Permalänk

E-postsignaturer 2022?

Tjo

Kännas som man vill uppdatera sin epost-signatur lite och göra den lite mer aktuell istället för typ:

"Mvh
Lasse"

Funkar jättebra..... brukar hata typ när folk klistrar in nå skit från Word 95 osv..

Men det borde ju finnas bra och intressanta epost-signaturer nu för tiden?

Eller hur man ska säga

Mvh
Lasse

Permalänk
Medlem

"Skickat från min Iphone Galaxy SG".

Men ärligt talat, om det inte är ett jobbmail och företaget kräver en signatur.
Varför ha en alls?

Permalänk
Rekordmedlem

Vill du nå mig kan du svara via Patreon eller mitt betalnummer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har bara signatur på mina två mailer från jobb Båda är enligt företagens policy dock fick man pimpa till den lite så den blev personlig..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Har bara på jobbet där namn, yrkestitel, arbetsplats, telefon, besöksadress framgår. Används i praktiken aldrig då all anhörigkontakt sköts via telefon istället för mail

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag har en liten ruta längst ner på min personliga mejl med namn, adress och telefonnummer.

Sen på jobbmejlen är det enligt företagspolicy.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

På jobbet har man förstås en signatur, eller snarare ett gäng beroende på vad det är för typ av meddelande och så, som installeras automatiskt varje vecka. Men privat kör jag ingen specifik utan skriver typ "MVH [namn]" eller "//[namn]", ibland kanske man tar med telefonnummer och sånt om det typ handlar om kontakt med myndigheter, någon kundtjänst eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tjo

Kännas som man vill uppdatera sin epost-signatur lite och göra den lite mer aktuell istället för typ:

"Mvh
Lasse"

Funkar jättebra..... brukar hata typ när folk klistrar in nå skit från Word 95 osv..

Men det borde ju finnas bra och intressanta epost-signaturer nu för tiden?

Eller hur man ska säga

Mvh
Lasse

Kör på engelska, så blir den lite mer versatil.

Sincerely,
Jink

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Tjo

Kännas som man vill uppdatera sin epost-signatur lite och göra den lite mer aktuell istället för typ:

"Mvh
Lasse"

Funkar jättebra..... brukar hata typ när folk klistrar in nå skit från Word 95 osv..

Men det borde ju finnas bra och intressanta epost-signaturer nu för tiden?

Eller hur man ska säga

Mvh
Lasse

Använder bara signatur via jobbet för mottagare att ha mina kontaktuppgifter, annars är det inte speciellt jobbigt att skriva mvh "namn" privat tycket jag. Där jag inte har någon signatur.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ingen signatur någonstans.

Om jobbet vill ha dit en får de väl lägga ut en med central policy eller via mailservern istället för att var och en skall lägga dit en.

Permalänk
Medlem

Privat brukar jag avsluta med
Mvh Förnamn

På jobbet har vi en standardiserad signatur som alla använder.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har bara signatur på jobbet där man kör efter jobbets stabilisering.

På tal om signaturer.
Vafan har inte Microsoft fixa så att signaturerna synkas över av sig själv när du byter dator (tänker på O365).