EA DICE Vann, jag avinstallerade BFV idag

Permalänk
Medlem

EA DICE Vann, jag avinstallerade BFV idag

Köpte BF2042 och tyckte det var den suraste citronen i skogen - gick tillbaks o spelade BFV...eller försökte iallafall. Då DICE/EA helt gett upp på BFV så är det ju fritt att fuska hur mycket man vill.

Ett tag så var det hanterbart, men nu är det 4-5 uppenbara superfuskare i varje match, alla med latency över 120 och 60-0 eller mer i varje match.

Antar att detta var det som Dice ville uppnå, att genom att sabotera BFV så tvingar de oss att spela 2042 - mot vår vilja.

Köpte 2042 för fullpris, så mentalt så borde jag vilja spela det... men ....

Ska försöka iallafall - tills de överger 2042 och ger det till RU/CHI-hakkare - hoppas Dice får procent på sålda wallhacks o aimbots...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Köpte BF2042 och tyckte det var den suraste citronen i skogen - gick tillbaks o spelade BFV...eller försökte iallafall. Då DICE/EA helt gett upp på BFV så är det ju fritt att fuska hur mycket man vill.

Ett tag så var det hanterbart, men nu är det 4-5 uppenbara superfuskare i varje match, alla med latency över 120 och 60-0 eller mer i varje match.

Antar att detta var det som Dice ville uppnå, att genom att sabotera BFV så tvingar de oss att spela 2042 - mot vår vilja.

Köpte 2042 för fullpris, så mentalt så borde jag vilja spela det... men ....

Ska försöka iallafall - tills de överger 2042 och ger det till RU/CHI-hakkare - hoppas Dice får procent på sålda wallhacks o aimbots...

Finns andra spel, sluta stöd spelutvecklare som överger sina spel.

Testa CoD: Warzone, jag vet att det är långt ifrån battlefield men det är otroligt populärt och har inga fuskare

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

BF4 har i alla fall privat ägda servrar så man slipper sånt skit. Tråkigt att DICE valt att ta bort det alternativet för uppföljande titlar

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Finns andra spel, sluta stöd spelutvecklare som överger sina spel.

Testa CoD: Warzone, jag vet att det är långt ifrån battlefield men det är otroligt populärt och har inga fuskare

Haha vet inte om du var ironisk där, men Warzone är ett av de spel det finns flest fuskare, oavsett vare sig det handlar om riktiga fusk som Aimbot eller VPN fuskandet osv.

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om jag har tur eller bara är ignorant men jag möter på väldigt få fuskare i alla Battlefields

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Haha vet inte om du var ironisk där, men Warzone är ett av de spel det finns flest fuskare, oavsett vare sig det handlar om riktiga fusk som Aimbot eller VPN fuskandet osv.

Fuskare finns överallt, vill man undvika dem får man spela single player eller privata servrar med aktiva admins.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Om ett spel finns på Twitchs topplista, då finns det vinstdrivande fuskare där. Folk betalar fuskare för loot, ranking och även för att jävlas med populära streamers. Pengarna som finns att hämta gör det värt att riskera få sina konton bannade vilket har bland annat skapat en industri främst i Kina där ett svettigt gäng delar på ett litet rum med varsin laptop för Real Money Trading inte alls väldigt olikt scamindustrin. Vilket i sin tur lockar fler att skapa fusk och arbeta runt brister i antifusksystem.

Spiraleffekten tar inte slut där eftersom folk vill spela spel de tycker om därav prenumererar på fusk bara för att överleva proffsfuskarna.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilken tid du spelade, men man bör undvika att spela på morgonen/förmiddagen. Många med hög ping och fruktansvärt bra aim inne då på europeiska servrar.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Efter några månaders paus så började jag köra BFV igen.
Men tjena vad mycket fuskare.
100-0, aimbot, speedhack, wallhack, teleport och annat på 90% av servrarna.
Får testa 5-6 servrar minst innan man hittar en fri från fuskare, och då är det garanterat att man får in en inom 30-60 minuter ändå.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]