Inets RMA är överskattad och inte alls nämnvärd

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

Jag säger att inet är jämnlika med övriga aktörer. Läste du va du ville se?
du har målat upp någon skum bild av förutfattade meningar

Hur är din tråd ett sätt att säga att inet är jämlika andra aktörer? Bara rubriken för tråden säger något annat..

"Inets RMA är överskattad och inte alls nämnvärd". Det låter som att den är överskattad av DIG. Jag tycker det är helt rimligt att det tar några dagar för skärmen att kontrolleras.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Det här inlägget måste datumstämplas förseglas och läggas i en tidskapsel. Helt fantastiskt. Inget personligt, det är ett samtidsfenomen men jag är grymt nyfiken villket år du är född, var du är uppväxt och hur det såg ut med föräldrar och syskon under uppväxten. Som sagt inget elakt sarkastiskt eller dömande, nästan tvärtom, älskar att du har den inställningen.

Kan summera vad som ledde upp hit superkort:
1. Köper skärm till arbetsstationen för ett frilansgig
2. Packar upp och inser att den är trasig
3. Inser att man kommer vara utan skärm och pengar i typ 3veckor (optimalt)
4. Tar ledigt från jobbet bara för att skicka tillbaka paketet
5. Blir orimligt arg och frustrerad att man är utan pengar, skärm och en semesterdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Hur är din tråd ett sätt att säga att inet är jämlika andra aktörer? Bara rubriken för tråden säger något annat..

"Inets RMA är överskattad och inte alls nämnvärd". Det låter som att den är överskattad av DIG. Jag tycker det är helt rimligt att det tar några dagar för skärmen att kontrolleras.

Jag har ju inte sagt att den är undermålig eller dålig. Utan överskattad enl mig och "icke nämnvärd" är i min mening bara standard. Sen är det ju självklart att rubrikern talar från mitt perspektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

5. Blir orimligt arg och frustrerad att man är utan pengar, skärm och en semesterdag

Det låter fullständigt rimligt att bli arg i den situationen du beskriver, men du tar ut din ilska på fel ställe. För att undvika att något sånt här händer i framtiden har jag en del tankar:

1. Köp på faktura om möjligheten finns, så slipper du ligga ute med pengar.
2. Antar att det inte är ett nystartat projekt du jobbar med, så använd den gamla skärmen fram tills att du verifierat att nya skärmen funkar. Att du är så beroende av en skärm betyder ju att du måste ha marginal för eventuella hinder i ditt arbete.
3. Det kommer inte gå snabbare bara för att du har bråttom.

Sist men inte minst; beklagar att du inte kan arbeta. Det måste kännas surt.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

Jag har ju inte sagt att den är undermålig eller dålig. Utan överskattad enl mig och "icke nämnvärd" är i min mening bara standard. Sen är det ju självklart att rubrikern talar från mitt perspektiv.

Jag tror det är det som många personer reagerar på. Inet är en butik som enligt många är nämnvärd, för att butiken verkar sköta sin support på ett bra sätt. I denna bransch är din standard rätt sällsynt.

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Haha, och ibland kan det ta oss veckor att ex lägga på en behörighet på en person i AD.
Dvs söka upp användaren och lägga till en grupp. (60 sek arbete med inloggning och allt)

Allt är relativt!
Prioritering på ärende, folk som är sjuka, hur gnällig kunden var(japp, man hamnar omedelbart längst ner i kön om man är ett as) Annat som är viktigare för stunden etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

Min konfig går inte ihop, över ert utlägg.

Kiosken här uppe, där det går att skicka postpaket, har öppet åtminstone mellan 8-22. Skärmen är för övrigt fullt användbar, inte trasig. I och med att pixelfel är en defekt. Det är tråkigt och jäkligt onödigt då det uppkommer, allra främst när det handlar om en alldeles ny skärm dessutom.

Aja, hoppas ni vaknar upp imorron och känner er lite lugnare i vart fall. Det där gula och vita på wienerbrödet är av läkande effekt, när sinnet är ur fulla bruk. Eller annat fika som ni själv uppskattar. o/

Permalänk
Medlem

Jag får väl spela djävulens advokat här och hålla med TS lite:

Det var under MÅNGA år som Inet hyllades och lyftes till skyarna på detta forum. De har vunnit årets butik på SweClockers såååå många gånger trots att de kanske inte förtjänade det jämfört med konkurrenterna som höll samma nivå på returer och hade ett bredare utbud.

Här slutar jag dock hålla med TS. De senaste åren tycker jag att vi fått en mycket mer nyanserad bild på forumet och skulle nog t om säga att Webhallen och NoN är de butiker jag tycker höras nämnas oftast.

(Utifall att någon missförstod mig: Jag tycker Inet är en utmärkt butik och har säkert handlat för någonstans mellan 60-100k därifrån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Min konfig går inte ihop, över ert utlägg.

Kiosken här uppe, där det går att skicka postpaket, har öppet åtminstone mellan 8-22. Skärmen är för övrigt fullt användbar, inte trasig. I och med att pixelfel är en defekt. Det är tråkigt och jäkligt onödigt då det uppkommer, allra främst när det handlar om en alldeles ny skärm dessutom.

Aja, hoppas ni vaknar upp imorron och känner er lite lugnare i vart fall. Det där gula och vita på wienerbrödet är av läkande effekt, när sinnet är ur fulla bruk. Eller annat fika som ni själv uppskattar. o/

gick inte att använda ombud, var aldelles för skrymmande och tung

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

gick inte att använda ombud, var aldelles för skrymmande och tung

Ja men, det förklarar ju saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

Ok nu förstår jag, kunde varit jag. I backspegeln hoppas jag du kan se att din ilska är lite missriktad. Trist när det händer men shit happens utan att det nödvändigtvis är någon som gör ett dåligt jobb. Hoppas du inte tog eller tar illa vid. Mest hade jag nog tyckt att två döda pixlar är lite dålig QC av ASUS oavsett vad de har för policy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzOXz:

Ska vi tycka synd om dig?

Har inte något sådant kanske hänt vem som helst i våran värld?

Börjar låta mer som att du försöker föreställa dig som den enda människan i nuläget som har det så jättejobbigt och ingen annan är där du befinner dig i.

Men får hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Ok nu förstår jag, kunde varit jag. I backspegeln hoppas jag du kan se att din ilska är lite missriktad. Trist när det händer men shit happens utan att det nödvändigtvis är någon som gör ett dåligt jobb. Hoppas du inte tog eller tar illa vid. Mest hade jag nog tyckt att två döda pixlar är lite dålig QC av ASUS oavsett vad de har för policy.

Jag kan hålla med att den är lite missriktad och att det fortfarande är inom rimliga hanteringstider. Tack för medkänslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ska vi tycka synd om dig?

Har inte något sådant kanske hänt vem som helst i våran värld?

Börjar låta mer som att du försöker föreställa dig som den enda människan i nuläget som har det så jättejobbigt och ingen annan är där du befinner dig i.

Men får hoppas det löser sig för dig.

Skum psykoanalys du gör på 5 rader som kort beskriver ett händelseförlopp. Känns som du projicerar.

Permalänk
Skrivet av RzOXz:

Ett tips är att köpa på faktura, sen om skärmen är trasig beställer du sonika en ny likadan.

När du skickat tillbaka skärmen så kommer Inet annullera fakturan på den första skärmen och du behöver alltså inte ligga ute med en krona.

Samt att du får en ny skärm inom 1-2 dagar.

Permalänk
Medlem

Senast jag gjorde en RMA över post till sverige tog det 4 månader innan jag hade pengarna i hand. Bortskämda småbarn idag alltså... Gå till butiken med produkten och spela upp en videosnutt som bevis för felet, visa sedan köpebevis, RMA fixad.

Permalänk
Medlem

Jag håller med 100% att Inet är överskattade här på SweClockers.

Jag förstår det som att du läst här hur folk tycker att dem är otroligt bra osv, och att du antog att det prispremium du betalade skulle täcka för fler anställda för snabbare returhantering. Tyvärr är så inte fallet och det tar enligt min erfarenhet 2-3 arbetsdagar för enkla returärenden, efter det bör du ha pengarna returnerade ganska snabbt. Här kan även din bank spela in.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad samt låst*

Tråd låst i enlighet med §2 i konsumentforumvillkoren, §3.4 i forumreglerna samt pga. en allmän otrevlig stämning.

Citat:

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp och andra otrevligheter får inte förekomma. Förstora inte upp problemet och ge alltid motparten en chans att rätta till situationen innan du skapar en tråd i forumet. Kontakta kundtjänst via internet, och om det inte fungerar, använd telefonen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...