Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus

Edit: "We’re planning to roll out NTSC options for a majority of classic games offered on the PlayStation Plus Premium and Deluxe plan in Europe"

https://twitter.com/PlayStationEU/status/1539865859010793472

Finns det något öppnings erbjudande som gör att man kan få testa på det för en billig(are) peng?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Så långt i från Open World man kan komma men måste ändå tipsa om du inte redan spelat det.

"Inside" från danska Playdead är ett helt fantastiskt och stämningsfullt (Och ganska obehagligt) plattforms / pusselspel. Inte exklusivt till Playstation men gör sig ännu om du spelar på en TV. Finns i combopack med föregångaren "Limbo" också.

Stark rek, håll utkik efter reor!
https://store.playstation.com/en-se/product/EP2054-CUSA02754_...

https://cdn.akamai.steamstatic.com/steam/apps/304430/capsule_616x353.jpg?t=1644930339

Har spelat det tillsammans med gamer-dottern och det var riktigt skoj att köra ogenom tillsammans, ställer mig i hopen som rekar det 👍👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Assassins Creed Valhalla (PS5)
199 kr
https://www.webhallen.com/se/product/333668-Assassins-Creed-V...

CDON 50kr rabatt vid köp över 300kr.
Kod: MIDSUMMER2022
tex
Pocky & Rocky Reshrined - Playstation 4 för 279 kr
https://cdon.se/programvara/pocky-rocky-reshrined-playstation...

Permalänk

Hej,

Jag vill kunna växla mellan att visa PS5 på TVn och på datorskärmen vid streaming. Är det en HDMI splitter eller HDMI Switch som jag behöver då? Finns det någon bra och billig att rekommendera?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Hej,

Jag vill kunna växla mellan att visa PS5 på TVn och på datorskärmen vid streaming. Är det en HDMI splitter eller HDMI Switch som jag behöver då? Finns det någon bra och billig att rekommendera?

HDMI Switch: flera HDMI ingångar, 1 utgång (användbar om man bara har 1 HDMI ingång på sin TV och vill koppla >1 playstation till sin TV)
HDMI Splitter: 1 HDMI ingång, flera utgångar (användbar om man har 1 playstation man vill se på flera TV/skärmar samtidigt)

Om jag tolkar dig rätt är det en splitter du söker då.

Om du bara nöjer dig med 1080p finns det många billiga att köpa från Kina. Gissar att splitters som klarar 4K60 är svårare att hitta.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Hej,

Jag vill kunna växla mellan att visa PS5 på TVn och på datorskärmen vid streaming. Är det en HDMI splitter eller HDMI Switch som jag behöver då? Finns det någon bra och billig att rekommendera?

Splitter. Vad är det för upplösning och hz du vill skicka till skärmarna?

Skrivet av lambdan:

Om du bara nöjer dig med 1080p finns det många billiga att köpa från Kina. Gissar att splitters som klarar 4K60 är svårare att hitta.

HDFury.com

Har själv haft en Vertex därifrån. Fina med den är att den kan skicka olika upplösningar. Ex hade jag en 1080p monitor och en 4k TV och beroende på vilken jag lirade på så fick jag ändå rätt signal. Kostar en slant men funkar grymt och utan input lag.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Immortals Fenyx Rising (PlayStation 4)
119 kr
https://cdon.se/programvara/immortals-fenyx-rising-playstatio...

uppgraderingsbar

Permalänk
Konsolgrävare

PS+ Juli rykten

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Hoppas på Crash 4, spelet som vägrar gå ner i pris.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Hoppas på Crash 4, spelet som vägrar gå ner i pris.

Samma här, skulle sitta riktigt fint

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West Collectors Edition (PS5/PS4)
1 649 kr
https://www.webhallen.com/se/product/339724-Horizon-Forbidden...

obs ingen skiva ingår, endast digital

ytterligare 5% rabatt med
https://link.getgifted.com/nt77

Permalänk
Konsolgrävare

Det stämde

Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Bozzeta:

Hoppas på Crash 4, spelet som vägrar gå ner i pris.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det stämde
<Uppladdad bildlänk>

Äntligen Crash 4. Har varit millimeter ifrån att köpa det i flera år nu men hållt mig, det var värt det

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5

Permalänk
Medlem

Crash blir finfint det.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Hej
Helt ny gällande Playstation, vilket konto rekommenderar ni och vad skiljer de sins i mellan?

Premium
Extra
Essential

Permalänk
Skrivet av orrebus:

Hej
Helt ny gällande Playstation, vilket konto rekommenderar ni och vad skiljer de sins i mellan?

Premium
Extra
Essential

Har du köpt en Ps5 så får du en hel del spel om du väljer extra. Spiderman, Valhalla, Demons Souls mflr.
Är inte dessa intressanta så räcker Essential för att köra online och få ett spel då o då.

Premium är just nu meningslös för dom allra flesta och ger bara några gamla spel som streamas. Dåligt biblioteket atm, men lär bli bättre framöver.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har du köpt en Ps5 så får du en hel del spel om du väljer extra. Spiderman, Valhalla, Demons Souls mflr.
Är inte dessa intressanta så räcker Essential för att köra online och få ett spel då o då.

Premium är just nu meningslös för dom allra flesta och ger bara några gamla spel som streamas. Dåligt biblioteket atm, men lär bli bättre framöver.

Det är endast PS3 spelen som behöver köras via streaming. Alla dom andra (PS1, PS2 osv) kan laddas ner till konsolen.

Permalänk
Medlem

Ja precis, fick hem det idag :). Var inne på extra så blir troligen det, tack så mycket för återkopplingen

Permalänk
Skrivet av Dex:

Det är endast PS3 spelen som behöver köras via streaming. Alla dom andra (PS1, PS2 osv) kan laddas ner till konsolen.

Ja kanske va otydlig där. Oavsett så är aktivet av bra spel ganska dålig atm för att premium ska va prisvärd imo.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Hur har ni er setup hemma? Jag har märkt att jag spelar mindre och mindre för jag vill halvligga i soffan och slappa men det är för långt till TVn för att spela. Jag kan inte flytta soffan närmre heller. Samtidigt så känns det synd att koppla upp till en mindre datorskärm och behöva sitta fokuserat för att spela någon timme eller två på kvällen när man är trött och sliten.

E: Är mest inne på att köpa en till datorskärm just nu så kan jag sitta vid skrivbordet och streama något på datorn bredvid samtidigt. Försök till det bästa av två världar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har du köpt en Ps5 så får du en hel del spel om du väljer extra. Spiderman, Valhalla, Demons Souls mflr.
Är inte dessa intressanta så räcker Essential för att köra online och få ett spel då o då.

Har du köpt en PS5 så får du tillgång till PSPlus Collection även om du bara har Essential-nivån. Detta var hela anledningen till att jag köpte 12mån PSPlus för ett år sen. Med Essential får du också ett par spel i månaden så länge du har ett abonnemang men kvaliten på spelen varje månad brukar vara rätt dålig.

Skaffar du PSPlus Extra får du tillgång till 100+ andra spel. Skaffar du Premium får du tillgång till allt ovanstående plus ett gäng klassiska PS1/PS2/PS3 spel. Hela listan finns här. Värt att tillägga att detta enbart är en textlista för att Sony har ingen prio alls på sin hemsida. Det är betydligt snyggare och enklare att kolla igenom PSPlus-spelen i butiken på PS5.

PS Plus collection:

Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty: Black Ops 3 (Zombie Chronicles Edition)
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy 15
God of War
Infamous Second Son
Monster Hunter World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet and Clank
Resident Evil 7: Biohazard
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Uncharted 4: A Thief's End (Ej PS5-versionen tyvärr)
Until Dawn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hur har ni er setup hemma? Jag har märkt att jag spelar mindre och mindre för jag vill halvligga i soffan och slappa men det är för långt till TVn för att spela. Jag kan inte flytta soffan närmre heller. Samtidigt så känns det synd att koppla upp till en mindre datorskärm och behöva sitta fokuserat för att spela någon timme eller två på kvällen när man är trött och sliten.

Större TV

Kan du inte köpa en bekväm fåtölj som du sätter framför TVn när du vill spela på kvällen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Större TV

Kan du inte köpa en bekväm fåtölj som du sätter framför TVn när du vill spela på kvällen?

Större TV har jag funderat på men det tar emot att köpa en ny när den nuvarande funkar bra fortfarande. Fåtölj har jag tittat på men måste leta vidare efter en bekväm men ganska smidig då min lägenhet inte är den största.

Permalänk
Skrivet av Francesc:

Större TV har jag funderat på men det tar emot att köpa en ny när den nuvarande funkar bra fortfarande. Fåtölj har jag tittat på men måste leta vidare efter en bekväm men ganska smidig då min lägenhet inte är den största.

Jag hade exakt samma feeling som du att jag vill kunna slöligga framför tvn och spela lite casual games, men tyckte TVn var för liten (47") att man inte kunde se tillräckligt bra. Skaffade en LG 65C1 för nån månad sedan, och är sjukt nöjd! Den gamla TVn var helt ok på sin tid men den är 8-9 år gammal. Bildkvalitet, input lag och givetvis upplösning på nya tvn är märkbart bättre.

Har förvisso en projektor med 104" duk vilket ju med råge löser bildstorleksproblemet, men till den grad att det nästan är lite FÖR stort när man ska spela open-world spel som Horizon eller Last of us där man kan snurra sig yr i skallen. Däremot funkar det väldigt prima när man lirar Fifa eller Gran Turismo tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Större TV har jag funderat på men det tar emot att köpa en ny när den nuvarande funkar bra fortfarande. Fåtölj har jag tittat på men måste leta vidare efter en bekväm men ganska smidig då min lägenhet inte är den största.

Vad har du för TV nu? Storlek, paneltyp, är den 4k, 120hz? Några "gaminginställningar"?

En PS5a blir ju roligare att nyttja om den är uppkopplad till en TV som kan utnyttja konsolens kapacitet och funktioner, utöver att det blir roligare om TVn är tillräckligt stor på det avstånd som du sitter ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liverpoolarn:

Jag hade exakt samma feeling som du att jag vill kunna slöligga framför tvn och spela lite casual games, men tyckte TVn var för liten (47") att man inte kunde se tillräckligt bra. Skaffade en LG 65C1 för nån månad sedan, och är sjukt nöjd! Den gamla TVn var helt ok på sin tid men den är 8-9 år gammal. Bildkvalitet, input lag och givetvis upplösning på nya tvn är märkbart bättre.

Har förvisso en projektor med 104" duk vilket ju med råge löser bildstorleksproblemet, men till den grad att det nästan är lite FÖR stort när man ska spela open-world spel som Horizon eller Last of us där man kan snurra sig yr i skallen. Däremot funkar det väldigt prima när man lirar Fifa eller Gran Turismo tex.

Skrivet av Danieleet:

Vad har du för TV nu? Storlek, paneltyp, är den 4k, 120hz? Några "gaminginställningar"?

En PS5a blir ju roligare att nyttja om den är uppkopplad till en TV som kan utnyttja konsolens kapacitet och funktioner, utöver att det blir roligare om TVn är tillräckligt stor på det avstånd som du sitter ifrån

TVn är en Samsung 47" som nog är 5-6 år gammal så den är absolut inte den senaste modellen med 4k osv. En bättre TV är som sagt något som slagit mig men just nu är nog en fåtölj närmre för att samtidigt göra lägenheten mer hemtrevlig.

Permalänk
Medlem