Cyberpunk 2077 får omfattande moddstöd

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 får omfattande moddstöd

En stor uppdatering bjuder på moddstöd via Redmod, synkroniserade framgångar mellan plattformar och nya uppdrag. Därtill ges ett smakprov på nästa expansion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice med officiellt modstöd skapat av stora moddare dock.
Körde igenom spelet till "100%" i våras efter att jag köpte det för 99kr.
Om nåt år eller två kanske det finns lagom med mods för en andra playthrough.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Dags att rulla igenom det igen.
Gött med modstödet, har senaste tiden kört några stycken genom Nexus och får se hur många som kommer bli trasiga nu.

Permalänk
Medlem

Kanske snart dags att spela igenom detta för första gången alltså? Initiala recensioner såg ju ganska illa ut, men detta bådar gott

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med mods 👍 väntar dock in expansionen innan det installeras igen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vore kul med en mod som tar bort Johnny helt, så man kan få spela utan den skiten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nice med officiellt modstöd skapat av stora moddare dock.
Körde igenom spelet till "100%" i våras efter att jag köpte det för 99kr.
Om nåt år eller två kanske det finns lagom med mods för en andra playthrough.

Precis, lite som man upplevde Skyrim, nytt spel varje år typ tack vare mods

Börjar vara en stund sen man körde igenom Cyberpunk 2077. Trots hård kritik hade jag åtminstone väldigt bra upplevelse, mest tack vare storyn som ryckte med en, var lite bättre variation och djup gående missions jämfört med de flesta liknande spel man spelat.

Det största negativa jag hade med spelet är väl att det kändes aningen tomt i staden, hade gärna sett lite mera GTA minigames/saker man kan göra och där lär ju mods kunna bidra till en viss del. Typ borde ha funnits nån form av officiell sport man kunde engagera sig i (tycker ej racing aspekten riktigt räcker till) och kanske tippa lite pengar på osv som exempel. Även borde ha funnits lite fler byggnader man kunde gå in i osv

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nästa playthrough, kört två stycken 100% runs och en tredje bara för att se sista background storyn
Mods uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske snart dags att spela igenom detta för första gången alltså? Initiala recensioner såg ju ganska illa ut, men detta bådar gott

Haha, sitter i samma båt. Vill uppleva detta spel när det är stabilt. Spelade igenom Witcher 3 ungefär 3 år efter releasen och råkade inte ut för en enda störande bugg.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Inte lirat detta ännu, men jag har medvetet väntat tills ngn DLC börjar närma sig. Plus att jag vill lira detta på en OLED så även min skärm måste bytas ut, så därför har jag också avvaktat.

Nu är båda punkterna på väg att lösas. Så snart så! Extremt taggad på detta

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Precis, lite som man upplevde Skyrim, nytt spel varje år typ tack vare mods

Börjar vara en stund sen man körde igenom Cyberpunk 2077. Trots hård kritik hade jag åtminstone väldigt bra upplevelse, mest tack vare storyn som ryckte med en, var lite bättre variation och djup gående missions jämfört med de flesta liknande spel man spelat.

Det största negativa jag hade med spelet är väl att det kändes aningen tomt i staden, hade gärna sett lite mera GTA minigames/saker man kan göra och där lär ju mods kunna bidra till en viss del. Typ borde ha funnits nån form av officiell sport man kunde engagera sig i (tycker ej racing aspekten riktigt räcker till) och kanske tippa lite pengar på osv som exempel. Även borde ha funnits lite fler byggnader man kunde gå in i osv

Det där borde komma inom kort med hjälp av mods. Jag hade dock inga problem med världen men då körde jag mest missions.

Kör just nu igenom fallout 4 enhanced edition (214 mods) och det är ju som ett totalt nytt spel. Typ Fallout möter stalker/escape from tarkov. Så det är lite så jag hoppas med DLC och mods i Cyberpunk sen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Därtill ges ett smakprov på nästa expansion

Va? Har jag missat en expansion?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska definitivt köra om det en gång till när DLCn släpps, förhoppningsvis med ett nytt grafikkort i burken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu pysslar jag inte med spelutveckling i någon form överhuvudtaget, men jag inbillar mig att det måste kännas rätt tröstlöst att sitta och kodknacka på CP77 varje dag. Hela världen har kontinuerligt pissat på ens produkt ända sen man tvingats sparka ut den på marknaden i ofärdigt skick för snart två år sen. Det arbete som görs på spelet, alla de sätt på vilka man försöker fylla det med innehåll, känns mest som ett sätt ge konsumenterna den grundläggande spelupplevelse de betalat och väntat på.

All heder åt CDPR som städar upp efter sig -- andra hade kanske lagat det värsta och sen slungat in alla resurser till The Witcher 4 -- men arbetsmoralen måste vara körd i botten hos dem. Att jobba på en expansion som inte ser dagens ljus förrän typ 2,5 år efter att spelet gjort en legendariskt kass release, det måste kännas rätt ljummet. Eller så är det rogivande. Det kan ju bara bli bättre härifrån, å andra sidan.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Ny playthrough med DLC/mods kanske år 2025/2026 med en ny Oled bildskärm samt RTX 50XX…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Inaktiv

Spelet i sig var ok men alla cutscenes och konversationer förstörde upplevelsen för mig, precis som i Witcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Nu pysslar jag inte med spelutveckling i någon form överhuvudtaget, men jag inbillar mig att det måste kännas rätt tröstlöst att sitta och kodknacka på CP77 varje dag. Hela världen har kontinuerligt pissat på ens produkt ända sen man tvingats sparka ut den på marknaden i ofärdigt skick för snart två år sen. Det arbete som görs på spelet, alla de sätt på vilka man försöker fylla det med innehåll, känns mest som ett sätt ge konsumenterna den grundläggande spelupplevelse de betalat och väntat på.

All heder åt CDPR som städar upp efter sig -- andra hade kanske lagat det värsta och sen slungat in alla resurser till The Witcher 4 -- men arbetsmoralen måste vara körd i botten hos dem. Att jobba på en expansion som inte ser dagens ljus förrän typ 2,5 år efter att spelet gjort en legendariskt kass release, det måste kännas rätt ljummet. Eller så är det rogivande. Det kan ju bara bli bättre härifrån, å andra sidan.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Spelet i sig var ok men alla cutscenes och konversationer förstörde upplevelsen för mig, precis som i Witcher.

RPG:er kanske inte är för dig då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske snart dags att spela igenom detta för första gången alltså? Initiala recensioner såg ju ganska illa ut, men detta bådar gott

Gick du på PS4 recensionerna? PC versionen var ju knappast buggigare än andra spel. Kan inte komma ihåg att det var något direkt game breaking alls faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Gick du på PS4 recensionerna? PC versionen var ju knappast buggigare än andra spel. Kan inte komma ihåg att det var något direkt game breaking alls faktiskt.

Jag kan inte svara för någon annan, men CP77 hade väl (och kanske ännu har) betydligt större, mer djupgående brister och problem än buggar -- även om det också fanns i överflöd.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag kan inte svara för någon annan, men CP77 hade väl (och kanske ännu har) betydligt större, mer djupgående brister och problem än buggar -- även om det också fanns i överflöd.

Det kan vara så, jag hängde inte med innan spelet släpptes på vad som lovades eller inte, jag tycker mest det var ett juste lir, som det var.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:

RPG:er kanske inte är för dig då?

Du har nog rätt men synd bara eftersom jag gillar spelen i övrigt. Med det sagt så finns ju det ju andra spel som löser det betydligt bättre imo. Där du inte är tvungen att sitta och trycka dig fram genom cutscenes

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon201296:

Spelet i sig var ok men alla cutscenes och konversationer förstörde upplevelsen för mig, precis som i Witcher.

För mig så gav de nästan en filmisk känsla. Gå till en klubb, träffa en attraktiv kvinna med insider information för att utföra en högrisk stöld.
Gimme more!

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Nu pysslar jag inte med spelutveckling i någon form överhuvudtaget, men jag inbillar mig att det måste kännas rätt tröstlöst att sitta och kodknacka på CP77 varje dag. Hela världen har kontinuerligt pissat på ens produkt ända sen man tvingats sparka ut den på marknaden i ofärdigt skick för snart två år sen. Det arbete som görs på spelet, alla de sätt på vilka man försöker fylla det med innehåll, känns mest som ett sätt ge konsumenterna den grundläggande spelupplevelse de betalat och väntat på.

All heder åt CDPR som städar upp efter sig -- andra hade kanske lagat det värsta och sen slungat in alla resurser till The Witcher 4 -- men arbetsmoralen måste vara körd i botten hos dem. Att jobba på en expansion som inte ser dagens ljus förrän typ 2,5 år efter att spelet gjort en legendariskt kass release, det måste kännas rätt ljummet. Eller så är det rogivande. Det kan ju bara bli bättre härifrån, å andra sidan.

Jag kände då inte rakt av för att nedsolka varken personalen bakom Cyberpunk 2077 eller bolaget CDPR, då spelet släpptes. Lirade totalt närmare 100h inom ett kort spann efter release.

500-600kr väl spenderade, trots att slutprodukten hade och har sina problem. Witcher 3 var inte heller vackert då det släpptes i sitt första stadie. Men CDPR borde givetvis ha rullat ut Cyberpunk vid ett mycket senare tillfälle så ett riktigt förfinande hade hunnits med.

Permalänk
Medlem

Ska börja spela Cyberpunk igen i december när jag förhoppningsvis lyckats få tag i ett Radeon 7900xt alt GeForce 4090 tills dess. Då blir att lira i 4k med ray tracing påslaget. Trots en del brister med buggar i grafiken och AI gillade jag huvudberättelsen. Körde spelet i Full HD när det kom, eftersom jag inte hade någon 4k skärm då.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Gick du på PS4 recensionerna? PC versionen var ju knappast buggigare än andra spel. Kan inte komma ihåg att det var något direkt game breaking alls faktiskt.

Hade samma upplevelse, spelade på PC kring 10 timmar vid släppet och sedan 110 timmar i februari 2021, var tvungen att starta om ett sidouppdrag, föll genom marken en gång och hade en krasch. Utöver detta hade jag några mindre visuella glitchar då och då, men inget som störde speciellt mycket. Jämför detta med AC: Valhalla som jag spelade mycket under samma period där jag hade konstanta krascher i perioder, teleporterande karaktär, ljud som förvann och mycket mer. CP2077 har för mig på PC varit bland de mest stabila och minst buggiga open world spelen jag spelat de senaste 3-4 åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Gick du på PS4 recensionerna? PC versionen var ju knappast buggigare än andra spel. Kan inte komma ihåg att det var något direkt game breaking alls faktiskt.

Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag kan inte svara för någon annan, men CP77 hade väl (och kanske ännu har) betydligt större, mer djupgående brister och problem än buggar -- även om det också fanns i överflöd.

För min del handlade det mest om att de var en bra bit från mina förväntningar och nästan alla skrattade åt ai/världens livlighet/rpg/customisera hus/… trodde så mycket mer skulle vara att man gjorde in impact i världen, kunna påverka och göra riktiga val. Tror mycket av detta har blivit bättre, men har avvaktat fram tills nu av den generella känslan av totalt ofärdigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

För min del handlade det mest om att de var en bra bit från mina förväntningar och nästan alla skrattade åt ai/världens livlighet/rpg/customisera hus/… trodde så mycket mer skulle vara att man gjorde in impact i världen, kunna påverka och göra riktiga val. Tror mycket av detta har blivit bättre, men har avvaktat fram tills nu av den generella känslan av totalt ofärdigt

Det har inte hänt speciellt mycket sen det släptes skulle jag säga. Det kom ju några nya uppdrag nu, en arkadmaskin man kan spela på, i content är det ju inte så mycket mer än så. Det mesta måste nog ha hänt på konsollerna (och då pratar vi tok-buggar) men jag har aldrig spelat det på en konsol.

Fortfarande ett bra spel, storyn är en av de absolut bästa och finns flera minnesvärda uppdrag i spelet. Tycker personligen det är mycket bättre än Witcher 3 om man ser till main quest.

Tycker dock precis som du och många andra att det är lite oputsat, kanske inte så balanserat när man blir uber på slutet. Jag saknar något i stil med gwent från Witcher 3, men det kanske inte är helt rättvist att bara jämföra spelen heller. Kanske arkadmaskinen är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag kände då inte rakt av för att nedsolka varken personalen bakom Cyberpunk 2077 eller bolaget CDPR, då spelet släpptes. Lirade totalt närmare 100h inom ett kort spann efter release.

500-600kr väl spenderade, trots att slutprodukten hade och har sina problem. Witcher 3 var inte heller vackert då det släpptes i sitt första stadie. Men CDPR borde givetvis ha rullat ut Cyberpunk vid ett mycket senare tillfälle så ett riktigt förfinande hade hunnits med.

Ingen ska ta ifrån dig att du är nöjd med din spelupplevelse, så klart. Jag tror dock att CP77 kan putsas på och buggfixas resten av hela decenniet, utan att det för den sakens skull blir ett spel som är värt varken min tid eller mina pengar. För mig är problemet att spelet är ofokuserat. Det är stort som ett världshav, men grunt som en vattenpöl. Det finns en miljon system och vapen och stats och ingenting av det mäktar jag med att lära mig för att combat och utorskning är dötrist. Världen lockar inte till upptäckande, för det känns inte som att det finns någonting kul att hitta. Inte heller finns det ett egenvärde att springa runt i en häftig cyberkuliss - snarare tvärtom. Det får mig bara att sörja det som kunde vara.

Så här kan man hålla på hur länge som helst. Som någon sa, CP77 var en bråkdel av vad jag hoppades att det skulle vara, och på samma gång är det alldeles, alldeles för stort. Någonstans i utvecklingen behövde någon kliva in, skala bort 60 procent av spelet (däribland överflödig spelmekanik, sidouppdrag och yta) och lägga allt krut på det som återstod. Ta en fjärdedel av staden och fyll den med allt (nåja) innehåll ni lyckats smeta ut över resterande tre fjärdedelar. En sådan expansion skulle jag vilja se, vad det nu skulle kallas.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Ingen ska ta ifrån dig att du är nöjd med din spelupplevelse, så klart. Jag tror dock att CP77 kan putsas på och buggfixas resten av hela decenniet, utan att det för den sakens skull blir ett spel som är värt varken min tid eller mina pengar. För mig är problemet att spelet är ofokuserat. Det är stort som ett världshav, men grunt som en vattenpöl. Det finns en miljon system och vapen och stats och ingenting av det mäktar jag med att lära mig för att combat och utorskning är dötrist. Världen lockar inte till upptäckande, för det känns inte som att det finns någonting kul att hitta. Inte heller finns det ett egenvärde att springa runt i en häftig cyberkuliss - snarare tvärtom. Det får mig bara att sörja det som kunde vara.

Så här kan man hålla på hur länge som helst. Som någon sa, CP77 var en bråkdel av vad jag hoppades att det skulle vara, och på samma gång är det alldeles, alldeles för stort. Någonstans i utvecklingen behövde någon kliva in, skala bort 60 procent av spelet (däribland överflödig spelmekanik, sidouppdrag och yta) och lägga allt krut på det som återstod. Ta en fjärdedel av staden och fyll den med allt (nåja) innehåll ni lyckats smeta ut över resterande tre fjärdedelar. En sådan expansion skulle jag vilja se, vad det nu skulle kallas.

Jo, jag håller med dig i det stora hela att spelet är plant, sett till vad denna värld är fullt kapabel till. Expansionen är en möjlig vändpunkt för all ihålighet eller så precis tvärtom.

Får la se.