Crytek tillkännager Crysis 4

Permalänk
Medlem

"Ny måttstock för prestanda". Var inte Crysis 2 och 3 relativt lättdrivna ändå? Ettan var ju till stor det tungdrivet för att de gjort konstiga designval som mördare processorer till ingen nytta.

Permalänk
Medlem

låga förhoppningar än så länge.

Crysis var en klass för sig.

Kan dom göra en ny "Crysis", med samma imponerande fysik och grafik är jag på!

Återstår dock att se!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av AllMessedUp:

låga förhoppningar än så länge.

Crysis var en klass för sig.

Kan dom göra en ny "Crysis", med samma imponerande fysik och grafik är jag på!

Återstår dock att se!

Crysis 2+ var linjära banor och bara scriptade scener.

Tycker fortfarande Crysis, första ser bättre ut än alla senare..
edit:
citera sig själv ftw XD

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Skaffade 8800 Ultra vid release minns jag.
Hur presterar Crysis 3 med mina Specs idag tro?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Maximum hype

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Först bli frågan - can it run Crysis?

Följt av - can you afford to run Crysis?

Permalänk
Medlem

Snälla låt dem bara hålla sig till originalkonceptet och skapa ett roligt singleplayer actionlir.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu väntar vi bara på att det blir enbart multiplayer, enbart battle royale, och massa NFTs inblandat. Juste, släpps bara på konsol också.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu jävlar vill jag se mitt RTX 3070 gå på knäna. 25fps i 480p uppskalat med DLSS till 1080p. Helst ska grejerna börja brinna innan benchmarkrundan är slutförd.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Ooh. Hoppas dom gör det mer likt ettan än tvåan och trean, för dom var tråkiga.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Hoppas det är som första Crysis även om det känns utdaterat idag. Älskade allt från storyn, mytologin och grafiken. Den ”öppna” djungeln var en nice touch som inte fanns med i uppföljarna.

Permalänk
Medlem

Svårt att se att cryengine kommer kunna tävla med Unreal 5 motorn. Men jag har gladeligen fel!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Blir ett köp

Permalänk
Medlem

Ett av dom företagen som faktiskt får mig att höja på ögonbrynen. lär bli någon form av episk upplevelse med Grafiken kan man nog räkna med.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skäggig legend

Jag spelar rätt ofta Crysis 1 då det får mig tillbaka till en annan tid. Från ett GTS 8800 (320mb) till 2x8800GT och jag var alltid varm, trött och taggad på att trycka ut någon fps till.

fan... överklockning var roligare förr!

Kommer nog bli ett köp

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Svårt att se att cryengine kommer kunna tävla med Unreal 5 motorn. Men jag har gladeligen fel!

Handlar ju om mkt mer än 3D-motorn. Frågan är om Crytek har resurserna för att nå upp till den "production value" som krävs för att det ska bli riktigt, riktigt visuellt imponerande. Det räcker ju inte direkt med 3 grafiker och en animatör längre.

Gäller inte minst animation. Ett spel som Last of Us 2 "förstörde" för mig rätt många "tekniskt tunga" spel om man säger så...

Permalänk
Medlem

Inte den vanligaste åsikten men jag gilllar Crysis 3 mest av spelen, tyckte storyn var bra, riktigt jävla snyggt, gameplay var riktigt kul med. Ett av få fps spel jag går tillbaka till för att lira då och då! Så hoppas detta blir riktigt bra!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ant3:

Det enda jag är orolig över är om det blir en till urban runner eller om vi faktiskt får komma tillbaka till Djungeln igen.

Personligen gillade jag spelstilen i tvåan och framförallt trean mer än det öppna stuket i första spelet.

Har ingen större förkärlek för "open-world" faktiskt, blir bara stressad och känner att jag riskerar o missa saker. Haft yttest svårt att spela klart spel som Horizon Zero Dawn och Ubisoft-titlar på senare tid, fastnat betydligt mer för exempelvis Godfall och Warframe på det viset.

Däremot om det är spel som Minecraft och Valheim, då är den öppna världen fantastisk. Men då är det lite mer äventyr, bygga saker och utforska i allmänhet utan någon regelrätt story eller samlarobjekt som ska läggas på hög

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Blir inga spel från Crytek när de härjar med moddare.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

omfg.. ett givet köp!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"