Var i Stockholmsområdet kan jag köpa ett ADSL-modem?!

Permalänk
Medlem

Var i Stockholmsområdet kan jag köpa ett ADSL-modem?!

Tjo!

Har letat runt på typ alla kända butiker inne i Stockholm (Sekvencia m.fl.) men alla modem är slutsålda. Även på datorbutiken.se, komplett.se och dustin.se verkar det vara slutsålt. Nu har jag äntligen fått mitt "bredband" men då hittar jag inte ett modem.

Och inga "wisecracks" om att jag borde ha beställt ett modem med abonnemanget. De där modemen är ju asdyra!

Jag undrar då var jag kan hitta ett modem. Modemen och routrarna jag funderar på är dessa:

D-LINK DSL-300G (endast modem)
D-LINK DI-604 (endast router)
D-LINK DSL-504G (modem och router).

Som sagt är de slutsålda typ överallt.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Kolla i "Marknad", där lär du hitta annonser på begagnade ADSL-modem till rätt billigt pris.

Permalänk
Hedersmedlem

Kjell&Co (www.kjell.com), där inhandlades både sådan router och sådant modem.

Permalänk
Medlem

Har du kollat efter begagnade? Brukar gå att få rätt billigt
Fick själv tag på ett Alcatelmodem för 250 spänn.

Permalänk
Medlem

D-Link DSL-300G funkar finfint för mig iaf, så det rekommenderar jag. De hade 3 ex i lager på oneshop.nu när jag beställde där för ett tag sen, de kanske har något kvar?

Edit: Doh, nej det hade de inte :/

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på blocket.se, det är typ den enda annonssidan jag har varit inne på.

Fogel70: "Marknad"?

Grillcliff: Är 1500 kronor ett bra pris för D-LINK DSL-300G och D-LINK DI-604? Isf beställer jag typ direkt. Är sugen som fan på att komma igång.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net