tusenlappen.

X79 har blivit något av en samlarplattform så om du bara ut ute efter bästa möjliga prestanda för priset är det nog bättre att köpa en 10:e eller 11:e generations i3/i5 med ett billigt moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

En 4820k kanske är värd en hundring eller två. Ett Rampage IV Extreme skulle jag gissa är värt omkring 2000 kr, men det går kanske att hitta enklare X79-modeller närmare tusenlappen.

X79 har blivit något av en samlarplattform så om du bara ut ute efter bästa möjliga prestanda för priset är det nog bättre att köpa en 10:e eller 11:e generations i3/i5 med ett billigt moderkort.

Skulle vara lika bra att köpa ett kinesiskt x79 för typ 700kr, "nya". Köpte dual x99/lga 2011-3 för 2 xeons för server, kört i snart ett år konstant så ingen fråga om kvalitet egentligen

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 7800X3D, Palit GameRock RTX 4090 24GB, MSI B650i Edge WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000MHz, 4TB Crucial P3 Plus, 1TB Kingston Renegade, 1TB Samsung 860 QVO, Asus Prime AP201, Corsair iCUE H100i Elite Capellix White.

Och massa RGB-Spya såklart.