Har himla mass statisk ljud från mikrofon

Permalänk
Medlem

Har himla mass statisk ljud från mikrofon

Sedan några dagar sen så började min mikron gått galet högt med brusande så att jag behöver muta mig själv. Går längre inte använda mikrofonen

Detta var en Hyper X Cloud headset jag haft i en 6+ år

Bestämde mig idag för köpa en EPOS H3 och hade i börkjjan strul med att få det fungera men återigen...samma dilemma med mikrofonen

Jag vet inte vad som kan orsaka detta. Den är ipluggad i framsidan av chassit
Nej mikronen är inte mutad eller något så. Det hjälper inte heller mycket att plugga i baktill på chassit, testat en gång på laptop och får heller inte ljud till hörlurarna alls

Behöver verkligen all hjälp jag kan få innan jag yeetar mig själv till stratosfären och ger upp helt

Permalänk
Rekordmedlem

Du använder rätt kabel till Eposheadsetet för det verkar som det levereras med 2 du borde ha den som ger 2x3,5mm tele i datoränden.
Fnkar det som hörlur ?
Har du provat att koppla det i en telefon ?
Har du provat koppla in en hörlur eller en aktiv högtalare eller nått liknande till datorns linjeutgång ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du använder rätt kabel till Eposheadsetet för det verkar som det levereras med 2 du borde ha den som ger 2x3,5mm tele i datoränden.
Fnkar det som hörlur ?
Har du provat att koppla det i en telefon ?
Har du provat koppla in en hörlur eller en aktiv högtalare eller nått liknande till datorns linjeutgång ?

Jag testade nyss på mobilen, och då vart det inga problem alls. Så det är något med datorn , men jag vet inte vad det kan vara. Vet då inte om det bör postas här eller inte

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Quon:

Jag testade nyss på mobilen, och då vart det inga problem alls. Så det är något med datorn , men jag vet inte vad det kan vara. Vet då inte om det bör postas här eller inte

Du kan ju prova att koppla bort kabeln till frontuttagen utifall de plockar in störningar inuti datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan ju prova att koppla bort kabeln till frontuttagen utifall de plockar in störningar inuti datorn.

Hur ska jag få det då att funka? eller kanske hänger inte riktigt med här

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Quon:

Du använder kontakterna som är direkt på moderkortet ("baksidan")

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du använder alltså sladden med 2st uttag som ska in i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

Testa uttaget på baksidan. Det kan vara porten som glappar.