Uppdaterade bios - debug CPU röd och ingen bild.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade bios - debug CPU röd och ingen bild.

Hej! Uppdaterade bios igår och efter det så fick jag ingen bild på skärmen. Öppnade upp och såg att CPU debug lampan lyste så försökte installera den gamla biosen igen med usb flash button på baksidan.

Lyckas installera biosen enligt hur det skall lysa men blir fortfarande inte av med debug lampan och har fortfarande ingen bild.

Har testat ta ut batteriet också, men ingen lycka.

Vad fan har hänt?

Mvh

Permalänk
Medlem

Till att börja med: vad är det för moderkort och CPU det handlar om?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Till att börja med: vad är det för moderkort och CPU det handlar om?

Ursäkta, har ett B450 Tomahawk med en AMD 5600X CPU.

Lyckades faktiskt lösa det typ 15 min efter jag gjorde tråden. Var tvungen att plocka ut CPU, minnen osv från moderkortet för att kunna flasha in en ny bios. Gick inte med CPU i.

Så får någon problemet så hoppas jag detta ger klarhet till någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Lyckades faktiskt lösa det typ 15 min efter jag gjorde tråden. Var tvungen att plocka ut CPU, moderkort, minnen osv från moderkortet för att kunna flasha in en ny bios. Gick inte med CPU i.

Gillar att du tog dig tid att plita ner lösningen för andra, så ofta man råkar på ”Det har löst sig!” men inget mer i en tråd om ett problem man själv brottas med

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyrien:

Lyckades faktiskt lösa det typ 15 min efter jag gjorde tråden. Var tvungen att plocka ut CPU, minnen osv från moderkortet för att kunna flasha in en ny bios. Gick inte med CPU i.

Snyggt Var det senaste Beta-versionen som fuckade ur?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Snyggt Var det senaste Beta-versionen som fuckade ur?

Nej, det var en gammal version som inte var beta. Har gått tillbaka till tidigare versioner tusen gånger men nu fuckade det ur helt. Är glad dock att denna Usb Flash button funktion finns på moderkortet för annars hade jag varit strandsatt utan dess like. Vilka vägar finns det att gå när det blir såhär när man inte har det?