Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Om nån här använder NORTHE appen för snabbladdning (de har avtal med många nätverk såsom Ionity, EON mm) så ger de just nu en voucher-kod för 100kr gratis saldo att snabbladda för, till alla registrerade medlemmar, alltså inte bara nya medlemmar. Testade idag och det funkar. Koden är NORTHEMIDSOMMAR

(Om man inte har ett konto än så kan man registrera sig och först använda koden SEK100ALLEGO eller NORTHE100SEK så man får 100kr och sedan 100kr till genom att lägga in midsommar-koden ovan. Alltså 200kr att ladda för gratis)

Kan behövas som tröst i all midsommar-hets med köer å allt 🤣

Man kan också lägga till DKK100ALLEGO så får man ca 144 kr på kontot att ladda för.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Får bara NORTHEMIDSOMMAR och NORTHE100SEK att fungera. Resten verkar inte funka.
Fanns en laddare efter vägen jag tänkte åka nästa vecka som funkade och som jag tänkte använda så perfekt.

Permalänk

Nu har bilen varit på Ditec för en Ultrabehandling. Hoppas den blir lättvättad och håller sig fin länge nu. Älskar verkligen denna bilen!

Hittade knappen som gjorde att jag inte kunde öppna dörrarna bak inifrån med. Jag brukar alltid stänga av rutorna bak och den stängde på denna även av dörrlåsen, så inget fel på bilen utan skit bakom spakarna. 😆

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nu har bilen varit på Ditec för en Ultrabehandling. Hoppas den blir lättvättad och håller sig fin länge nu. Älskar verkligen denna bilen!
https://i.imgur.com/JbJCuln.jpg

Hittade knappen som gjorde att jag inte kunde öppna dörrarna bak inifrån med. Jag brukar alltid stänga av rutorna bak och den stängde på denna även av dörrlåsen, så inget fel på bilen utan skit bakom spakarna. 😆

Du har lackat om hjulhusen till bilens färg? För de är alltid svarta va?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Du har lackat om hjulhusen till bilens färg? För de är alltid svarta va?

Nej detta är original på alla Gt-line modeller.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nej detta är original på alla Gt-line modeller.

Jahaaaa. Så det är basversionen som har mattsvart, Plus har blanksvart och Gt line har i karossens färg.

Har man lärt sig något.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Nej detta är original på alla Gt-line modeller.

Mycket snyggare!

Har aldrig förstått att uppskatta all billig svart plast som skall tryckas på bilar. Ser bara billigt ut (även om det sätts på dyra bilar).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Mycket snyggare!

Har aldrig förstått att uppskatta all billig svart plast som skall tryckas på bilar. Ser bara billigt ut (även om det sätts på dyra bilar).

Håller helt med. Speciellt när de gör dem sjukt stora. Som Mazda CX-3 t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Mycket snyggare!

Har aldrig förstått att uppskatta all billig svart plast som skall tryckas på bilar. Ser bara billigt ut (även om det sätts på dyra bilar).

Jag är helt tvärtom jag tycker det är mycket snyggare med svarta detaljer runt hjulen som bryter av lacken på bilen än att det bara smälter ihop som jag inte alls tycker om.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Mycket snyggare!

Har aldrig förstått att uppskatta all billig svart plast som skall tryckas på bilar. Ser bara billigt ut (även om det sätts på dyra bilar).

Håller med.
Finns nog en bra tanke med detta dock då det är områden som lätt får lackskador. Så det finns en god anledning.
Men föredrar såklart denna designen. Särskilt på den vita. Fördelningen på Vita/Svarta partierna är på denna modell, imo, helt perfekt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Lothair:

Jag är helt tvärtom jag tycker det är mycket snyggare med svarta detaljer runt hjulen som bryter av lacken på bilen än att det bara smälter ihop som jag inte alls tycker om.

Är det som bilen ovan, matt ”billig” plast så är det endast fult men glanssvart funkar även det bra på tex vita bilar mm. Lite olika från bil till bil. Just EV6 föredrar jag utan.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Är det som bilen ovan, matt ”billig” plast så är det endast fult men glanssvart funkar även det bra på tex vita bilar mm. Lite olika från bil till bil. Just EV6 föredrar jag utan.

Hej

Jag älskar den svarta ramen på EV6an allt sånt här är högst subjektivt är det jag vill säga.

Mvh Christian

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Mycket snyggare!

Har aldrig förstått att uppskatta all billig svart plast som skall tryckas på bilar. Ser bara billigt ut (även om det sätts på dyra bilar).

En sak jag tänkte på när jag jobbade på Volvo var att de ofta "lackerade" typ lister och dörrhandtag när bilen fick en face-lift, samtidigt som de nya modellerna kom med gråsvarta lister och fick de i karossens färg efter sin uppdatering. Det kändes lite dumt, typ V70N uppdaterades med färgade lister och detaljer, sen kom V70 II och hade matta gråa lister och detaljer igen, och fick en del av de färglagda efter refreshen. Om nu färgade lister ger ett modernare intryck varför inte ha det från start på nyare modeller? Lite samma med kromdetaljer, även om jag där ofta föredrar looken utan kromet, speciellt när de ska trycka in fejkad metall i inredningen och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Även jag körde Toyotas bZ4X förra vecka. Trevlig bil. Har inte kört så många elbilar.
Slutade med att farsan beställde en. Han gillar Toyota då han har haft bäst erfarenhet av deras bilar bland hans tidigare bilar. Lite tråkigt att det verkar vara 6.6kW laddning när man kör hemma om jag förstod det rätt.

Skrivet av fiskebulle:

Var också intresserad av Toyota/Subarun men det intresset svalnade ganska mycket när jag hörde om laddhastigheterna.

<Uppladdad bildlänk>

Inte ens 150kw

Det är 11KW som du får på din BZ4X. Endast demobilarna är 6.6KW, dessa kommer ej säljas i Sverige utan det var endast för att det skulle finnas bilar på plats i tid. 11KW bilarna går i produktion i Oktober månad och det är de som kommer att levereras till Sveriges kunder.

150KW finns också, viktigt att komma ihåg är att USA och Europa inte har fått samma batterier.

Permalänk
Skrivet av Lothair:

Hej

Jag älskar den svarta ramen på EV6an allt sånt här är högst subjektivt är det jag vill säga.

Mvh Christian

Självklart är det så.
Därför jag skrivut ”imo” i inläggen ovan.
Hade GT-linen haft glossy svarta lister hade jag inte brytt mig särskilt mycket. Mer skyddat mot stenskott mm också som sagt.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

På plus-sidan så finns både Android Auto och Apple Carplay trådlöst vilket är toppen. Fått lite skit för att jag gnällt på Volvo för att dom inte har det i sina bilar men nu har ju Renault visat att man visst kan ha Google Automotive men ändå Auto/Carplay trådlöst sååaattteeeeee.... bad job volvo

Volvo, bu.
Polestar, heja!

https://alltomelbil.se/nu-far-polestar-2-antligen-stod-for-ap...

Om 18 månader: Volvo får äntligen(!) stöd för Apple Car Play.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Polestar ligget före Volvo i mjukvara och dom har bättre lösningar rent mjukvarumässigt än Volvo. Synd att Volvo inte satsar, det är som att dom inte ens försöker.

Många menar ju att Android Automotive är superbra men många har faktiskt inte använt det, det är
väldig skillnad mellan dom olika modellerna som har det och Volvo ska absolut inte vara med i listan över tillverkare med bra mjukvara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En sak jag tänkte på när jag jobbade på Volvo var att de ofta "lackerade" typ lister och dörrhandtag när bilen fick en face-lift, samtidigt som de nya modellerna kom med gråsvarta lister och fick de i karossens färg efter sin uppdatering. Det kändes lite dumt, typ V70N uppdaterades med färgade lister och detaljer, sen kom V70 II och hade matta gråa lister och detaljer igen, och fick en del av de färglagda efter refreshen. Om nu färgade lister ger ett modernare intryck varför inte ha det från start på nyare modeller? Lite samma med kromdetaljer, även om jag där ofta föredrar looken utan kromet, speciellt när de ska trycka in fejkad metall i inredningen och liknande.

Jo, är faktiskt en sak som jag också funderat på. Har själv haft en blå V70N -05 efter facelift. Till skillnad från tidigare V70N så var denna faceliftade versionen med stötfångare färgade i bilens lackfärg. Borta var all billig svart plast. Skitsnyggt!

Precis som du var inne på blev även jag besviken på när det var tillbaka med billig gråsvart plast i nästa generation V70II. För oss så blev det Mercedes E-klass istället för V70II (som tur är så har E-klass aldrig haft denna billiga svarta plast).

Även jag ogillar silvrig plast på prylar och i bilinteriörer. Känns även det billigt (även om det inte alltid går att undvika så vill jag ha riktig metall, eller plast i annan normal färg).

Fö. så kan jag nämna att V70N var en helt fantastiskt bra bil. Riktigt hög kvalitet och rostade aldrig för oss. Körde enormt många mil i den. Även den bil som haft de skönaste och mest ergonomiska stolarna någonsin (perfekta för långkörning).

Skulle Volvo kunna göra en helelektrisk version av V70N så hade jag älskat den bilen.

Saknas verkligen fina bra elkombi på marknaden.

För att inte bli för mycket OT om V70N så kommer här en länk till NAFs senaste sommartest 2022 av elbilars räckvidd: https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/test-rekkevidde-sommer-2...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Polestar ligget före Volvo i mjukvara och dom har bättre lösningar rent mjukvarumässigt än Volvo. Synd att Volvo inte satsar, det är som att dom inte ens försöker.

Många menar ju att Android Automotive är superbra men många har faktiskt inte använt det, det är
väldig skillnad mellan dom olika modellerna som har det och Volvo ska absolut inte vara med i listan över tillverkare med bra mjukvara.

Polestars lösning på mjukvara är pinsamt mycket bättre än Volvos, ja.
Att Volvos mjukvara är dålig är att dra det lite för långt, tycker jag personligen.
I en värld av nyanser av bra är Volvos mjukvara kanske smedium, strax över genomsnittet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Polestars lösning på mjukvara är pinsamt mycket bättre än Volvos, ja.
Att Volvos mjukvara är dålig är att dra det lite för långt, tycker jag personligen.
I en värld av nyanser av bra är Volvos mjukvara kanske smedium, strax över genomsnittet.

Nya volvos har ju samma system om polestar åkte i en väns nya v90 cc och den hade android operativsystemet och det såg ungefär lika dant ut some polestars. Fast med en volvo "touch" på det hela.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Nya volvos har ju samma system om polestar åkte i en väns nya v90 cc och den hade android operativsystemet och det såg ungefär lika dant ut some polestars. Fast med en volvo "touch" på det hela.

Fast egentligen är det Polestar som använder Volvos system. Så det är "Polestar touch" på Volvos system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Nya volvos har ju samma system om polestar åkte i en väns nya v90 cc och den hade android operativsystemet och det såg ungefär lika dant ut some polestars. Fast med en volvo "touch" på det hela.

Samma i grunden men frontend är olika. T.ex kan du slå av styrassistenten i Polestar med en knapp på ratten, det kan du inte i Volvo. Polestar har föer appar än Volvo. Polestar har mindre buggar (som jag erfarit, behöver inte betyda ngt) och framförallt har Polestar ett mer lättnavigerat utseende istället för Volvo som gjort saker och ting mindre och tshit bort funktioner/lagt dom nere i menyer.

Det jag vill säga är att bara för att det är Google Automotive så är det inte per automatik bra

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av martinot:

Jo, är faktiskt en sak som jag också funderat på. Har själv haft en blå V70N -05 efter facelift. Till skillnad från tidigare V70N så var denna faceliftade versionen med stötfångare färgade i bilens lackfärg. Borta var all billig svart plast. Skitsnyggt!

Precis som du var inne på blev även jag besviken på när det var tillbaka med billig gråsvart plast i nästa generation V70II. För oss så blev det Mercedes E-klass istället för V70II (som tur är så har E-klass aldrig haft denna billiga svarta plast).

Även jag ogillar silvrig plast på prylar och i bilinteriörer. Känns även det billigt (även om det inte alltid går att undvika så vill jag ha riktig metall, eller plast i annan normal färg).

Fö. så kan jag nämna att V70N var en helt fantastiskt bra bil. Riktigt hög kvalitet och rostade aldrig för oss. Körde enormt många mil i den. Även den bil som haft de skönaste och mest ergonomiska stolarna någonsin (perfekta för långkörning).

Skulle Volvo kunna göra en helelektrisk version av V70N så hade jag älskat den bilen.

Saknas verkligen fina bra elkombi på marknaden.

För att inte bli för mycket OT om V70N så kommer här en länk till NAFs senaste sommartest 2022 av elbilars räckvidd: https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/test-rekkevidde-sommer-2...

Jo V70N var väldigt trevlig. Jag har aldrig ägt någon och nu känns det nästan för sent då de börjar bli så gamla att de bara skapar problem. Efterföljaren är klart sämre på många sätt, även om den också är lite modernare och bättre på andra förstås.

Permalänk
Medlem

Ska få e-208 i Augusti på 2 års leasing, supertaggad men känns nästan som att man snart behöver börja kolla på ny bil igen.. med dessa leveranstider lär jag behöva ha bestämt mig och beställt ny bil igen om senast ett år. Vad jag förstått är det typ endast Tesla/MG man kan få på några månader, resten mke längre leveranstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av playguu:

Ska få e-208 i Augusti på 2 års leasing, supertaggad men känns nästan som att man snart behöver börja kolla på ny bil igen.. med dessa leveranstider lär jag behöva ha bestämt mig och beställt ny bil igen om senast ett år. Vad jag förstått är det typ endast Tesla/MG man kan få på några månader, resten mke längre leveranstid?

Kikar på en lite mindre elbil till en i familjen, och det är svårt med leveranstider på de flesta håll. De som fortfarande verkar möjliga är Fiat 500 och Mini. Är inne på den senare då den var väldigt trevlig när jag provkörde den. Verkar kunna få leverans i september/oktober. Nackdel är att den tyvärr inte går att få med backkamera, som hade gärna varit bra.

https://www.fiat.se/model/500e-overview/

Citat:

ICON,87 KW,118 HK
Modellår 2022
Exempel på standardutrustning:
16″ fälgar, Uconnect 10.25″ pekskärm med Navigation,Apple Carplay / Android Auto,Trafikskyltsavläsning, Automatisk klimatanläggning, Trötthetsvarnare, Kollisionvarnare med autobroms, Filhållningsassistans, Regnsensorer, Key Less Start & Go, Parkeringsensorer bak
Erbjudande:
Just nu: fr 339.900 kr
(ord.pris fr 349.900 kr.Före avdragen klimatbonus)

https://www.mini.se/modeller/mini-cooper-se/ (ej backkamera, trots vad som står specat på Minis webbsida)

Citat:

ESSENTIAL
FRÅN 373 430 KR

Urval av innehåll:
16” / 17” tums fälgar
Parkeringshjälp bak
Backkamera
Komfortöppning
Farthållare
Sittvärme
8,8” pekskärm
Blåtandsuppkoppling för telefon och musik

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Gammal Mini OG + Teslamotor = galet!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Vill man skaffa fler bekanta så ska man skaffa sig en EV6. Har aldrig varit med om att folk kommer fram i stort sett vart man än parkerar och frågar om bilen eller ger komplimanger om den, på någon bil jag ägt tidigare. Det är helt galet. Många som beställt och väntar på sin som är nyfikna, frågor om elbilar osv. Vilket galet intresse det är för elbilar just nu.. inte så konstigt med dessa bränslepriserna..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vill man skaffa fler bekanta så ska man skaffa sig en EV6. Har aldrig varit med om att folk kommer fram i stort sett vart man än parkerar och frågar om bilen eller ger komplimanger om den, på någon bil jag ägt tidigare. Det är helt galet. Många som beställt och väntar på sin som är nyfikna, frågor om elbilar osv. Vilket galet intresse det är för elbilar just nu.. inte så konstigt med dessa bränslepriserna..

Många på mitt jobb brukar ställa frågor till mig om elbilar eftersom jag äger en ID3. Många nyfikna nu pga bensinpriserna som sagt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Många på mitt jobb brukar ställa frågor till mig om elbilar eftersom jag äger en ID3. Många nyfikna nu pga bensinpriserna som sagt.

Också väldigt många som beställt elbilar av olika märken som är väldigt sugna på sina bilar och kanske avlastar sin abstinens på att titta på elbilar. Just EV6 vet ju alla att det är en elbil också så den drar verkligen till sig blickar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vill man skaffa fler bekanta så ska man skaffa sig en EV6. Har aldrig varit med om att folk kommer fram i stort sett vart man än parkerar och frågar om bilen eller ger komplimanger om den, på någon bil jag ägt tidigare. Det är helt galet. Många som beställt och väntar på sin som är nyfikna, frågor om elbilar osv. Vilket galet intresse det är för elbilar just nu.. inte så konstigt med dessa bränslepriserna..

Jag känner igen mig! Alla möjliga människor vill prata bil. En del kan mer än jag om min egna bil

Första frågan är vilken modell det är, följt av frågor angående räckvidd. Jag tycker det är skoj, men min fru tycker det är lite jobbigt ibland med alla som stirrar på bilen när hon kör, samt ska ställa frågor som hon inte kan svara på. Hon har även ifrågasatt mitt val av bil mer än en gång och undrat varför vi tvunget måste ha en så cool bil. Vi är ju en barnfamilj Fast samtidigt älskar hon att köra den!