Permalänk
Medlem

Handkontroller till It takes two

Jag och frugan tänkte spela It takes two till PC (typ hennes första datorspel ever).
Jag köpte spelet men man behövde minst en handkontroll. Efter letat i källaren hittade jag några gamla kina-handkontroller som fungerade men som jag inte fick steam att lira med.
Så, vad behöver vi för kontroller för att kunna spela spelet. Vi betalar gärna så lite som möjligt (skulle inte förvåna mig om frugan lessnar efter 10 minuter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WIRN:

Jag och frugan tänkte spela It takes two till PC (typ hennes första datorspel ever).
Jag köpte spelet men man behövde minst en handkontroll. Efter letat i källaren hittade jag några gamla kina-handkontroller som fungerade men som jag inte fick steam att lira med.
Så, vad behöver vi för kontroller för att kunna spela spelet. Vi betalar gärna så lite som möjligt (skulle inte förvåna mig om frugan lessnar efter 10 minuter)

Se om ni kan hitta en begangnad x-box one eller 360 kontroller hos kanske röda korset/blocket eller liknade. Tror det är det bästa och enklaste valet

https://support.xbox.com/sv-SE/help/hardware-network/controll...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad Xbox-kontroll, antingen för Xbox 360 (kräver medföljande dongel) eller Xbox One (kräver Bluetooth). Finns begagnat på marknaden såg jag

https://www.sweclockers.com/marknad/210899-garderobsrensning

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av WIRN:

Jag och frugan tänkte spela It takes two till PC (typ hennes första datorspel ever).
Jag köpte spelet men man behövde minst en handkontroll. Efter letat i källaren hittade jag några gamla kina-handkontroller som fungerade men som jag inte fick steam att lira med.
Så, vad behöver vi för kontroller för att kunna spela spelet. Vi betalar gärna så lite som möjligt (skulle inte förvåna mig om frugan lessnar efter 10 minuter)

Du kan leta nått begagnat eller kanske skaffa ett Stadia Premiere Edition, de är visserligen på fullpris just nu men kan du använda Chromecast ultran så är ju kontrollen ändå billig även om de sålde kitet för 250 kr i november, de har haft kampanjer flera gånger tidgare också men de har ingen just nu.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Köp en begagnad Xbox-kontroll, antingen för Xbox 360 (kräver medföljande dongel) eller Xbox One (kräver Bluetooth). Finns begagnat på marknaden såg jag

https://www.sweclockers.com/marknad/210899-garderobsrensning

Xbone-kontrollen funkar prima även med usb-sladd.

Visa signatur

.:Ryzen 7 3700X ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 5700 XT 8GB Pulse OC ♠ Corsair RM750x 750W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

PS4 handkontroll om du har Bluetooth i datorn fungerar utmärkt med A Way Out. DS4Windows måste vara installerat. Både jag och sonen spelade igenom hela med PS4 kontroller.

Permalänk

x-box one eller 360 kontroller, kan man på något sett koppla in två till datorn? sladd? fungerar de?

Permalänk
Skrivet av Necragaming:

x-box one eller 360 kontroller, kan man på något sett koppla in två till datorn? sladd? fungerar de?

du kan koppla i princip hur många som du har anslutningar på datorn för det.

dvs
med usb-kabel = antal lediga usbportar
Bluetooth = 2+ kontroller iaf aldrig testat med fler men minst 2 styck funkar om det är en någorlunda färsk BT version på stickan. tror min BT sticka är BT 4.0 kanske 4.1.

ingen aning om faktiska specarna på BT mer än att antingen funkar det eller så funkar det inte.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen.
Jag köpte denna och det funkade riktigt fint (efter jag kom på att man kan byta från playstation till xbox-läge på en knapp under kontrollen)
https://www.kjell.com/se/produkter/tv-spel-gaming/handkontrol...

Frugan tyckte faktiskt om spelet och jag måste hålla med (även om det var riktigt svårt att styra "kameran" med kontroller för henne). Blir säkert att spela fler sessioner

Permalänk
Medlem

Jag har spelat det med dottern (7år).
Har en Xbox 360 wireless USB dongel. Funkar kanon.
Kör över Steam link till nya samsung TVn. Den har stöd för USB dongeln också när man kör Steam link appen på TVn.

Roligt spel. Lite svårt med bossarna när man kommer in i spelet lite hehe. Kräver bra samarbete

Lycka till!

Visa signatur

Acer Predator Orion 3000 | Intel i7 10700 | 2x8GB RAM | M.2 1TB | RTX 3060 Ti
Intel i5 8600k @ 4.5ghz 1.255 Vcore | Corsair Vengence 2666mhz CL16 2x8GB RAM @ 3200mhz 1,35V | Kingston A2000 M.2 1TB | ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1070 Ti | 750W PSU