Letar speltitel på gammalt peka och klicka spel

Permalänk
Medlem

Letar speltitel på gammalt peka och klicka spel

Hej på er.
Jag kom och tänka på ett gammalt peka och klicka spel som jag spelade när jag var "liten". Problemet är att jag knappt kommer ihåg någonting. Jag är ganska säker på att man spelade som en tjej, typ häxa eller nått. Har också för mig att handlingen var om något hjul, tänkte först Wheel of time men det passade inte alls. Grafiken är tecknad á la The secret of monkey island.

Vet att det inte är mycket att gå på, men någon kanske vet vad jag pratar om.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Keeper of the Bamse

När var du liten?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

När var du liten?

Kan tänka mig att det var runt 93-95 nån gång.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Kan det ha varit King's Quest 7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

[url
Kan det ha varit King's Quest 7?

Nej, det där känns inte bekant. Tror att man kunde blanda drycker eller nått i ens inventory.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag hittade det. The Legend of Kyrandia: Hand of Fate

15kr på GOG. Det får bli ett köp.
https://www.gog.com/game/legend_of_kyrandia_hand_of_fate

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
DingDongerMcDongface

Återkom gärna med hur det stod sig! Såg väldigt mysigt ut, men inte alla äldre spel som åldras med samma värdighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Återkom gärna med hur det stod sig! Såg väldigt mysigt ut, men inte alla äldre spel som åldras med samma värdighet

Jag ska försöka. Hinner inte starta innan vi flyr landet till värmen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)