Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Laddade med öl i kylskåpet redan igår. Ett par väl kylda IPA och APA väntar på mig. Fru åker skidor i Alperna, och dottern med klasskompisar i Sälen. Är själv hemma med katten och tittar på F1.

Skall nu starta grillen så jag har ett par varma burgare till ölen och kvalet.

Detta blir grymt kul!

Fan låter härligt!

Men du skulle skippat tvålölen och köpt ett flak av Falconörnen istället!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fan låter härligt!

Men du skulle skippat tvålölen och köpt ett flak av Falconörnen istället!

https://i.imgur.com/zYm7LiW.jpg

Äh... det ska vara Norrlands Djup för en salig halt oktan jämkat med mängden, i en pantburk.

Närmaste timmen kommer bli en rush helt utan förädlat materiell! o/ Annars så är det fantastiskt väder där ute, men vem bryr sig... när det är kval.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu Super Max jag håller på dig! Kul att det äntligen är race igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Kom igen nu Super Max jag håller på dig! Kul att det äntligen är race igen.

RBR-bilen är superstark. Är ganska säker på att Max tar P1 utan problem - även om jag själv hoppas på alla utan honom!

Så gott och sitta här med F1-kval, två nygrillade burgare och en Beerbliotek Hip Hops!

Nu är det igång! 🏎️

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Grymt framsteg av Haas med både både dansken och MSC till Q2!

Nu blir det en amerikansk öl för att gratulera Haas F1.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ett horribelt 2021 följs upp av en mardrömsstart för Ricciardo. Han imploderade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Ett horribelt 2021 följs upp av en mardrömsstart för Ricciardo. Han imploderade

Ja, de är grymt synd. Ricciardo är/var en av mina favoritförare.

Hoppas att han kan komma igen!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Ett horribelt 2021 följs upp av en mardrömsstart för Ricciardo. Han imploderade

Skrivet av martinot:

Ja, de är grymt synd. Ricciardo är/var en av mina favoritförare.

Hoppas att han kan komma igen!

Han har ju sina anledningar att falla tillbaka på... däremot Stroll. *fniss*

The Hulk o/

Permalänk

K-Mag!! (och Haas för den delen...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Hamiltons psyke är väl känt för att vara bräckligt som ett äggskal. Hamilton är en cakewalk princess och att Rosberg gjorde som han gjorde är ju smått genialiskt.

Om inte Hamilton klarar av lite djävulskap på banan så borde han rannsaka sig själv. Värre "punt master" finns väl inte i dagens F1 och hans egna uttalande under McLaren tiden om att om han hade den snabbaste bilen så skulle han inte behöva köra som en röv.

Hamilton är en bra F1 förare men hans storhet är inte mer än hans bil. En bil som varit löjligt överlägsen. Verstappens uttalande tidigt i sin karriär där han hävdar att 60% av startfältet skulle kunna åstadkomma vad Hamilton gör i en Mercedes är något jag inte betvivlar.

Om Merca mot förmodan har byggt en bil som är svår att köra och Russel utpresterar Hamilton så kommer hans desperation krypa fram och vi kommer få höra bortförklaringar vi kan gotta oss åt i flera år.

Rosberg fick väl tips från Skomakaren om hur han skulle psyka Hamilton. Skomakaren kunde det där spelet på mästerlig nivå. Om Hamilton haft ett så bräckligt psyke skulle han inte ens klarat att hålla sig kvar i sporten.
Vi snackar en sport med extrem konkurrens och extremt höga krav på prestation. Även om Hamilton gnäller mycket, gärna tycker synd om sig själv och uttrycker sig som en liten snöflinga finns det inte en chans i världen att han skulle klarat sig till F1 med ett bräckligt psyke.

Jag är allergisk mot Hamilton som person, men liksom... kom igen. Du tar dig inte till F1 om du är en skör liten vårblomma och du vinner inte 7 mästerskapstitlar om du är en medioker förare.

Även om man ogillar någon måste man kunna förhålla sig lite objektiv.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Rosberg fick väl tips från Skomakaren om hur han skulle psyka Hamilton. Skomakaren kunde det där spelet på mästerlig nivå. Om Hamilton haft ett så bräckligt psyke skulle han inte ens klarat att hålla sig kvar i sporten.
Vi snackar en sport med extrem konkurrens och extremt höga krav på prestation. Även om Hamilton gnäller mycket, gärna tycker synd om sig själv och uttrycker sig som en liten snöflinga finns det inte en chans i världen att han skulle klarat sig till F1 med ett bräckligt psyke.

Jag är allergisk mot Hamilton som person, men liksom... kom igen. Du tar dig inte till F1 om du är en skör liten vårblomma och du vinner inte 7 mästerskapstitlar om du är en medioker förare.

Även om man ogillar någon måste man kunna förhålla sig lite objektiv.

Glöm inte hur mycket problem han hade när Jenson Button var hans stallkamrat i McLaren. Skall bli intressant att se hur han hanterar Russell... om nu Russell är vad han verkar och får lov att pusha primadonnan

Permalänk
Medlem

Helt otroligt bra jobbat av Haas och Kevin Magnussen att ta sig till Q3!

Hinner inte med alla öl... men nästa att fira Haas F1 får bli ännu en amerikanare!

Grattis K-mag!

👌👌👍👍💪💪

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Sitter här och håller på K-mag och Bottas!

Tyvärr raderade jag Bottas i fantasylaget när det var några minuter kvar. Men fick in Alonso, så håller på honom också!

Haas har sett bra ut hela helgen och här är beviset. Vilken jäkla tur dom hade att Ryssland invaderade Ukraina så dom fick in K-mag i teamet!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Sainz ser riktigt bra ut, gött som fan är det. Förhoppningsvis kommer ingen och snor pole från honom inom de kommande 3 minutrarna hehe.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Grattis Charles och Ferrari!!!

Ingen italiensk öl, men detta var ju den bästa nyheten på länge!

Så kul att inte se vanliga RBR (och MB) på P1! Detta kan verkligen bli en bra säsong...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Helt otroligt bra jobbat av Haas och Kevin Magnussen att ta sig till Q1!

Hinner inte med alla öl... men nästa att fira Haas F1 får bli ännu en amerikanare!

Grattis K-mag!

👌👌👍👍💪💪

https://product-cdn.systembolaget.se/productimages/878407/878407_400.png

Det var rätt många förare som tog sig till Q1.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Ferrari och RB är så sjukt jämna!

Att Alfa Romeo med Bottas är så snabba är också sjukt skoj! Det gör att det ser ännu ljusare ut för Ferrari de kommande åren. Motorn verkar det inte vara något fel på. Sainz kan har en bra chans att vinna imorgon med tanke på hans racecraft.

Merc har en bit kvar.

Alonso still got it!

Det ser ut att bli en spännande första fem race med Merc som jagar prestanda med folk bakom dom som inte är långt ifrån. Jag tror Alfa Romeo är en bättre racebil än Mercan så snälla, snälla, snälla, låt Bottas klå dom imorgon!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Glömde att förutom dansken så gjorde ju Bottas en grymt fin insats!!!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Usch vad jag irriterar mig på de nya stänkarna på framhjulen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Finlands sak är vår!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Usch vad jag irriterar mig på de nya stänkarna på framhjulen.

Ja, de är inte snygga.

Permalänk
Medlem

Roligast va ju att se Magnussen helt klart! Och kul för Bottas med. Även att det verkar kunna bli en dogfight uppe i toppen. Rätt säker på att Mercedes blandar sig i där inom kort

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Det där satt ju inte fel. Ferrari med Leclerc på Pole Position.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamleStoffe:

Glöm inte hur mycket problem han hade när Jenson Button var hans stallkamrat i McLaren. Skall bli intressant att se hur han hanterar Russell... om nu Russell är vad han verkar och får lov att pusha primadonnan

Menar du Button som exempel på att Hamilton skulle vara en medioker förare? Han har ju i så fall kallat Hamilton för "one of the greats". Annars tror jag för all del Russell kan bli en tuff stallkamrat, fast man ska inte glömma att Bottas knappast är en duvunge.

Skrivet av marcusOCZ:

Usch vad jag irriterar mig på de nya stänkarna på framhjulen.

Bara jag som irriterar mig ohemult mycket på de nya hjulen?

Permalänk
Medlem

Jenson Button är ju en av de stora själv så det är ju ingen skam ha problem med mr smooth

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis ser vi nu en ny era. Där Silverpilen inte längre, nästan skämtsamt, åker ifrån motståndet. Hoppas det blir en del efterfrågad action i morgon.

Mazespin är nog den enda föraren som grinar över detta resultat, där hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Menar du Button som exempel på att Hamilton skulle vara en medioker förare? Han har ju i så fall kallat Hamilton för "one of the greats". Annars tror jag för all del Russell kan bli en tuff stallkamrat, fast man ska inte glömma att Bottas knappast är en duvunge.

Bara jag som irriterar mig ohemult mycket på de nya hjulen?

Håller med på bägge punkter. Även Rosberg, trots fiendeskap, håller Hamilton som en av de absolut främsta genom tiderna.

Jo, hjulen är verkligen asfula. Stör mig enormt på de! 😡

Tidigare hjul såg mycket snyggare ut och mer proportionerliga ut för öppna tävlings/banbilar.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Förhoppningsvis ser vi nu en ny era. Där Silverpilen inte längre, nästan skämtsamt, åker ifrån motståndet. Hoppas det blir en del efterfrågad action i morgon.

Fast blir ju inte bättre med RBR heller. RBR och MB är ju de som tillsammans dominerat F1-eran senaste 12-13 åren nu på rad. Dags för en ny era nu (precis som du säger själv)!

Hoppas att Ferrari kan tvåla till RBR (även om jag inte riktigt vågar tro på det, än)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fast blir ju inte bättre med RBR heller. RBR och MB är ju de som tillsammans dominerat F1-eran senaste 12-13 åren nu på rad. Dags för en ny era nu (precis som du säger själv)!

Hoppas att Ferrari kan tvåla till RBR (även om jag inte riktigt vågar tro på det, än)!

https://az2.hatstoremedia.com/hatstore/images/image-scuderia-ferrari-2020-02-25-090653536/555/555/0/ferrari.png

Jag tror Verstappen aktar sig för missilen Leclerc i morgon. Är själv annars ett stort fan av Ferrari, sedan Schumi regerade. Det blir ett riktigt spännande race i morgon vill jag tro, där jag önskar lycka till åt nuvarande topp 4 till pallplatserna.

Edit: som ett finger i näsan hoppas jag att Bottas håller George bakom sig.

Permalänk
Medlem

K-mag kommer in och visar kvalité. Varit snabbare än Schu, som var snabbare än Masepin.
Albon kommer in och visar kvalité.
Hulk kommer in någon dag innan och sår Stroll spektakulärt.

Slutsats? Oavsett hur rik pappa är kan inte alla pengar i världen göra dig till en naturlig raceförare.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770