Ja precis du har helt rätt Inet böjde pinsen på min CPU och jag accepterade detta och tog hem den utan att gnälla och gjorde en RMA hos AMD istället eftersom AMD är så snälla och tar emot CPUs med böjda pins för att dom vill visa för hela världen hur trevliga dom är.
https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/pib
Läs: Step 2: Determine What Is Not Covered by Warranty
Any bent or damaged pin(s): Not Covered by Warranty
Missing pin(s): Not Covered by Warranty
Så men andra ord nej AMD hade verkligen inte tagit emot min CPU ifall pinsen verkligen hade varit böjda.
För det andra tygla din vilda fantasi samt lägga inte ord i min mun.
Världen hade mått bättre av färre individer som springer företags ärende utan att någon har bett dom om detta
Mvh Paw
Finns inget i ditt inlägg som sa att det inte var några böjda pins när du hämtade den, därav det jag skrev.
För det kan ju inte vara varken eller här. Antingen har du hämtat ut en prolle med böjda pins, eller så fick du tillbaka en som inte hade dessa böjda pins som var orsaken till varför garanti nekades. Och om det nu inte fanns några pins som var böjda som du kunde se, varför accepterades då deras anledning till varför garanti nekats? Om du nu lämnat in en processor utan böjda pins så är det ju Inet som felat i båda fallen och du bara lagt dig på rygg. Antingen har de böjt dem och inte stått för det eller sagt att det finns böjda pins fast det inte finns något synligt.
- Hej, min processor fungerar inte kan ni byta ut den?
- Nej, den har böjda pins så du har tyvärr ingen garanti.
- Kan jag få se vad det är som är trasigt?
- Ah, nä, det syns tyvärr inte men de böjda pinsen finns där.
- Ok, då tar jag hem den igen.
??
Det låter ju inte så rimligt i mina öron. Känns ju som att det saknas lite information här för att det ska gå ihop. Om du nu bara går direkt från A till C så blir det ju att man får gissa sig fram till vad som nu faktiskt hände med ditt strulärende.
Jag är bara intresserad av vad som faktiskt hänt, för klagomål på forum tenderar att utelämna ganska viktig info ibland..
Ska man klaga på hur något hanterats så ska det vara av rätt anledning också och inte för att man inte fick som man ville.
Om du nu väljer att bara vara bitter istället för att bara snabbt rätta mig där jag nu antagit fel så är väl det fine det med. Men blir ju så tråkig stäming då.