Permalänk
Medlem

NAS/Mediaserver Zyxel NSA325

Enkel, lite äldre NAS från Zyxel med plats för två hårddiskar bortskänkes. Köpte begagnad för några år sedan men satte aldrig i några hårddiskar. Levt ett stilla liv i sin originalkartong i en garderob. Även förra ägaren använde den sparsamt såvitt jag minns.

Observera att enheten inte har mjukvarustöd för protokollet SMBv2/3 utan endast SMBv1. Enheten fungerar därför inte i utforskaren i Windows 10/11 eftersom Microsoft stängt av SMBv1 pga. allvarlig säkerhetsbrist. Via webbläsaren ska det dock fungera fortfarande om jag förstått rätt. V1 går att aktivera igen i Windows utan problem, dock får man då leva med säkerhetsrisken. Möjligen finns tredjepartsmjukvara (Linux) som klarar senare protokoll att installera, men det var inget jag orkade med.

Jag har inte testat eller använt enheten. Ser ut som att alla tillbehör ligger kvar i kartongen. Upphämtas i centrala Stockholm, alternativt om ingen nappar kan jag mötas upp i Stockholmsområdet efter överenskommelse.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Om du kan överväga att skicka den så är jag väldigt intresserad. Skulle bli perfekt som lagring för barnen.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Var kan man hämta den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Om du kan överväga att skicka den så är jag väldigt intresserad. Skulle bli perfekt som lagring för barnen.

Vi får se hur intresset blir.

Skrivet av YOKYO:

Var kan man hämta den?

Kungsholmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuppel:

Vi får se hur intresset blir.

Kungsholmen.

Undrar om det skulle fungera med dig att hämta den idag kväll. Slutar jobbet 17.00 så runt 17.30-18?

Permalänk
Medlem

YOKYO har tingat. Annons tas bort efter upphämtning ikväll.

Permalänk
Medlem

Om det skiter sig med YOKYO så hämtar jag den gärna på kungsholmen ikväll eller när det passar bäst.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

SMB

Hej
För info, så har jag en 325'a snurrandes, med lite fix och trix så fungerar den utmärkt i file explorer.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad