3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Vafalls? Till mig ringde dom och sa att de avbokade mina för att de ínte kunde leverera.
Får du köpa det till lanseringspriset, eller till dagspriset?
Men utav dom där skulle jag säga Gamerock OC.

I mailet står det följande

Byte till motsvarande grafikkort som nu finns tillgängligt till betalt ursprungspris, samt ett presentkort på 1000kr som kompensation för lång leveranstid och bristande information.

Permalänk
Medlem

Game rock, bra kylare.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Kollade lite recensioner och Gamerock verkar vara ett bra val. Synd att kylaren är så ful bara.

Tack för eran input

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

För er som väntar på 3080-erbjudandet från oss, så går det bra att höra av sig i PM om man vill veta sin plats.
Man kan också skriva ett PM till oss på Instagram där vi har möjlighet att svara lite snabbare.

Status idag 17/1 är att vi har skickat ut mail till ett tiotal nya kunder och väntar svar. Man har tidigare haft 5 dagar på sig att svara, men detta har vi nu skruvat ner till 24h för att försöka få upp lite hastighet i att få ut kort. Om man missar att svara, så innebär det INTE att man gått miste om sin chans. Men man sätts på en väntelista tills man har svarat. Vi hoppas på så vis kunna skicka ut mailet till ett tiotal kunder var/varannan dag.

I skrivande stund finns det en del kort på lager, och även en hel hel del 3070ti.
Håll utkik i inkorgen och sätt gärna social.gaming@giganten.se som en säker adress.

Tack för tålamodet!

Mvh Alex

Hej Alex,

Frågar åter igen.
Vi som köpte kortet när EG ringde runt under hösten och fick betala en mellanskillnad. När kommer våran återbetalning samt presentkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Fick nu erbjudande från Elgiganten att köpa ett av följande kort som ersättare för Asus 3080 TUF (Non OC) som jag beställde några dagar efter release.

https://i.imgur.com/g9Bc0XF.png

Något råd vilken man bör välja av alternativen?

Prestandan skiljer sig inte våldsamt mellan korten, även om en del är högre klockade än andra. Jag skulle välja den med tystaste kylaren och tycker att Gigabyte vision OC, Palit gamerock oc eller Gainward phantom verkar intressantast. Ska man vattenkyla är kanske referensdesign bäst och då är det Gainward phoenix eller PNY XLR8-kortet som är intressantast.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Jag låg på +300 hos EG den 6e Januari.
Fick idag besked att jag är på 284 så om dom får in 25 kort i månaden har jag mitt lagom till årsskiftet 2022/2023

Visa signatur

Nybyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

För er som väntar på 3080-erbjudandet från oss, så går det bra att höra av sig i PM om man vill veta sin plats.
Man kan också skriva ett PM till oss på Instagram där vi har möjlighet att svara lite snabbare.

Status idag 17/1 är att vi har skickat ut mail till ett tiotal nya kunder och väntar svar. Man har tidigare haft 5 dagar på sig att svara, men detta har vi nu skruvat ner till 24h för att försöka få upp lite hastighet i att få ut kort. Om man missar att svara, så innebär det INTE att man gått miste om sin chans. Men man sätts på en väntelista tills man har svarat. Vi hoppas på så vis kunna skicka ut mailet till ett tiotal kunder var/varannan dag.

I skrivande stund finns det en del kort på lager, och även en hel hel del 3070ti.
Håll utkik i inkorgen och sätt gärna social.gaming@giganten.se som en säker adress.

Tack för tålamodet!

Mvh Alex

Min bokning som ni ringde mig och avbeställde utan att jag ens fick valmöjlighet till en annan modell då, hur gör ni där? Struntar vi bara i det eller? För när jag bad om att få ersättningsmodell var detta Inte möjligt. Detta var ang. Gigabyte 3080 kort ni släppte i april månad som jag väntade på tills i slutet av november.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vafalls? Till mig ringde dom och sa att de avbokade mina för att de ínte kunde leverera.
Får du köpa det till lanseringspriset, eller till dagspriset?
Men utav dom där skulle jag säga Gamerock OC.

Vilket datum var din beställning ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Vilket datum var din beställning ifrån?

Dagen efter release.
Eller ja, de avbröt inte beställningen. Men rekommenderade att jag gjorde det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Dagen efter release.
Eller ja, de avbröt inte beställningen. Men rekommenderade att jag gjorde det.

Detta är om beställningar lagda vid själva släppet av Ampere (2020/09/17) men kanske gäller dig också. Lär dock inte vara en rolig köplags i så fall.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Detta är om beställningar lagda vid själva släppet av Ampere (2020/09/17) men kanske gäller dig också. Lär dock inte vara en rolig köplags i så fall.

Ja, order från 2020/09/18 alltså.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Dagen efter release.
Eller ja, de avbröt inte beställningen. Men rekommenderade att jag gjorde det.

Tror nog att det är svårt att få ut något kort om man själv avbrutit beställningen (även om man nu kanske delvis lurats till det)

Permalänk
Medlem

Fick även jag erbjudande om att köpa ett 3080 igår av elgiganten. Beställningsdatum 2020-09-19

Permalänk
Skrivet av dbn:

Fick även jag erbjudande om att köpa ett 3080 igår av elgiganten

Kul för dig. Vilken dag beställde du?

Bra om alla skriver nödvändig information då det hjälper alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Detta är om beställningar lagda vid själva släppet av Ampere (2020/09/17) men kanske gäller dig också. Lär dock inte vara en rolig köplags i så fall.

Men har inte all tyoer av rtx 3070 funnits i lager enstaka gånger sedan dess ? Och varför hade de som beställt ett jort fått erbjudande om att byta till en likvärdig model för samma pris som de hade bokat för har sett en massa rtx 3070 i lager hos webhallen sedan lanseringen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ja, order från 2020/09/18 alltså.

Råkade citera fel. Var tänkt att svara personen som köpt Gigabyte kort i april.

Att de ringde dig för att avboka är inget konstigt. De gjorde det i början men antar att många bara fick mail om att ordern annulleras. EG ändrade sig senare och ska nu erbjuda ersättningskort istället så du borde väl också få mail om det snart.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Det roliga är att 3080 priserna är mycket högre än det jag sålde mitt för i Februari, fick mitt Asus TUF 3080 kort då men beslöt mig att sälja det till 'blocket priset' på runt 12k.

Var många då som kallade mig scalper m.m m.m. Men vad är inte priset hos återförsäljarna nu då där lägsta priset är flera tusen kr mer...

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Är det någon som nappat på Elgigantens erbjudande och fått igenom köpet/fått bekräftelse?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Torpedvägg:

Bra om alla skriver nödvändig information då det hjälper alla

Dubbelkollade och det var 19:e sept 2020 mitt beställdes.

Skrivet av Storage Jar:

Är det någon som nappat på Elgigantens erbjudande och fått igenom köpet/fått bekräftelse?

Jag fick precis betalningslänk via SMS. Fick kort efter betalning min värdekod samt bekräftelse.

Permalänk
Medlem

Jag beställde på morgonen den 26/10 och har köplats 237, så kanske blir 2023? 😂

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Jag beställde på morgonen den 26/10 och har köplats 237, så kanske blir 2023? 😂

CP2077

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Har nu fått ett erbjudande av Elgiganten efter ursprungligen ha bokat ett kort 2020-09-21.

Vilket av dessa kort är mest "bang for the buck" ?
Får välja bland samtliga kort och betala enligt priset jag bokat för, dvs 7990 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Har nu fått ett erbjudande av Elgiganten efter ursprungligen ha bokat ett kort 2020-09-21.
https://i.imgur.com/TtcWyde.png
Vilket av dessa kort är mest "bang for the buck" ?

Kostar det alla samma ? så skulle jag nog säga gigabyte gaming oc eftersom att den kylaren prestera ju i allfall väldigt bra på RTX 3060TI

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Hahahaha "produkten har utgått"

Det går snabbt nu.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kostar det alla samma ? så skulle jag nog säga gigabyte gaming oc eftersom att den kylaren prestera ju i allfall väldigt bra på RTX 3060TI

Ja precis, 7990 kr för samtliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Har nu fått ett erbjudande av Elgiganten efter ursprungligen ha bokat ett kort 2020-09-21.
https://i.imgur.com/TtcWyde.png
Vilket av dessa kort är mest "bang for the buck" ?
Får välja bland samtliga kort och betala enligt priset jag bokat för, dvs 7990 kr.

Gamerock OC har väl den bästa kylaren där om du kan komma över hur den ser ut.

Permalänk
Medlem

@Ph4st

Något av dessa 3 hade jag valt då alla är bra kort Gigabyte 3080 Gaming OC (LHR), Palit 3080 GameRock OC (LHR) och Palit 3080 GameRock.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

@Ph4st - Gigabyte Vision OC är samma kort som Gaming OC, men i vit och silver version. IMO snyggare.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Gainward GeForce RTX 3080 Phantom+ 10G LHR

Skulle inte kalla det prisvärt, men finns 4st Gainward GeForce RTX 3080 Phantom+ 10G LHR i lager för 13.990:-