Fredagstråd - jag har löst energikrisen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är lätt att vara en kritiker!

Bara bygga en potatisrobot som styrs genom potatisinlärning.

Potatis är en universallösning verkar det som.

Potatis är kraft - potatis är liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Inte för att vara sån men sådana här saker ska man vara försiktig med. Man gör sig själv till en måltavla när man löser stora problem.

Har du någon aning om hur mycket pengar det ligger i "energikrisen".

Klart han vet, TS är ju helt klart betald av Svensk Potatis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Inte för att vara sån men sådana här saker ska man vara försiktig med. Man gör sig själv till en måltavla när man löser stora problem.

Har du någon aning om hur mycket pengar det ligger i "energikrisen".

Jag ser att du vet hur världen fungerar och jag uppskattar din välvilliga varning. Det enda som är mindre uppskattat än att lyfta problem är att presentera riktiga lösningar. Lyfter du ett problem är du en jobbig jävel - du gjorde just livet lite jobbigare för de med mer makt. Hittar du däremot en effektiv och bra lösning blev du just ett hot.

(Värsta är att nu försöker jag inte ens vara rolig eller raljant. I många lägen är det exakt så det funkar. Och jag vägrar spela det spelet)

Men i vilket fall är jag övertygad om potatis även kan lösa detta bekymmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Klart han vet, TS är ju helt klart betald av Svensk Potatis.

Hur kan jag ha missat en så vacker och gudabenådad organisation!? Hur går man med i den?

Permalänk
Medlem

Genmodifiera potatisen så att den utvecklar nödvändig anod och katod i potatisen samt leder detta upp till en plus och minuspol i blasten.. Problemet löst!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Älskar det klippet nästan lika mycket som jag älskar potatis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Genmodifiera potatisen så att den utvecklar nödvändig anod och katod i potatisen samt leder detta upp till en plus och minuspol i blasten.. Problemet löst!

Det här är bra tänkt. Jag känner att vi är lite på samma våglängd och borde starta en konsultfirma tillsammans. Skapa nya och kreativa lösningar för andra att implementera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Färsk eller fast?

Kuggfråga. Färskpotatis är fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Hur kan jag ha missat en så vacker och gudabenådad organisation!? Hur går man med i den?

Är du född i Skåne är du med. Är du inte så kan du inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Klart han vet, TS är ju helt klart betald av Svensk Potatis.

Svensk Potatis har varit i kontakt med mig och hävdar att de har inget att göra med det.

Så det måste vara Big Potato.

Storpotäten.

Permalänk
Medlem

All hail the potato king.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Är du född i Skåne är du med. Är du inte så kan du inte.

Vaddå, redan innan min stora jordbruks- och energireform? Det är ju bara taskigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Svensk Potatis har varit i kontakt med mig och hävdar att de har inget att göra med det.

Så det måste vara Big Potato.

Storpotäten.

https://www.youtube.com/watch?v=WTZ43x9Gii8

*Ryyys* vågar inte kolla klippet...

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Jaja, nu kommer dansken

Permalänk
Medlem

Jag älskar potatis i alla dess former, jag supportar allt som rör detta!

*edit*
Det får inte betyda att vi måste äta mindre potatis, då backar jag min support!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Jag älskar potatis i alla dess former, jag supportar allt som rör detta!

*edit*
Det får inte betyda att vi måste äta mindre potatis, då backar jag min support!

Nej för helveten kompis, det här kan bara betyda att vi måste äta mer potatis!

Potatis är kraft, potatis är liv, potatis är kärlek...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej för helveten kompis, det här kan bara betyda att vi måste äta mer potatis!

Potatis är kraft, potatis är liv, potatis är kärlek...

Jag är på!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Om man bara äter en enda grej livet ut på en öde ö så är potatis en kandidat enligt nutrister. Finns vissa spårämnen som saknas men annars fanns allt (om man äter med skalet). Så jag är på! Vodka som restprodukt är bara en bonus

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ett enkelt avrundningsfel bara. Idén funkar i teorin. Jag ser mig mer som den där uppfinnaren som vågar tänka utanför boxen, och sen låta ingenjörerna lösa det praktiska.

För övrigt läste jag att kokt potatis ger 10ggr så mycket energi.

Ja, jag tror att du behöver ett stort strykjärn bara. plattar man ut fjällen blir det en massa yta

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Håkan bråkan har växt upp!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag har gjort ett enkelt och rimligt antagande att ett potatisbatteri kan producera 0.8W fram till nästa skörd.

Inte det jag syftade på. Kan så klart ifrågasätta om det är rimligt, lär inte vara i närheten av den medeleffekten i ett år... 1mW i en timme kanske. Jag syftade på kvoten senare i din uträkning som har fel enhet. Energi delat med effekt. Men du kanske nyktrat till nu och kan kontrollera beräkningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkius:

Inte det jag syftade på. Kan så klart ifrågasätta om det är rimligt, lär inte vara i närheten av den medeleffekten i ett år... 1mW i en timme kanske. Jag syftade på kvoten senare i din uträkning som har fel enhet. Energi delat med effekt. Men du kanske nyktrat till nu och kan kontrollera beräkningarna?

Fast det är ju det jag säger. Genererar man 1 W i en timme blir det 1 Wh.