Rösta fram t-shirt till communityt!

Asrock avtäcker Intel Arc A380 i Mini ITX-format

Permalänk
Melding Plague

Asrock avtäcker Intel Arc A380 i Mini ITX-format

Den omskrivna Arc A380-modellen från Gunnir får nu sällskap av en tredjepartsmodell från en aktör som är mer välkänd på hemmaplan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som att det prissätts efter hur det presterar som bäst, inte som Intel själva påstod om pris efter dess lägstanivå.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Snusfri

Skulle gärna se någon lite billigare LP-variant av korten som passar i diverse SFF.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte hur bra det är med namnet "Challenger". Vi vet ju alla vad som hände med den rymdfärjan.

Permalänk
Avstängd

Du menar att den rymdfärjan genomförde nio lyckade uppdrag under sitt liv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Vet inte hur bra det är med namnet "Challenger". Vi vet ju alla vad som hände med den rymdfärjan.

Denna Challenger är ganska snygg iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BMac:

Du menar att den rymdfärjan genomförde nio lyckade uppdrag under sitt liv?

Wow. Bara en 10% chans att stryka med.

Lite som att installera Intel Arc-drivrutiner, förutom att det kanske är 10% chans att det funkar då

Permalänk

Me likey.

Jag köper ett för att sätta i min Jellyfin server som dedikerat transcoding kort. Helt klart värt om de håller priset på lagom nivå. Kan inte tänka mig att Intel Quick Sync fungerar sämre i denna med de drivare som finns än i min Xeon W-1350 / UHD P750.

Intel UHD P750 = 32 EUs
Intel Arc A380 = 128 EUs

..added bonus: AV1 (jaja, det kommer nog ta tid innan jag går över till det)

..förhoppningsvis kan man klocka ner det en hel del om man som jag håller sig till enbart att transcoda med det.

Permalänk
Medlem

Kommer kortet utan extra fläsk på gpu och minne så att det klarar sig med sub 75W hade jag redan köpt det. Ge oss som vill ha ett dedikerat transcoder/encoder kort under 75W please. Med de sista ändringarna i OBS studio (Beta) så blir det här kortet fantastiskt.
Kvalite på AV1 vid sub 10mb/s encodes är av en annan klass än det vi är vana vid.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk