Elden Ring - Action-RPG

Permalänk
Medlem

Hur går det för dig i Elden Ring?

Vet att jag satt och uppdaterade ljuddrivrutinen när spelet släpptes så tänkte får väl prova... aldrig spelat något liknande innan så tänkte väl det är säkert lättare än lättast, traskar på och "BAM" bara smäller te i hörlurarna så en hoppar upp i stolen och undrar vad i hela världen va det som hände...?! och motreaktionen är väl mer, nää nu *censur* ska dom få !!!

ca 130 timmar in och bara fått ner första "bossen" efter otaliga försök... sprang på andra "bossen" men där tog det tvärstopp efter otaliga omgångar med stryk... utforskar grundligt varje liten vrå så det kommer nog ta tid detta

Hmm har nog aldrig fått så mycket stryk i ett spel förut, jösses först häpnar man över storheten sen smäller det bara till och så var den hjälteresan över... :-/ man måste bara skratta åt alla gånger man ääär riktigt nära men ikke då

-Someone must extinguish thy flame !!! Jo tack inga problem här... hahaha

Japaner dom kan göra spel dom, en riktigt härlig utmaning

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag körde fast på Godrick ett tag med fick ihjäl honom igår med lite cheese-taktik. Nu yrar jag omkring i Lurnia of the lakes. Jag har inte kört några dark souls spel innan så mycket är ju nytt. Jag körde sekiro men detta är inte riktigt likadant. Jag blir ibland riktigt frustrerad när man dött tio ggr på samma jävla snubbe och så går man in och kollar nån video där nån dödar alla bossar med no hit Lvl 1 och då blir man om möjligt ÄNNU mer frustrerad.

Hög igenkänninghetsfaktor... är också ute och yrar i sjön, men gäller bara att garva åt när man biter i gräset för sjundeelfte gången, ska vara svårt och frustrerande, adrenalinet på max och den sköna förlösande "puuuh" känslan efter man fällt en stor rackare... jösses vad "rewarding" det är bara det !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Säger ju att det flyter för mig!Problemen som var i början är ju fixat! Bor du under en Sten?🤔

Jag tycker det var ganske uppenbart att personen innan menade med "sten" att det är väldigt mycket skriverier och kritik angående prestandan då väldigt många har problemer gällande detta. Problemen är också oberoende av hårdvara, funkar lite bättre här och där men det landar på "spelbart" för de flesta vilket inte heller är okej när man har en starkare dator och spelet är låst på 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heymelon:

Jag tycker det var ganske uppenbart att personen innan menade med "sten" att det är väldigt mycket skriverier och kritik angående prestandan då väldigt många har problemer gällande detta. Problemen är också oberoende av hårdvara, funkar lite bättre här och där men det landar på "spelbart" för de flesta vilket inte heller är okej när man har en starkare dator och spelet är låst på 60.

Precis. Folk är väldigt snabba på att säga "det fungerar utan problem för mig", utan att vara medvetna om att problemen fortfarande finns där, men att dom råkar ha turen att inte ha "märkt av dom".

Det spelar ingen roll om du spelar på PC, Xbox eller Playstation, om du har ett RTX 3090 Ti eller det lägsta som krävs för att starta spelet. Prestandaproblem finns där oavsett om du märker av dom eller inte. Enbart Steam Deck slipper dessa prestandaproblem.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag fixade allt och alla slut med backup save. Har däremot pga den höga kvalitén börjat köra om det igen. Betydligt enklare andra vändan iaf.
Sista bossarna vart onödigt svåra dock.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av LaZ76:

Ajdå! Ja det lät ju inte så roligt. Vad kör du för build? Level o stats?

Just nu kör jag dex-build, med en skvätt faith. Tror jag ligger på runt 130 med 60+ i Dex och 30 i faith. Överväger att gå tillbaka till strength och puckla på fiender med Radahns svärd igen.

Permalänk
Medlem

Klarade igenom en gång på ca 100h med ganska noggrant utforskat trodde jag men när jag innan den gissningsvis sista bossfighten började kolla runt på kartan och se om jag missade något som kunde se ut som grotta etc och började åka runt så insåg jag snabbt att det fanns ingen ände på hur mycket man tydligen kan ha missat, så gav upp till slut och röjde sista bossen. Kört några bossar in på NG+ som alla smälter rätt snabbt mot en end-game build. Körde Str+Fai 95% av spelet, vid haligtree bytte jag från två colossals till två lättare greataxes. Efter Malenia speccade jag om för typ 50% henne svärd + Nagakiba och lite faith incantations.
Började den karaktären som Wretch- lyckades döda tree sentinel innan jag fick häst och levels (2h jump heavy med club for the win) och siktade genast in mig på att köra med golden halberd som sentinel droppade, vilket jag gjorde typ 50% av playthrough.

Trist not tröttnade jag efter 100+ försök på Malenia och summonade spelare som var nog för att ta mig de där sista få slagen på henne i fas2 som jag aldrig lyckades få in. Så känner mig som en jävla scrub och har straffat mig själv genom att överge mitt NG+ tills vidare och rulla en ny- samurai starting class, behåller starting gear men ha lagt till Nagakiba för dual wield och de talismans jag hittat längs vägen, levelade till 35 men vägrar gå över det och planen är att hålla mig där och med den utrustningen tills jag tagit Malenia SOLO och utan spirit ash denna gång. Är i capital med den karaktären med omen king som nästa- mycket i spelet var enormt mycket lättare när man inte började som wretch och givetvis när man redan kan bossarna och inte känner sig nödig att utforska allt.

Skippat mimic tear då polare som låg aningen före mig sa att den dödade bossar åt honom helt själv vilket lät onice- fick höra sedan att han kankse överdrev lite men lika bra kanske. Black knife tiche är svincool som summon, särskilt malenia bossfighten blir ju typ en anime showdown mellan de två.

Enda real dissapointment so far är att möta radahn på ny playthrough nu när han är nerfad- på lvl 35 lyckades jag på första försöket, festival summons gjorde mycket av jobbet men han kändes klen som fan jämfört med det absoluta monster han var innan nerf. Att de fixade hans terrain-glitching infinite distance meteorer är reasonable men han gick från att leva upp till all lore om honom till att kännas som en pushover Hoppas verkligen de inte rör något med Malenias balans innan jag hinner tillbaka.

Angående prestandaproblem- Jag har sett stuttering vid tillfällen, inte ofta nog för att kunna se en röd tråd i det hela, och aldrig i bossfighter utan i princip enbart när jag hoppat upp på häst och direkt dragit aggro från fiender sekunder efter jag rest till en grace- märkt det flest gånger i Caelid där det finns ett par graces som är inom synhåll för stora mobs etc. Har fått tror jag tre random crashes till desktop- inte ofta nog över typ 120h speltimmar att jag brytt mig om att undersöka det för mycket. Fick någon gång att steam gnällde om cloud saves- noterade att det tar ca 15sek efter man stänger ner spelet innan steam anser att det är helt stängd så var nogrannare där efter att inte stänga av datorn direkt efter att jag stängde spelet. Jag kör spelet från två stycken 1TB NVMe diskar i windows spaces-versionen av stripe, så om disk write orsakar detta kan jag tänka mig att att det är större problem på singel-diskar eller långsammare sådana.
Jag har spelet souls-spelen mängder och räknade med att sikta på 60FPS och att allt annat bara blir bonus så har inga klagomål.

Körde typ 1/3 av spelet på 1440p skärm med VSR på 5120*2880, och i den upplösningen med allt max höll jag 50-60fps väldigt solidly. Gick sedan över till 4k tv och kör bara 4k native, inte brytt mig om fps counter där men flyter finfint.

Overall imponerad- som ändå varande en diehard feeble undead hollow tarnished som lever livet ett souls-spel åt gången så väntat jag mig lite att detta skulle bli ett lite fumlight första försök på true open world och att grafiken inte skulle vara mycket bättre än vad den såg ut i trailers.... Men bästa open world immersion jag fått sedan morrowind eller oblivion och grafiken är fucking amazing- inte #1 i teknisk aspekt men i design och komposition. Allting bara passar ihop så snyggt. När man går in i bossrummet för maliketh både innan striden och efter och känner igen det från en av spelets loading screens- bara så jävla snyggt.

And don't even get me started on the lore. Vart rätt stenhård på att inte googla och undvikt reviews och youtubers så gått jag kunnat till efter första playthrough och bara läst mig till så mycket jag kunnat i item descriptions etc- nu när jag börjar googla upp mer är det tydligt att det finns gott om utrymmer för mer så hoppas att de bygger vidare på detta.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pcanka:

Längtar verkligen efter att få spela detta , måste dock välja om jag vill lira det på PC eller PS5.. gillar verkligen haptic feedback i PS5 kontrollerna men frågan är om det väger upp för det man tappar grafikmässigt. Riktiga lyxproblem man har

Spelet saknar som sagt fungerande pc version. Endast mus och tangentbord med pc:n. Jg har prövat allt och inte fått någon av mina kontroller ps4, ps5 och xbox elite series 2 att fungera. Jag har skrivit till Steam och bett de lägga in en notis om att spelet inte fungerar med kontroller på pc:n. Har klarat spelet på ps5 och har börjat med en sl1 run utan uppgraderingar. Slog Margit nu i veckan.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anna_jo86:

Spelet saknar som sagt fungerande pc version. Endast mus och tangentbord med pc:n. Jg har prövat allt och inte fått någon av mina kontroller ps4, ps5 och xbox elite series 2 att fungera. Jag har skrivit till Steam och bett de lägga in en notis om att spelet inte fungerar med kontroller på pc:n. Har klarat spelet på ps5 och har börjat med en sl1 run utan uppgraderingar. Slog Margit nu i veckan.

Hur menar du när du skriver att det inte fungerar med kontroller?
Det gör det ju 🤔

Edit: Såg nu i din posthistorik att du inte lyckats få det att fungera. Det är ju en viss skillnad att du inte får det att fungera när miljontals bevisligen sitter och spelar med kontroll på pc

Om du är seriös så hjälper vi dig gärna att felsöka om beskriver lite mer av ditt problem.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt med controller på pc. I början fanns där en bugg där spelet bara detekterade "en controller" så det kunde bli strul om man hade andra grejjor ipluggade samtidigt. Det är dock fixat i en patch sen länge sen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Hur menar du när du skriver att det inte fungerar med kontroller?
Det gör det ju 🤔

Edit: Såg nu i din posthistorik att du inte lyckats få det att fungera. Det är ju en viss skillnad att du inte får det att fungera när miljontals bevisligen sitter och spelar med kontroll på pc

Om du är seriös så hjälper vi dig gärna att felsöka om beskriver lite mer av ditt problem.

Jo, men om du googlar så ser du att det finns miljontals människor som inte får några klntroller att fungera på pc:n. De gånger jag försökt vara seriös har jag fått höra ren idioti som att jag ska koppla bort mus och tangentbord innan jag startar spelet. Om jag köper ett spel på steam och det har fullt stöd för kontroll, ska jag inte behöva göra något för att få igång det med kontroll. Det är nämligen inte bara jag som inte får detta att funka.

Jag jobbar heltid med felsökning och har aldrig misslyckats när jag letat efter fel. Här tror jag att många har problem och att spelet är felprogrammerat. Samma sak gäller för övrigt Sekiro så det är något med From Softwares spel.

Förmodligen erkänner den bara den första input den hittat. Spelet är en dålig konsolport.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anna_jo86:

Jo, men om du googlar så ser du att det finns miljontals människor som inte får några klntroller att fungera på pc:n. De gånger jag försökt vara seriös har jag fått höra ren idioti som att jag ska koppla bort mus och tangentbord innan jag startar spelet. Om jag köper ett spel på steam och det har fullt stöd för kontroll, ska jag inte behöva göra något för att få igång det med kontroll. Det är nämligen inte bara jag som inte får detta att funka.

Jag jobbar heltid med felsökning och har aldrig misslyckats när jag letat efter fel. Här tror jag att många har problem och att spelet är felprogrammerat. Samma sak gäller för övrigt Sekiro så det är något med From Softwares spel.

Förmodligen erkänner den bara den första input den hittat. Spelet är en dålig konsolport.

Okej, så du vill inte ha hjälp med ditt problem då?

Vad kör du för kontroll?
Hur är den kopplad?
Har du opt:at ut ur steam beta i steam?
Hur ser steams inställningar för kontroller ut?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Är level 70-nånting. Står inför batalj med köttig figur på ynklig häst i södra Caelid, kom på att man måste klicka Y för att få igång alla medhjälpare. Ja ja, men då fungerar ju stödhjulen i denna fight. Kom på det när jag använt näst sista röda saftflaskan. Sen var det ju bara att rejsa runt och leta gult och klicka Y tills stödhjulen hade hävt ihjäl ondskan.

Visade sig vara det som krävdes för min genomspelning för att ljusblå individ med jättestor hatt skulle dyka upp i sitt hem, varpå jag kunde åka ner i det nya hålet och utforska. Och naturligtvis dö en jävla massa gånger.

Inser att första halvan av spelet består av att lära. När man sen kommer till tant med bananhatt i bubbla och klarat den biten så får man städa sin build till något som är mer optimerat. Ska nog ta mig an bananhatten i afton så jag kan optimera mig själv sen.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Näbbdjuret: Bananhatten är ganska enkel i första fasen, i andra blir det andra bananer men är inte jättesvår

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

Har väl bara spelat drygt 30h hittills och har ganska nyss klarat av Godrick. Jag tror den första svårighetströskeln börjar släppa för mig (famous last words) då det tog 2h att klara av Margit men bara 3-4 försök på Godrick. Tog han nästan på första försöket, men då rullade jag ut för stupet, hur man nu luckas med det på en sådan stor arena..... Hade även väldigt svårt med Crucible Knight i början, men efter att ha spelat några timmar till, och blivit bättre på att använda parry så blev flera fiender mycket lättare. En 100% phys block-sköld och Storm Wall är att rekommendera för de som inte vill trumma för mycket på skyddet från skölden, men ändå ha relativt lätt att använda parry.

För övrigt så är spelet väldigt vackert och jag har vid flera tillfällen bara stannat upp för att supa in atmosfären. Sen är välden gigantisk också. Har vid 2 olika tillfällen förundrats över storleken. Vid det första tillfället tänkte jag "Jädrar vad stor spelvärlden är" och vid nästa tillfälle tänkte jag "HERRE I JÄ***R VAD STOR SPELVÄRLDEN ÄR!!!". Jag skulle inte bli förvånad om jag får mig ytterligare en uppenbarelsen innan jag är klar.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Casgar:

För övrigt så är spelet väldigt vackert och jag har vid flera tillfällen bara stannat upp för att supa in atmosfären. Sen är välden gigantisk också. Har vid 2 olika tillfällen förundrats över storleken. Vid det första tillfället tänkte jag "Jädrar vad stor spelvärlden är" och vid nästa tillfälle tänkte jag "HERRE I JÄ***R VAD STOR SPELVÄRLDEN ÄR!!!". Jag skulle inte bli förvånad om jag får mig ytterligare en uppenbarelsen innan jag är klar.

Ha!

Håller helt med, när jag precis kommit förbi Liurnia sa jag till min son som spelat igenom hela att nu måste jag väl vara halvvägs igenom i alla fall.

Permalänk
Medlem

Självklart har det blivit en hel del ER. Soulsborne är i princip det enda i spelväg jag orkar bemöda mig med att plöja igenom nuförtiden.

Ligger kring 50 timmars speltid (enormt mycket för att vara mig), och har haft spelet sedan release. Spelar på PS5 och kan nog räknas som veteran i sammanhanget då jag lagt hundratals timmar på alla deras tidigare, liknande releaser och kört igenom de flesta av dem ett flertal gånger vardera.

Försöker att inte spoila min resa. Samtidigt räds jag inte att kolla upp mekaniken bakom t e x vapenuppgraderingar eller soft caps. Spelet är helt enkelt för stort för att jag med säkerhet kan säga att jag kommer köra igenom det igen och då vill jag hinna se så mycket som möjligt av builds och variation i game play. Story, setting, bossar e t c vill jag däremot veta så lite som möjligt om utan upptäcka helt själv.

Som helhet är spelet fenomenalt, precis som väntat. Det kan mycket väl faktiskt vara det bästa av dem alla. Game play känns extremt likt DS (positivt) och all lore och art direction likaså. Det enda jag ställer mig något tveksam till är just att det är open world. Det tar emot att säga det, men vissa av områdena känns verkligen mest som transport till nästa dungeon/slott/major event. Slöseri med ett underbart speluniversum och det tar bort lite av det magiska med dessa spel. "Utfyllnad" är annars det sista ord som åtminstone jag själv förknippar med Soulsborne. Konceptet tilltalar dock den breda massan och av försäljningsstatistiken och spelbetygen att döma var det marknadsmässigt rätt beslut. Själv vill jag däremot snarare ha ett nytt Bloodborne eller Demon Souls än en uppföljare till Sekiro eller Elden Ring nästa gång. Tills dess njuter jag av spelets trots allt otaliga kvaliteter.

Permalänk
Medlem

Klarade spelet på ps5an förra helgen. Laddar inför Journey 2, men tyvärr kanske saker är lite för enkla nu. Kanske startar nytt spel från scratch istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Klarade spelet på ps5an förra helgen. Laddar inför Journey 2, men tyvärr kanske saker är lite för enkla nu. Kanske startar nytt spel från scratch istället.

Känns roligare att börja från scratch tror jag,blir nog lätt annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

"Bara"

Jag har en bit kvar av spelet, men det var säkert 20 timmars speltid sedan jag gick in i Royal Capital

Det ser "litet" ut på världskartan men visst...nu inser jag att det är mycket kvar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Själv vill jag däremot snarare ha ett nytt Bloodborne eller Demon Souls än en uppföljare till Sekiro eller Elden Ring nästa gång. Tills dess njuter jag av spelets trots allt otaliga kvaliteter.

Jag skulle säga att just "open world" och vissa tveksamma leveldesigns är det som gör att jag rankar Elden Ring under Bloodborne på listan över de bästa spel jag spelat. Elden Ring är ett fantastiskt spel, men Bloodborne är nog trots allt strået vassare enligt mig. Det finns för många saker som är totalt bullshit bara för sakens skull i Elden Ring som känns onödiga och inte speciellt rättvisa eller utmanande utan bara totalt dryga och jävliga. Typ hela

Miquella's Haligtree

Dold text

och området man måste igenom för att ta sig dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Självklart har det blivit en hel del ER. Soulsborne är i princip det enda i spelväg jag orkar bemöda mig med att plöja igenom nuförtiden.

Ligger kring 50 timmars speltid (enormt mycket för att vara mig), och har haft spelet sedan release. Spelar på PS5 och kan nog räknas som veteran i sammanhanget då jag lagt hundratals timmar på alla deras tidigare, liknande releaser och kört igenom de flesta av dem ett flertal gånger vardera.

Försöker att inte spoila min resa. Samtidigt räds jag inte att kolla upp mekaniken bakom t e x vapenuppgraderingar eller soft caps. Spelet är helt enkelt för stort för att jag med säkerhet kan säga att jag kommer köra igenom det igen och då vill jag hinna se så mycket som möjligt av builds och variation i game play. Story, setting, bossar e t c vill jag däremot veta så lite som möjligt om utan upptäcka helt själv.

Som helhet är spelet fenomenalt, precis som väntat. Det kan mycket väl faktiskt vara det bästa av dem alla. Game play känns extremt likt DS (positivt) och all lore och art direction likaså. Det enda jag ställer mig något tveksam till är just att det är open world. Det tar emot att säga det, men vissa av områdena känns verkligen mest som transport till nästa dungeon/slott/major event. Slöseri med ett underbart speluniversum och det tar bort lite av det magiska med dessa spel. "Utfyllnad" är annars det sista ord som åtminstone jag själv förknippar med Soulsborne. Konceptet tilltalar dock den breda massan och av försäljningsstatistiken och spelbetygen att döma var det marknadsmässigt rätt beslut. Själv vill jag däremot snarare ha ett nytt Bloodborne eller Demon Souls än en uppföljare till Sekiro eller Elden Ring nästa gång. Tills dess njuter jag av spelets trots allt otaliga kvaliteter.

Själv tycker jag att den öppna världen är ett stort steg framåt för serien/genren då det sätter allt i en mycket bättre kontext, samt att jag tycker de gjort världen riktigt intressant att utforska, och utforskning har varit en viktig del för mig i dessa spel. Det finns alltid något att hitta om man spenderar lite tid och det är en visuellt mycket trevlig upplevelse enligt mig. Det känns helt enkelt mycket mer levande än tidigare, även om det fortfarande inte är en värld som känns speciellt trovärdig. Jag finner också upplevelsen mindre enformig när jag inte bara letar mig igenom dungeons.

Öppna världar funkar absolut inte varenda gång men här tycker jag det är en solklar förbättring och det kändes som ett väldigt naturligt steg.

Permalänk

Spelet är så roligt och utmanande. Svårighetsgraden bestämmer du lite själv för många fiender kan du springa runt etc. Men föredrar såklart närstrid så springer oftast på alla fiender. Bossarna är roliga snygga och utmanande.

Rösterna i spelet är fantastiska filmiska och snygga (tänker på bossarna, inte alla har röster såklart) storyn är ju minimal men spelet är inte gjort för det.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av djdennistm:

storyn är ju minimal men spelet är inte gjort för det.

Oooh, hädelse!! 😁

Nä skämt åsido så tycker jag där är en sjuk story men den är inte i fokus om man inte vill.
Förvånansvärt bra balanserat

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Oooh, hädelse!! 😁

Nä skämt åsido så tycker jag där är en sjuk story men den är inte i fokus om man inte vill.
Förvånansvärt bra balanserat

Ja jag håller med men spelet för min del är utforskandet det som vankas vara i varje hörn är för mig så otroligt bra.

Storyn finns där men är som du säger inte fokus om man inte vill.

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av djdennistm:

Ja jag håller med men spelet för min del är utforskandet det som vankas vara i varje hörn är för mig så otroligt bra.

Storyn finns där men är som du säger inte fokus om man inte vill.

En av styrkorna med spelet, att man lyckas ge något till (nästan) alla

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tolv timmar in i spelet så har jag missat storyn totalt. Hur kan jag se vilken quest jag är på?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Tolv timmar in i spelet så har jag missat storyn totalt. Hur kan jag se vilken quest jag är på?

Haha, det kan du inte!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

En av styrkorna med spelet, att man lyckas ge något till (nästan) alla

Sant

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Derix:

Tolv timmar in i spelet så har jag missat storyn totalt. Hur kan jag se vilken quest jag är på?

Nope. Ett hett tips är att skriva ner på ett papper eller dokument så man inte glömmer saker.
Det är ett stooort spel

Något jag gärna hade fått tips om i början 😁

Edit: och använd kartmarkörerna flitigt! Det underlättar ENORMT i början

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord