Säljer hela min dator setup! Unikt bygge!

Permalänk
Medlem

Säljer hela min dator setup! Unikt bygge!

Hej,

Efter många om och men måste jag tyvärr säga hejdå till datorn som tog mig hela 42h att bygga.

Specs:
i9 109000k
Asus 3070 EKWB
Asus rog strix maximus Glacial (med vattenblock)
64GB Corsair Dominator white (4000mhz)
Corsair MP600 2TB
Corsair RGB Nätagg 750W

Datorn är extremt bra kyld och går aldrig över 43/44 grader även vid tyngre spel.

Spelar man csgo/lol håller den sig till och med under 30. Detta gäller både cpun och gpun.

Har 2 st Alienware AW2721D som kan medfölja som ett paket vid intresse, ena skärmen är helt ny i obruten förpackning (fick en helt ny av min vän som köpte en ny till mig pga att han sabbat min när han lånat den).

Mus tangentbord och headset säljes också.

Höj och sänkbart skrivbord säljes också vid intresse

Denna dator går tyvärr inte att frakta, nästintill omöjligt.

Den väger dessutom ca 50kg och ska egentligen hänga på vägg men tyvärr håller inte mina väggar vikten.

Priset på datorn är 40.000kr. Letar du efter en dator med mycket prestanda så är den duglig men tyvärr inte lika duglig om du hade lagt 40.000kr på ”vanlig dator”. Denna dator är mestadels praktisk för dig som har barn så den kan hänga högt upp på väggen samt att den är otroligt unik/snygg.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej!
Vad är det för "tavla" du använder för komponenterna?

Snyggt!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x8TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Hej,

Glömde lägga till det i annonsen! Det är ett chassi från ”CSFG” med ett nypris på ca 8000kr.

Tillkommer även ett glasparti som går att sätta framför komponenterna.

Vänligen,
Ali Skobalj

Permalänk
Medlem

Följer luftvärmepumpen med kan du få 20 tkr.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Jag har lärt mig att man aldrig får igen pengar för något som är "snyggt/noggrant".
Sätter det inom citationstecken, detta då vad som är snyggt/noggrant är subjektivt/självvärderat.
Kanske ingen värderar/uppskattar chassit, utan efterfrågan styrs av de enskilda komponenternas begagnatvärde.

Önskar dig givetvis all lycka till med annonsen!
För övrigt verkar du ha en herrejösses CPU, i9 109000k.
För att bidra med något positivt, jag hade sålt datorn i delar, lagt ut chassit på eBay med budgivning.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus, headset och tangentbord?

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Rauf inte fått bud på över 20k för detta absoluta monster (https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666195-varstingdator-...) så tror jag tyvärr inte det finns en chans att någon ger i närheten av 40k för detta här på SweC. Jag hade försökt ta lite bättre bilder och testat med blocket

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Märks att jag inte varit med i "gamet" rent prismässigt på länge xD

Jag får väl behålla datorn trots allt, ger det någon dag till. Tack för all feedback/tips!