Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Själv skulle jag gissa på att det är en handpenning. Sen kommer det en betalningsplan under tiden som huset byggs.

7% i handpenning är för lite. Bankerna brukar vilja se 15%.
Men det kanske gäller färdiga bostäder. De som byggs har jag ingen aning om.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

7% i handpenning är för lite. Bankerna brukar vilja se 15%.
Men det kanske gäller färdiga bostäder. De som byggs har jag ingen aning om.

Tänker att det är till byggbolaget, inte gällande huset i sig.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Vem köpte dom andra 93%'en ?

Skrivet av griid:

Precis min tanke. Intressant ägandeskap.

Skrivet av Edvin-89:

Banken? Pappa?
Jag bara gissar men skulle väl inte vara helt orimligt tänkt?

Skrivet av SunQ:

Själv skulle jag gissa på att det är en handpenning. Sen kommer det en betalningsplan under tiden som huset byggs.

Exakt. Nu har vi lagt en handpenning. När huset sedan levereras så ska 80% betalas. Därefter har man ett antal månader att betala resterande. Stämmer ju såklart att banken kommer äga merparten till en början men förhoppningsvis så kan vi amortera ned i ett skapligt högt tempo.

Permalänk
Medlem

Upgrade!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Exakt. Nu har vi lagt en handpenning. När huset sedan levereras så ska 80% betalas. Därefter har man ett antal månader att betala resterande. Stämmer ju såklart att banken kommer äga merparten till en början men förhoppningsvis så kan vi amortera ned i ett skapligt högt tempo.

Okej när frugan och jag byggde hus så la vi ca 30% när dom börja resa väggarna på huset och resterande inflyttningsdagen.
Men det var 2007 har väl ändrat sig lite sedan dess vad som gäller eller så är det olika med olika hus/byggbolag.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Keeper of the Bamse

Upgrade!

Airpods pro gen2 som släpptes idag

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Upgrade!
<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av Printscreen:

Samma här, men orkar inte fota

Är ni nöjda?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Samma här, men orkar inte fota

Är ni nöjda?

Ja efter någon timmes användning. ANC är märkbart bättre!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Ja efter någon timmes användning. ANC är märkbart bättre!

Jag hade aldrig första generationen. Måste säga att jag stör mig lite på bruset som uppkommer vid ANC och transparensläget. Inget som kommer störa när det finns ljud runtomkring, men när det är helt tyst så är det som ett extra lager på min redan befintliga tinnitus.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hann jag först med nya iPhone? Här är en 14 Pro.

https://i.imgur.com/VBVACYb.png

Glömde fota min då jag var så exalterad att få igång allting. Första intrycket är att den är tung. "Dynamic Island" används typ bara när man har spotify rullandes i bakgrunden så en gimmick. Skärmen är otympligt stor, kan inte längre hantera den med en hand. Kommer från iPhone 7. Trodde skärmen skulle skina mycket mer när med 2000nits men inget som jag märkt av alls. Känns ungefär som samma ljusstyrka på 7an som då inte var en OLED meeen.. 120Hz, Always On, kamera är wow och rappheten i allt gillar jag

Skrivet av Jerkanftw:

<Uppladdad bildlänk>

Hade en iPhone 3GS, sen Windows Phone i fyra år, och nu android i... 6 år? Bytte från en Oneplus 6 som började strula, och eftersom man är beroende av ljudlös-switchen så fick det bli att testa iPhone igen. Började även studera för en månad sen, och då köpte jag mig min första mac någonsin fast jag har varit intresserad av det i flera, flera år. Hoppar in helt i Apples ekosystem, från att inte äga något alls till att nu Äga en iPhone 14 Pro, en Macbook Pro 14" och fyra airtags (fjärde är på nycklarna). Möjligt att det blir en Apple Watch i framtiden också (inte en ultra).

Hittills så älskar jag mac, även om det är saker man blir irriterad på. Med iPhone så tror jag att det kommer bli svårast att vänja sig med att inte ha en enkel tillbakaknapp men det ska jag nog överleva.

Airdrop var en stor anledning till att jag ville hoppa in i Apples ekosystem, och jag har bara varit i behov av det en gång hittills men det var sjukt smidigt när det behövdes.

Är det något speciellt med detta skalet? Sett väldigt många använda det. Har ringen någon UseCase eller är det helt enkelt att det bara är snyggt?

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Glömde fota min då jag var så exalterad att få igång allting. Första intrycket är att den är tung. "Dynamic Island" används typ bara när man har spotify rullandes i bakgrunden så en gimmick. Skärmen är otympligt stor, kan inte längre hantera den med en hand. Kommer från iPhone 7. Trodde skärmen skulle skina mycket mer när med 2000nits men inget som jag märkt av alls. Känns ungefär som samma ljusstyrka på 7an som då inte var en OLED meeen.. 120Hz, Always On, kamera är wow och rappheten i allt gillar jag

Är det något speciellt med detta skalet? Sett väldigt många använda det. Har ringen någon UseCase eller är det helt enkelt att det bara är snyggt?

Jag håller med om att Dynamic Island är inte riktigt där ännu - men de sa ju att det är öppet för utvecklare att använda den också. Så förhoppningsvis kommer vi se lite mer implementation över tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Ny mus, denna gången i magnesium!! 🤓 slår precis över till 49gram på min våg frå 48. Svårt fota men jävligt läcker i verkligheten med klarlackad metall. <Uppladdad bildlänk>

Hur är det med batteritiden nu när du använt den ett tag? Var lite intresserad av första upplagan av deras trådlösa och minns då att det var magnesium då med och hur Finalmouse tryckte att det skulle vara en månads användande per laddning eller något sådant. Det var riktigt länge i alla fall! Det jag avskyr med Finalmouse är ju just det du nämner i ett senare inlägg. Det är snarare ett samlingsobjekt än datormöss som ska användas och att samlandet promotas av dem. Begränsade upplagor med upptrissat pris, få hype kring det för att sedan ska flippas vidare eller hamna helt enkelt ligga kvar i lådan som souvenirer.

Med det sagt, gillar min Finalmouse Air 58 Ninja (OUUUUUUH, mäktigt, 10åriga fortnitespelare skulle bara se). Scrollen har dock gått sönder och blivit utbytt då en plastbit gick sönder på den. Problematiken med dessa ihåliga möss är dessutom att det vill samlas upp på skit i hålen och inte så smidigt att dra av det med en trasa )

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Hur är det med batteritiden nu när du använt den ett tag? Var lite intresserad av första upplagan av deras trådlösa och minns då att det var magnesium då med och hur Finalmouse tryckte att det skulle vara en månads användande per laddning eller något sådant. Det var riktigt länge i alla fall! Det jag avskyr med Finalmouse är ju just det du nämner i ett senare inlägg. Det är snarare ett samlingsobjekt än datormöss som ska användas och att samlandet promotas av dem. Begränsade upplagor med upptrissat pris, få hype kring det för att sedan ska flippas vidare eller hamna helt enkelt ligga kvar i lådan som souvenirer.

Med det sagt, gillar min Finalmouse Air 58 Ninja (OUUUUUUH, mäktigt, 10åriga fortnitespelare skulle bara se). Scrollen har dock gått sönder och blivit utbytt då en plastbit gick sönder på den. Problematiken med dessa ihåliga möss är dessutom att det vill samlas upp på skit i hålen och inte så smidigt att dra av det med en trasa )

Gillade också Air58, men den har fått gå i pension 🤣

Batteritiden verkar va grym, bara laddat den en gång sen har den hållt i ca 2v. Gillar inte finalmouse som företag, deras twitter är ju bra pinsamt. Sen får det kanske oförtjänt mycket skit men jag försöker strunta i allt sånt och bara se till produkten. Min Air58 va absolut inga fel på, den är fortfarande som ny. Denna Tenz hade jag tur att få ett bra exemplar för verkar va svårt tillverka mus i metall med jämn kvalité, men kanske därför ingen annan gör det än heller. Jag är iaf nöjd 😁 Dock är det för dyrt för en mus, finns många minst lika bra för mycket billigare peng.. tex Pulsar X2 som jag också använder.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

I dagens post kom det en vägglampa med inbyggd sensor för rörlse. Det kom även en 2m flat aluminium "regel" samt 24 st alu krokar som monterats på alu reglen för att bli en lång klädhängare

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Blev ny skärm inför vintermörkret, postnords bud var lite avis.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roughack:

<Uppladdad bildlänk>
Blev ny skärm inför vintermörkret, postnords bud var lite avis.

Vad för skärm blev det?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Vad för skärm blev det?

En ASUS PG42UQ

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Här ska det bli ljust!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det var dags att bli en samuraj med en BattleBlades Yōkai Oni Katana med handgraverad saya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Eftersom jag valde lila som färg på telefon så ville jag att det skulle synas fast man hade ett skal, så genomskinligt var givet. Ringen betyder mest bara att skalet är inte i vägen för trådlös laddning.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Jag ville få HDMI från min telefon. Så jag köpte denna. Funkar perfekt. Bra att ha med sig på resa tänkte jag. Som synes ger den även USB ut samt har kortläsare för både normala SD- och MicroSD-kort. Den har även USB C in så man kan ladda telefonen (eller datorn) samtidigt som man har den inkopplad.

Permalänk
Medlem

Blev lite inköp i helgen.

För billigt för att inte köpa, 50% på röda priser så 750:-

Snus till mig och frugan

En bitsspärrmejsel, alltid bra att ha.

Lite skruv

Plugg och brickor

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Blev också en grön korslaser.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3

Permalänk
Medlem

Och ett digitalt skjutmått.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nytt skal till mobilen fick det bli, utöver det bättre begagnat bromsok till min V70 12a då handbromsen hängde sig... elektriskt skit, kunde de inte bara fortsatt med vajer...

Permalänk
Rekordmedlem

Apropå billiga mobiltillbehör, de är ju billiga att "köpa" men det kostar att behålla dem funktionsdugliga.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

I dagens paketleverans kom det en kvalitets tång från knipex för lite mer krävande situationer.
tidigare har jag använt vanliga avbitare för spik mm men det är både jobbigt och skadar avbitaren att klippa tjock hård metall med dom så förhoppningsvis blir detta bra för dom jobben.
Det kom ytterligare ett ems filter till den sista led strålkastaren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klean Kanteen 946Ml isolerad vattenflaska.

Kan inget annat än att rekommendera isolerade flaskor, guldvärt!

https://www.widforss.se/klean-kanteen-tkwide-946-ml-with-wide...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

I dagens paketleverans kom det en kvalitets tång från knipex för lite mer krävande situationer.
tidigare har jag använt vanliga avbitare för spik mm men det är både jobbigt och skadar avbitaren att klippa tjock hård metall med dom så förhoppningsvis blir detta bra för dom jobben.
Det kom ytterligare ett ems filter till den sista led strålkastaren.

Jag skulle klippa en bricka idag för att "trä" på skruven efter montage och hade en vanlig avbitare, herrejävlar vad jag fick ta i och klippa från bägge håll för att den skulle ge med sig. Klarar den biffen bättre? Och vilken är det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Jag skulle klippa en bricka idag för att "trä" på skruven efter montage och hade en vanlig avbitare, herrejävlar vad jag fick ta i och klippa från bägge håll för att den skulle ge med sig. Klarar den biffen bättre? Och vilken är det?

jag var tvungen att gå ut och testa efter att jag såg din fråga.
svaret blir att det är som att klippa papper med en sax, dvs väldigt simpelt att klippa brickor.
jämför jag med dom Bahco avbitare jag brukar använda är det som natt och dag att klippa brickan på bilden.

det är denna jag köpt:
https://www.amazon.se/gp/product/B005EXO81K/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Visa signatur