Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Då snor jag stafettpinnen och hoppar jag in med en bild!

https://pbs.twimg.com/media/FJzX-LmXoAAGDvu?format=png

Vild gissning men fick vibbar av MDK 2.

Men man lämnar väl aldrig 3:e persons kameran där på detta sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Vild gissning men fick vibbar av MDK 2.

Men man lämnar väl aldrig 3:e persons kameran där på detta sätt?

Nix! Och liten hint är att den här kameravinkeln är från en cutscene, då man sällan lämnar first person i det här spelet

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Nix! Och liten hint är att den här kameravinkeln är från en cutscene, då man sällan lämnar first person i det här spelet

Jag hade ju inte tid för detta men måste gissa då jag fick väldiga Metroid-vibes... så:

Metroid Prime?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag hade ju inte tid för detta men måste gissa då jag fick väldiga Metroid-vibes... så:

Metroid Prime?

Väldigt nära! Kräver dock lite mer precision

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Väldigt nära! Kräver dock lite mer precision

Metroid Prime 2?

Om det är rätt får någon annan gärna fortsätta

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Väldigt nära! Kräver dock lite mer precision

Metroid Prime 2 är rätt som ovan person också skrev, Sanctuary Fortress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Metroid Prime 2?

Om det är rätt får någon annan gärna fortsätta

Skrivet av Ecthelion:

Metroid Prime 2 är rätt som ovan person också skrev, Sanctuary Fortress?

Haha korrekt och korrekt! För övrigt min favorit i serien!

Vem som känner sig manad får plocka upp pinnen isåfall!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen annan tog upp pinnen så jag lägger in en till och hoppas att jag inte än en gång har valt ett spel som redan varit med...

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Ingen annan tog upp pinnen så jag lägger in en till och hoppas att jag inte än en gång har valt ett spel som redan varit med...

Lycka till!

<Uppladdad bildlänk>

Åhå, denna ganska Amigafavorit. Låter någon annan gissa

Permalänk
Medlem

Benefactor. Gillade det skarpt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bengtt:

Benefactor. Gillade det skarpt!

Stämmer utmärkt det! DICE är det dessutom som ligger bakom spelet om jag inte minns helt fel.

Bollen är din!

Permalänk
Medlem

Jepp jag minns också att det var svenskt. Antagligen er föregångare DMZ som upplyste mig om detta.

Vi kör vidare:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtt:

Jepp jag minns också att det var svenskt. Antagligen er föregångare DMZ som upplyste mig om detta.

Vi kör vidare:

<Uppladdad bildlänk>

Chansar på Feeding frenzy! (Ok, tokchansning då jag spelat ett spel som heter så och skulle kunna vara en remake) 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Chansar på Feeding frenzy! (Ok, tokchansning då jag spelat ett spel som heter så och skulle kunna vara en remake) 😁

Nope nope! Kan hinta om att kontrollerna till systemet var väldigt telefoniska dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtt:

Nope nope! Kan hinta om att kontrollerna till systemet var väldigt telefoniska dock.

Ah, vilken tur att den ledtråden fick mig rätt för jag hade tänkt chansa på Shark! som nästa och det hade ju bara varit till hälften rätt.. Shark! Shark! på intellivision..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Ja det är klart du har rätt. Shark! Shark! på Intellivision.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtt:

Ja det är klart du har rätt. Shark! Shark! på Intellivision.

Då kommer nästa! Jag spenderade lång tid på att försöka hitta namn och bilder på ett gammalt arkadspel jag körde på 90-talet utan framgång så det fick bli den här klassikern istället. Hoppas det inte varit med tidigare...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Då kommer nästa! Jag spenderade lång tid på att försöka hitta namn och bilder på ett gammalt arkadspel jag körde på 90-talet utan framgång så det fick bli den här klassikern istället. Hoppas det inte varit med tidigare...

Star goose! (helskönt namn )
Hoppas du kommer på arkadspelet - väldigt nyfiken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag kör ett spel till på typ samma tema:

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Det är Starray... jag spelade dock Atari ST-versionen... som ovanligt nog hade bättre grafik än Amiga-versionen eftersom en annan grafiker ritade om grafiken😉

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Barndomsspel

Ett gammalt barndomsspel jag och mina bröder satt och lana på!
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Det är Starray... jag spelade dock Atari ST-versionen... som ovanligt nog hade bättre grafik än Amiga-versionen eftersom en annan grafiker ritade om grafiken😉

Jepp rätt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Bagan:

Ett gammalt barndomsspel jag och mina bröder satt och lana på!
Lycka till!

https://i.imgur.com/q9K1DCg.jpeg

Det ser ut som KKND men känner inte igen byggnaderna så jag gissar på KKND2, missade själv den uppföljaren

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dune 2000? Känns inte rätt men det är det enda jag kan komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det ser ut som KKND men känner inte igen byggnaderna så jag gissar på KKND2, missade själv den uppföljaren

Detta är 100% korrekt skulle jag säga
Men låter postaren verifiera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det ser ut som KKND men känner inte igen byggnaderna så jag gissar på KKND2, missade själv den uppföljaren

Helt korrekt! KKND2 är svaret

Permalänk
Skrivet av Bagan:

Helt korrekt! KKND2 är svaret

Snyggt

Jag gör det enkelt för mig och frågar er vad är det för spel varifrån filuren i min avatar kommer ifrån?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Snyggt

Jag gör det enkelt för mig och frågar er vad är det för spel varifrån filuren i min avatar kommer ifrån?

Fallout 2, är väl den första kompanjonen man får att komma med om jag minns rätt

E: Om detta är rätt får det vara fritt spel...

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Skrivet av Jorma88:

Fallout 2, är väl den första kompanjonen man får att komma med om jag minns rätt

E: Om detta är rätt får det vara fritt spel...

Helt riktigt. Det är Sulik som man finner i Klamath. Kanske var för enkelt

Den här då?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro