Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Lian Li O11 air mini

Såg precis att Lian Li gjort en air version av O11 mini och tycker den ser väldigt intressant ut.
Den har stöd för bla atx psu och har fått mer meshytor, ska kyla 2-3 grader bättre än vanliga mini:n.

https://lian-li.com/product/o11-air-mini/

Någon som vet var och när man kan beställa den?

Permalänk
Medlem

Frågade kundservicen hos Inet idag om de skulle ta in chassit och fick det här svaret:

"Jag vet att vi ställt frågan till vår inköpare tidigare men jag undersöker detta med honom så återkommer vi så fort vi har fått svar."

Permalänk
Medlem

Fick detta idag:

"Vi har precis fått svar och han svarar att så snart vi får mer information om chassit så kommer vi att slänga upp det på hemsidan men i dagsläget har vi ingen aning om när det kommer att bli."

Permalänk
Medlem

Update 23/9-21
"After thorough examination of the 1st batch of O11 AIR MINI retail units, we found the mesh panel pattern used in manufacturing to be different from the intended design. The intended design which has 2X more mesh density should be able to improve CPU thermal performance by as much as 5 degrees Celsius based on in-house test. Rather than launching the cases as is, we have decided to retool new panels for the O11 AIR MINI, which will postpone availability by 2 months."

Saxat från Hardware Canucks
Lär bli försenat ett tag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har nog skiftat fokus till nästa bygge från deras Q58 till detta för nästa bygge. Främst för att det stödjer fullstora nätagg. Får se vart det landar dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Försenad leverans.. suck

Permalänk
Medlem

Vill man ha ett vitt så verkar det finnas i lager hos CaseKing

https://www.caseking.de/en/Lian-Li-O11-Air-Mini-Mid-Tower-Tem...

Blev riktigt intresserad av detta, ser ut att ha allt man behöver till ett överkommligt pris!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Vill man ha ett vitt så verkar det finnas i lager hos CaseKing

https://www.caseking.de/en/Lian-Li-O11-Air-Mini-Mid-Tower-Tem...

Blev riktigt intresserad av detta, ser ut att ha allt man behöver till ett överkommligt pris!

Har du beställt därifrån innan?

Permalänk
Medlem

Japp. Inget chassi men beställde nyligen DDR5 från dom, tog en vecka och det var över julen så klart godkänt!

Blir lite dyrare när man skapar konto och loggar in då svensk moms läggs på!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Har du beställt därifrån innan?

Om du undrar över hurvida caseking är seriösa så är svaret kort ja.
Är en sida som mig veterligen funnits relativt länge och har gott rykte i datorvärlden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Försenad inleverans hos inet
Hade hoppats på att få skruva under helgen..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Försenad leverans igen Verkar som detta chassit inte hittar till svenska butiker på ett tag

Permalänk
Medlem

Frågade inet om de visste något men fick svaret att det kan ta 1 vecka eller 3 månader, de har ingen aning..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Webhallen

Det verkar röra sig om en försening av containern då vårt datum för mini air var i början på januari (när vi kollade läget i december), nu här om dagen rapporterades det att vi är 2 veckor ifrån.
Snart så!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar röra sig om en försening av containern då vårt datum för mini air var i början på januari (när vi kollade läget i december), nu här om dagen rapporterades det att vi är 2 veckor ifrån.
Snart så!

Kommer ni få in Dynamic Evo samtidigt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Östfelt:

Kommer ni få in Dynamic Evo samtidigt?

Kollade nu och fick purfärsk information om att EVO dröjer till slutet av feb / början av Mars

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@JonasT är detta något chassi ni kommer recensera? Alternativt Evo Dynamic eller kanske båda två 😁

/Joakim

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Som med allt annat så blir det försenat. @JonasT, jag lägger till Lian Li Q58 på din bucket list av chassin att testa i år

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Swedishchef_90:

@JonasT är detta något chassi ni kommer recensera? Alternativt Evo Dynamic eller kanske båda två 😁

/Joakim

Skrivet av RVX:

Som med allt annat så blir det försenat. @JonasT, jag lägger till Lian Li Q58 på din bucket list av chassin att testa i år

Jag noterar båda önskemålen! Det är rätt tjockt med grejer nu i Q1 så ska inte lova för mycket, men vill definitivt kika på något/några Lian Li under 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag noterar båda önskemålen! Det är rätt tjockt med grejer nu i Q1 så ska inte lova för mycket, men vill definitivt kika på något/några Lian Li under 2022.

Chassigurun sviker aldrig 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Mitt chassi är på ingång, kommer posta nästa vecka hur bygget gick och om jag var nöjd med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Mitt chassi är på ingång, kommer posta nästa vecka hur bygget gick och om jag var nöjd med det

Har du fått det skickat? Vart beställde du ifrån?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har du fått det skickat? Vart beställde du ifrån?

Casekings, yes har fått det skickat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

Casekings, yes har fått det skickat

Ah just det. Dom länkades tidigare ja 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Min radiator fick inte plats i chassit, så får vänta några dagar till med att bygga ihop det.
Trodde min "360" radiator var 360mm, men den var 400...

Permalänk
Medlem

Försenad på Inet igen till 23/2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar röra sig om en försening av containern då vårt datum för mini air var i början på januari (när vi kollade läget i december), nu här om dagen rapporterades det att vi är 2 veckor ifrån.
Snart så!

Hej,
Nått nytt om den här leveransen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Östfelt:

Hej,
Nått nytt om den här leveransen?

Vår nya kontaktperson hos den leverantören har inte riktigt kommit igång ännu, så får vänta någon vecka till där, men jag misstänker skarpt att det kan röra sig om samma datum du fick av Inet ovan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu skickades min vita från inet!

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P