3 Samsung 850 EVO 1TB mSata i Quad PCIe-kort, 3 TB RAID

Permalänk
Medlem

3 Samsung 850 EVO 1TB mSata i Quad PCIe-kort, 3 TB RAID

3 * SAMSUNG 850 EVO (MZ-M5E1T0) mSata 1TB i ett Addonics AD4MSPX2-A quad PCIe-kort.

Klarar RAID 0, 10, "large" eller två RAID1 om man har i alla 4.

Ett säkert sätt att få 3TB disk som är säkert och snabbt. Ljudlöst, svalt och klarar strömavbrott och sånt uschligt. De är i mycket bra skick, då jag endast avvänt de sporadiskt som backup till musikprojekt.

Passar i x4/8/16-portarna. Max throughput upp till 6Gbits/s. Klarar alla OS med inbyggd AHCI driver. Standard och low profile-bracket medföljer.

Nypris över 12000! Utgångsprispris: 3500:- plus frakt eller bud. Kan skickas eller avhämtas i Gbg-området.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

nyfiken, vad får man för hastighet på detta monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

nyfiken, vad får man för hastighet på detta monster

AD4MSPX2-A max speed: 10 Gbits/sec vilket motsvarar 1,250 Mbytes per second!
MZ-M5E1T0 max speed: 540 MB/s Sequential Read och 520 MB/s Sequential Write

Mer info:
https://www.samsung.com/us/business/support/owners/product/85...
https://www.addonics.com/product/intro/47

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

nyfiken, vad får man för hastighet på detta monster

Som jag kör de i RAID0 så får jag ca 800 MB/S, det är ju Sata-gränssnitt så man kan få snabbare diskar utan problem, men det är bra och stabila diskar. Kör du de som 4 separata diskar så får du som skribenten sger 540-550 MB/S. Så kör de i raid0 om du inte måste ha spegling för säkerhets skull. Själv känner jag inte det behövs, byggde en server med bara m.2 diskar i raid0, för jag hade lite problem med strömavbrott och varje gång fick jag köpa en ny mekanisk disk förut. Det problemet har jag inte med SSD-diskarna.

Permalänk
Medlem

Bump!
Sänkt pris till 3000:-

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 2 500 kr Jag lägger ett bud på 3 Samsung 850 EVO 1TB mSata i Quad PCIe-kort + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem

Jag kan acceptera ett pris på 2750 plus frakt (66):- om jag slipper vänta, börjar ångra tanken att sälja dessa. Användbara för långtidslagring om inte annat, och de är i skick som nya så jag behöver inte oroa mig för att de rasar ihop.