Serverkomponenter Supermicro 1366, 2x E5645 6 core, 48gb ECC RAM

Permalänk
Medlem

Serverkomponenter Supermicro 1366, 2x E5645 6 core, 48gb ECC RAM

Säljer serverkomponenter som rullat i mitt homelab utan problem i flera år. Komponenterna som säljs är följande:

* Supermicro X8DTi Servermoderkort
* 2 st Intel Xeon E5645 6-core 12 thread CPU:er - totalt 24 trådar
* 48GB DDR3 ECC RDMINN RAM (12*4GB)
* 2 st Supermicro 2U LGA1366 CPU-kylare

Säljes helst som ett komplett paket, men kan sälja komponenterna var för sig vid intresse.

Perfekt för din hemmaserver om du ska selfhosta grejer, experimentera med virtualisering, docker mm. Moderkortet är ett ordentligt servermoderkort och här därmed dubbla NIC:s, ECC stöd osv.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Sugen, hur ser det ut med frakt till Stockholm?

Permalänk
Avstängd

Väldigt synd att denna bräda inte har IPMI Med det sagt så är jag intresserad av allt förutom ram och cpuer. Kan hämta.

Mvh

Permalänk
Medlem

Undrar samma angående frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av learjet:

Väldigt synd att denna bräda inte har IPMI Med det sagt så är jag intresserad av allt förutom ram och cpuer. Kan hämta.

Mvh

Kan hända att jag har ett PCI eller PCI-e IPMI kort liggandes. Är nog till ett äldre moderkort ursprungligen men kan tänka mig att det skulle funka till även detta. Kan kika ifall det skulle vara intressant. Har även ett Supermicro X8DTH (osäker men tror det är denna) som jag inte hunnit funktionstesta ännu med mer PCI-e platser. Kan testa den så att allt funkar ifall den skulle vara intressant.

Skrivet av Rådström:

Sugen, hur ser det ut med frakt till Stockholm?

Skrivet av Digiboy:

Undrar samma angående frakt

Skulle gissa att frakten kostar runt en hundring med PostNord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av learjet:

Mvh

Var du fortfarande intresserad? Kan sälja endast moderkortet till dig i så fall.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 000 kr Inklusive frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

1 000 kr Inklusive frakt

Du får gärna köpa, skicka PM.