Hur lägger man över spotify listor och spara dem som egna från ett konto till ett nytt?

Permalänk
Inaktiv

Hur lägger man över spotify listor och spara dem som egna från ett konto till ett nytt?

Jag har två konton på Spotify. Det gamla kommer raderas och det nya kommer att användas. Jag vill lägga över 4 stycken spellistor som jag har gjort själv på det gamla kontot till det nya. Jag vet att man kan göra share på link och trycka på hjärtat på det nya konton, men det betyder inte att spellistan sparas som ens egna, utan man tar bara del av den.

Nu är frågan, hur gör jag för att spara egna spellistor från gamla kontot till nya, utan att behöva sitta och söka efter varje låt och lägga in i en ny spellista på nya kontot?

Permalänk
Medlem

Går det inte att "Markera alla" på en spellista och dra över dom till den nya?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Går det inte att "Markera alla" på en spellista och dra över dom till den nya?

Menar du CTRL + A på gamla kontot på spellistan som jag vill föra över och sen göra CTRL + V på nya spellistan på nya kontot? Kan prova...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

Menar du CTRL + A på gamla kontot på spellistan som jag vill föra över och sen göra CTRL + V på nya spellistan på nya kontot? Kan prova...

Typ ungefär

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341792:

Menar du CTRL + A på gamla kontot på spellistan som jag vill föra över och sen göra CTRL + V på nya spellistan på nya kontot? Kan prova...

Jag gjorde följande i samma situation:

CTRL + A -> Dela -> Spotify URI:er -> "Klistra in i textdokument" -> CTRL + V i Spotify med URI-listan i urklipp

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jag gjorde följande i samma situation:

CTRL + A -> Dela -> Spotify URI:er -> "Klistra in textdokument" -> CTRL + V i Spotify med URI-listan i urklipp

Har man länken till spellistan borde det gå att öppna den i Spotify och göra som jag sa med.

Permalänk
Inaktiv

Det funkade, tack allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har man länken till spellistan borde det gå att öppna den i Spotify och göra som jag sa med.

Absolut, resultatet är ju det samma. I mitt fall ville jag behålla låtarna i en specifik ordning som inte gick annars om jag inte minns fel. Kan vara bra att känna till att det är ett alternativ om man t.ex. vill fixa "synkad shuffle" på en delad lista genom att köra URI-listan genom random.org

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070