zotac gaming 3080. Fråga ang. överklockning av grafikminne

Permalänk
Avstängd

zotac gaming 3080. Fråga ang. överklockning av grafikminne

är det normarlt att man inte kan överclocka minena mer än 1200 ?

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Helt krasst så finns det inget som är "normalt". Så är det.
Vad vi kan säga är att det vanligtvis går att överklocka.
Har du kollat på tex reddit vad dom säger där om just denna modellen?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Helt krasst så finns det inget som är "normalt". Så är det.
Vad vi kan säga är att det vanligtvis går att överklocka.
Har du kollat på tex reddit vad dom säger där om just denna modellen?

står inte mycket mer än att dem inte är det bästa till överklocka men jag har tillockmed bytt thermalpads till grizzly pads och kan inte komma över 1200 minne stabilt

padsen drog ner mines tempen 10-15 grader

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Jag har ett zotac trinity 3080ti och den toppar ut runt 1300, kör 1299 stabilt senaste tre månaderna. Vet inte hur mycket det skiljer mellan våra kort men jag har inte bytt pads ännu. Vad för tjocklek passade till ditt kort?

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tJev:

Jag har ett zotac trinity 3080ti och den toppar ut runt 1300, kör 1299 stabilt senaste tre månaderna. Vet inte hur mycket det skiljer mellan våra kort men jag har inte bytt pads ännu. Vad för tjocklek passade till ditt kort?

jag földe en houde exakt samma kort som mitt det var 2mm pads men tror ej det är samma alla eller vet ej så kolla youtube just dit kort min dator dör allt över 1200 lite besviken

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem

Jag har ett asus rog strix som inte går bra med mer överklock än 800.

Har du ett fabriksöverklockad kort så får du i allmänhet mindre överklock än ett oöverklockat. Vilken faktisk minneshastighet får du i MHz?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zulbat:

Jag har ett asus rog strix som inte går bra med mer överklock än 800.

Har du ett fabriksöverklockad kort så får du i allmänhet mindre överklock än ett oöverklockat. Vilken faktisk minneshastighet får du i MHz?

vet inte så mycket om kortet är lverckloackat sen fabrik men den tål 1200mhz allt över så dör den var samma innan bytte av pads fick bara mner minnes tempraturen 10+ grader typ

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimen:

vet inte så mycket om kortet är lverckloackat sen fabrik men den tål 1200mhz allt över så dör den var samma innan bytte av pads fick bara mner minnes tempraturen 10+ grader typ

10 grader var inte så dåligt resultat. Kolla i t.ex. msi afterburner vilket värde den visar på minnet. Så kan jag gå och testa max frekvens innan krasch på min strix. Men den arbetar sämre på över c.a. 816 vilket innebär att det är dags att slå av på överklocken.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zulbat:

10 grader var inte så dåligt resultat. Kolla i t.ex. msi afterburner vilket värde den visar på minnet. Så kan jag gå och testa max frekvens innan krasch på min strix. Men den arbetar sämre på över c.a. 816 vilket innebär att det är dags att slå av på överklocken.

blev lite besviken inte kunde höja minena mer:P

Visa signatur

dyslexi men försöker blir lite bättre hela tiden förlåt. Men gör det inte med vilje försöker verkligen men har sjukt svårt för just sånas saker sen annat e jag jätte duktig på har otur men skäms ofta när skriver försöker använda rättstavningsprogram så blir så bra som möjligt. och lära mig lite för skäms själv