Rösta fram t-shirt till communityt!
Permalänk
Medlem

Datorvärdering

Tjena

Hade tänkt sälja min gamla datormen ahr ingen aning vad jag kan få för den. Hade tänkt att sälja den komplett men hade vart bra att veta vad komponenterna is sig självt är värt om det nu är mer värt att sälja allt separat.

Testade den som senast igår och allt funkade precis som det skulle.

Specs:

CPU: i3 6100 kylare är Intel original

GPU: Sapphire RX 560 Pulse 2 GB

RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB 2400 MHz

Mobo: MSI h110 PC mate

PSU: Fractal Design Integra M 450

Chassi: Corsair Carbide 200R

Fläktar: 2x Corsair ML140

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Tjena

Hade tänkt sälja min gamla datormen ahr ingen aning vad jag kan få för den. Hade tänkt att sälja den komplett men hade vart bra att veta vad komponenterna is sig självt är värt om det nu är mer värt att sälja allt separat.

Testade den som senast igår och allt funkade precis som det skulle.

Specs:

CPU: i3 6100 kylare är Intel original

GPU: Sapphire RX 560 Pulse 2 GB

RAM: Crucial Ballistix Sport 16 GB 2400 MHz

Mobo: MSI h110 PC mate

PSU: Fractal Design Integra M 450

Chassi: Corsair Carbide 200R

Fläktar: 2x Corsair ML140

Tack på förhand

Specarna betyder att det i runda slängar är en kontorsdator/surfdator idag. 1000-2000 kanske, mer sannolikt närmare 1000-lappen. Ett bättre mobo, kraftigare PSU och kraftigare CPU hade gjort den lite mera värd. (Då hade köparen enkelt kunnat uppgradera med ny GPU, och fått en någorlunda speldator.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Specarna betyder att det i runda slängar är en kontorsdator/surfdator idag. 1000-2000 kanske, mer sannolikt närmare 1000-lappen. Ett bättre mobo, kraftigare PSU och kraftigare CPU hade gjort den lite mera värd. (Då hade köparen enkelt kunnat uppgradera med ny GPU, och fått en någorlunda speldator.)

2 månader sen Men iaf ja det är vad jag väntade mig typ. 2000 tops var vad jag fick också när jag gjorde prisförfrågan på ett annat ställe. Känner mig dock osäker om det värt det eller ej, kan ju annars ha den som backup.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 5700X3D / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Spire och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 4x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Corsair Harpoon TGB Pro / TB: Logitech G610 / Ljud: Audio Pro A28 med Focal Cub Gen1/ Skärm: Lenovo Legion Y34WZ-30