VPN: Behöver man göra mer än att ansluta til en server?

Permalänk
Medlem

VPN: Behöver man göra mer än att ansluta til en server?

Hej! Skaffade VPN för att kunna se program från England. Programmet heter CyberGhost.

Så jag startar programmet och ansluter till en server. Hur gör jag sen?

Rubrik förtydligad från "VPN" /Vzano, Mod
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Hej! Skaffade VPN för att kunna se program från England. Programmet heter CyberGhost.

Så jag startar programmet och ansluter till en server. Hur gör jag sen?

Nu har jag inte använt cyberghost, men de flesta vpn fungerar likadant.

Som det ser ut som av de bilder jag sett av appen så startar du den, trycker på "For streaming" till vänster i programmet och sen väljer du förslagsvis den server i England/UK som har minst load och är närmast och sen connect.

Sen testar du att gå in på sidan/streamen du vill komma åt och testar om det fungerar. Om inte...testa en annan server från England/UK till du får bild.

Lite oklart hur du tänkt gå till väga att kolla på programen...men är det webbsidor för respektive tv-kanal/stream så kan du testa det jag skrivit ovan.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Nu har jag inte använt cyberghost, men de flesta vpn fungerar likadant.

Som det ser ut som av de bilder jag sett av appen så startar du den, trycker på "For streaming" till vänster i programmet och sen väljer du förslagsvis den server i England/UK som har minst load och är närmast och sen connect.

Sen testar du att gå in på sidan/streamen du vill komma åt och testar om det fungerar. Om inte...testa en annan server från England/UK till du får bild.

Lite oklart hur du tänkt gå till väga att kolla på programen...men är det webbsidor för respektive tv-kanal/stream så kan du testa det jag skrivit ovan.

Ok, så när jag startat en server så ska jag kunna surfa som vanligt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Ok, så när jag startat en server så ska jag kunna surfa som vanligt?

Precis du kan alltid kolla my IP då kommer det att står att du befinner dig England och det är bara o surfa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Precis du kan alltid kolla my IP då kommer det att står att du befinner dig England och det är bara o surfa.

Ok, tack! Dock verkar BBC kunna se att det är VPN. Fick ändå meddelande att jag inte är i England.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ok, tack! Dock verkar BBC kunna se att det är VPN. Fick ändå meddelande att jag inte är i England.

Det är många streamingtjänster som blockerar VPN:er tyvärr. Använder du deras "speciella" servrar för streaming?

OVPN gick att använda för BBC när jag var kund där men det var ett tag sedan, vet inte hur det ser ut idag men det ska fortfarande gå enligt OVPN själva.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Det är många streamingtjänster som blockerar VPN:er tyvärr. Använder du deras "speciella" servrar för streaming?

OVPN gick att använda för BBC när jag var kund där men det var ett tag sedan, vet inte hur det ser ut idag men det ska fortfarande gå enligt OVPN själva.

Tack! Nej, har inte testat det. Ska testa eller annars testa OVPN.

Edit: Testade med Cyberghost och deras speciella server och det fungerade. Tack igen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10