Netflix förlorar användare – planerar åtgärder mot kontodelning

Permalänk
Melding Plague

Netflix förlorar användare – planerar åtgärder mot kontodelning

Streamingjätten spås förlora miljontals användare under årets gång. Det ska tacklas med reklamutfyllnad och ett stopp för kontodelning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dom bestämde sej alltså för att köra hela skiten i botten nu när dom ändå var påväg?

Permalänk
Medlem

Ja slutar det fungerar så säger jag upp det, inte värt det, det finns andra sätt att kolla.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Kände på mig att det bara var en tidsfråga innan de skulle börja begränsa kontodelningen sett till hur utbrett det är.

Permalänk
Medlem

En annan åtgärd skulle kunna vara att inte vara dubbelt så dyrt som alla andra tjänster...

Det enda som har varit intressant på Netflix de senaste året är Better Call Saul, typ allt annat är medelmåttigt. Synd att de kör på kvantitet över kvalitet.

Permalänk
Medlem
Klicka för mer information

från https://old.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/u7kveu/legen...

Visa mer
Permalänk
Medlem

De borde tackla sitt utbud istället! Allt bra flyttas ju till de andra tjänsterna. De hade "allt" tidigare och satte ett premiumpris. Nu är utbudet väldigt fattigt men priset består.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Kontodelning är ett stort problem. De som har många nära tajta vänner kan fixa sig många filmtjänster väldigt billigt om de bryter emot villkoren och delar dem. Medans de som inte har samma utbud vänner får betala mycket mer.

En helt annan fråga är att filmtjänsterna är för dåliga, dyra etc. Men jag tror inte det är rätt väg att gå att i motsatt göra kontodelning mer legalt. Där det i slutändan bara finns en med konto (staten?) som delar till alla.

Jag förstår inte alls på logiken de som tycker del av abonnemang med många hushåll resulterar i en rättvis kostnadsfördelning för användare.

Jag är för flera typer av abonnemang. En för småanvändaren som endast kan se säg 5 filmer/avsnitt i månaden för säg 30kr. Mängd går alltid diskutera. Men det är idag dyrt för småanvändaren som ej delar abonnemanget.

Permalänk
Medlem

Delar inte mitt konto med någon, men reklamutfyllnad!?

Blir det som bedrövlig linjär-tv med reklam, kommer jag också säga upp mitt abonnemang. Grejen med betaltjänster är att man betalar för att slippa reklam!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är ingen expert, men det känns som att göra produkten ännu sämre inte är rätt sätt att locka fler användare eller få de som finns att stanna.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Reklampaus på netflix haha, då säger man ju upp direkt.

Permalänk
Medlem

Om detta införs så lär vi kolla mer på Disney+ och Amazon Prime istället. Visst finns det många bra serier på Netflix, men inget som inte går att se ikapp på en månad.

Ser just nu fram emot The Witcher, Ozark och Stranger Things, men i övrigt är det mest en pina att försöka hitta något sevärt på Netflix.

I övrigt önskar jag en streamingtjänst med stöd för flera ljudspår samtidigt, då både dubbning och textning i många fall är bristfällig.

Permalänk
Medlem

Reklam eller reklampaus på en betaltjänst då sägs abonnemanget upp direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Reklampaus på netflix haha, då säger man ju upp direkt.

Jag hade kunnat stå ut med reklam om det var nåt intressant, typ från AMD eller Square Enix, men sånt får man väl inte se i svensk TV. ☹️

Permalänk
Medlem

Delar inte konto med någon, så jag har ingen aning om hur utbrett det är.

Däremot funderar jag på att avsluta prenumerationen med hänsyn till prisuppgång och dåligt innehåll.

Jag kollar inte alls på serier, och ser inte på de filmer som har ett litet rött 'N' på sig (Netflix egna). Och det är tyvärr åt precis det hållet Netflix gått/går samtidigt som de höjt priserna.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Dom bestämde sej alltså för att köra hela skiten i botten nu när dom ändå var påväg?

Hahaha fick mig ett gott skratt av kommentaren.

Netflix: "Vi vill att kunderna ska vara glada" Sänker inte priserna, inför reklam och begränsar delning av konton.
Finns INGET nytt positivt som ska hålla kvar eller skaffa nya kunder... wtf

Att de tappar kunder kanske har med att de hade monopol innan och nu kommer hela Hollywood med streamingtjänster, kallas konkurrens... Sen att majoriteten av de filmer Netflix lägger massa pengar på att producera är riktigt kassa gör inte saken bättre

Permalänk
Medlem

Man håller bara på att uppfinna kabel-TV på nytt egentligen...

Permalänk
Medlem

Reklam = ryker direkt. Hoppas det, så ska dom se på tapp i antal användare.
Gör även som Viaplay och höj volymen när reklamen drar igång också.
Så undrar folk varför de finns människor som fildelar eller har IPTV.

Finns inget värre än reklam.

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att satsa på innehåll istället? Bara en tanke...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Kontodelning är ett stort problem. De som har många nära tajta vänner kan fixa sig många filmtjänster väldigt billigt om de bryter emot villkoren och delar dem. Medans de som inte har samma utbud vänner får betala mycket mer.

En helt annan fråga är att filmtjänsterna är för dåliga, dyra etc. Men jag tror inte det är rätt väg att gå att i motsatt göra kontodelning mer legalt. Där det i slutändan bara finns en med konto (staten?) som delar till alla.

Jag förstår inte alls på logiken de som tycker del av abonnemang med många hushåll resulterar i en rättvis kostnadsfördelning för användare.

Jag är för flera typer av abonnemang. En för småanvändaren som endast kan se säg 5 filmer/avsnitt i månaden för säg 30kr. Mängd går alltid diskutera. Men det är idag dyrt för småanvändaren som ej delar abonnemanget.

Om man ignorerar att bara en spelare åt gången kan användas. Lite som att säga att kasettband aldrig kommer vara rättvist, för bara en person behöver köpa det och sedan dela det med resten av världen. 🤔

Permalänk
Medlem

Om dom skippar olika prisplan beroende på upplösning kan det nog få några att stanna. 2148 kr/år är inte Netflix värt "längre" för mig, speciellt inte när det finns andra som kostar runt 600kr /å som har lika eller bättre utbud för oss. Kan låta sniket men, att någon drar 50kr i månaden är liksom en axelryckning, medans 179 kr är något man hajjar till på, sen "alla bäckar små" för alla månadskostnader.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Innehåll och priserna är ju säkert en stor anledning..

Disney plus och HBO tillsammans är ju tom billigare.
Om man väljer 4K på Netflix.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

I varenda film trycker de politiska åsikter i ansiktet på dig, undrar varför de förlorar prenumeranter? Har inte använt mig utav Netflix på närmare ett år nu.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Historia

  1. Underhållningsbranschen erbjuder totalt värdelösa tjänster där seglarna är extremt mycket bättre på bekvämlighet och tillgång = yarr maties

  2. Underhållningsbranschen börjar erbjuda tjänster som inte är värdelösa till vettiga priser = betalar gärna för en vettig tjänst

  3. Underhållningsbranschen blir girig och erbjuder sämre o sämre tjänster till högre o högre priser = ??????

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag har egentligen inget emot reklam i sig, förutsatt att det blir en egen, ny betalplan och inte något som inför i de redan existerande billigaste varianterna. Jag tror ändå det finns en hyfsat stor skara som kan tänka sig att behålla tjänsten om den blir billigare, i utbyte mot lite reklam. Särskilt de som kanske inte använder den superofta Inget för mig dock.

Permalänk
Skrivet av Drenmi:

Om man ignorerar att bara en spelare åt gången kan användas. Lite som att säga att kasettband aldrig kommer vara rättvist, för bara en person behöver köpa det och sedan dela det med resten av världen. 🤔

Nu kan man titta 4st samtidigt på premium. Där logisk hade varit att inte tillåta 4st olika IP-adresser samtidigt och man genast krånglar till det för den stora skaran. Problemet är att vissa hushåll kan ha flera IP från deras leverantör.

Men det finns många olika tjänster med abonnemang och om det går att missbruka av flera personer så blir det väldigt dyrt för den som inte kan missbruka. Som året runt kort på Liseberg som man kan låna ut hur som helst. Ja, då kan kortet få kosta nästan hur mycket som helst, för man har nästan hur många vänner som helst.
Jag ser ingen bra rättvis prisfördelning på detta och hur det skulle göra Liseberg bättre.
Låt istället kostnaden mer handla per person, där jag ser en poäng i att räkna per hushåll.

Jag vet flera som delar på diverse abonnemang. De är kanske 5 personer och har de olika tjänster tillsammans, ingen av dessa har dålig lön eller så. Men jädrar vad de skulle bli sura om de skulle behöva betala lika mycket som en ungdom med inte lika många vänner som vill ha samma utbud.
Är man t.ex. 15år och vill ha Netflex för sig själv så blir det väldigt dyrt. Där lösningen idag ofta är att ha många vänner och bryta emot reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

I varenda film trycker de politiska åsikter i ansiktet på dig, undrar varför de förlorar prenumeranter? Har inte använt mig utav Netflix på närmare ett år nu.

Dom som tittar på Netflix gillar ju sånt ändå. Har aldrig själv använt mig av nån form av åsiktpolis tv. SVT Play betalar man ändå för, och där är några bra dokumentärer och nån bra film ibland. Sen räcker YouTube långa vägar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Historia

  1. Underhållningsbranschen erbjuder totalt värdelösa tjänster där seglarna är extremt mycket bättre på bekvämlighet och tillgång = yarr maties

  2. Underhållningsbranschen börjar erbjuda tjänster som inte är värdelösa till vettiga priser = betalar gärna för en vettig tjänst

  3. Underhållningsbranschen blir girig och erbjuder sämre o sämre tjänster till högre o högre priser = ??????

4. Yarr!

Det är ju dit det är på väg igen. 48 olika streamingtjänster där allt segmenteras allt mer, och där vissa då ska jävlas ytterligare med reklam och hårda begränsningar. De gräver sin egen grav.

Permalänk
Medlem

Båda två utmärkta förslag om man vill tappa ännu fler prenumeranter.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Får jag kontot avstängt pga kontodelning så får det vara. Då förlorar dom en kund istället.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova