3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.
Google Analytics I BRF - en dålig idé?
Främsta anledningen till att använda Google Analytics är för att få statistik på hur många som använder sidan. Beroende på hur det är konfigurerat så skickas mer eller mindre information till Google. Detta faller under GDPR och jag skulle rekommendera att brfen byter ut Google Analytics mot ett GDPR vänligt alternativ som exempelvis Simple Analytics eller Plausible.
Brfen kan iochmed att det är inloggning se vem som har varit inne på sidan om de har byggt funktionaliteten för det. Det är vanligt att man loggar varje gång någon loggar in men för specifika sidor brukar man nöja sig med att logga hur många som har varit inne.
Google kan säkerligen koppla din aktivitet på brf sidan med Youtube men brfen kan inte göra det. På sin höjd skulle de i teorin kunna kolla om du har ett Youtube konto kopplat till ditt epost konto.
Främsta anledningen till att använda Google Analytics är för att få statistik på hur många som använder sidan. Beroende på hur det är konfigurerat så skickas mer eller mindre information till Google. Detta faller under GDPR och jag skulle rekommendera att brfen byter ut Google Analytics mot ett GDPR vänligt alternativ som exempelvis Simple Analytics eller Plausible.
Brfen kan iochmed att det är inloggning se vem som har varit inne på sidan om de har byggt funktionaliteten för det. Det är vanligt att man loggar varje gång någon loggar in men för specifika sidor brukar man nöja sig med att logga hur många som har varit inne.
Google kan säkerligen koppla din aktivitet på brf sidan med Youtube men brfen kan inte göra det. På sin höjd skulle de i teorin kunna kolla om du har ett Youtube konto kopplat till ditt epost konto.
Tack för bra svar. Det slutade ändå med att jag kollade igenom ett 30 minuter långt Youtube-klipp om Google Analytics for dummies och det var väl rätt lärorikt. Nej det verkar ju svårt att alls härleda någon grupperad data till en enskild användare - så långt allt gott. Sedan kan man väl fråga sig vilken nytta en Brf har med att spåra användarnas aktivitet för.
Jag kan tycka att man skapar en åtminstone teoretisk informations-obalans mellan styrelse och stämma/medlemmar som kanske inte är värd den minimala nyttan.
- Chat GPT visade användares historik och bankuppgifter20
- Bytt kylpasta på radeon rx 6800 xt men ingen märkbar bättre temps.18
- AMD siktar på dubblerad FPS med FSR 349
- Nyhetsquiz vecka 12 2023: Smuggelgods, bortgång och framsteg31
- Slag/spark docka med sensorer, lämplig lösning?4
- Internet försvinner och kommer tillbaka hela tiden3
- Baldclockers - Tråden för oss med kalhyggen på skallen.12
- Smart LED (12V) RGB strul2
- Plats för lite gubbgnäll7849
- Tröskelstöd för robotdammsugare9
- Köpes Moderkort med 1155-sockel, även andra socklar ifall CPU medföljer
- Köpes Söker komponenter till nytt SFF-bygge
- Skänkes Gainward GTX 670, troligen poff
- Säljes Gamingdator 2011 - i7-2600k, Gtx 680, 16gb 1600 Mhz ram
- Säljes Oanvända Sennheiser Gaming headsets
- Säljes PS5 spel: FFVII, TLOU, Returnal, m.m.
- Säljes AOC Q3279VWFD8
- Säljes Komplett dator: i5 10600KF, RTX 3060ti, 16gb ram
- Säljes Ducky One 2 Horizon (MX Blue) och Vortex Race 3 (MX Brown)
- Säljes Linksys WRT1900AC
- Chat GPT visade användares historik och bankuppgifter20
- Intel bantar Arc-drivrutinerna till halva storleken7
- Nyhetsquiz vecka 12 2023: Smuggelgods, bortgång och framsteg31
- Northvolt på jakt efter över 50 miljarder32
- Gigabyte nästa med AM5-moderkort till AMD:s utlovade instegspris10
- AMD siktar på dubblerad FPS med FSR 349
- Gigabyte: "Nästa Ryzen till slutet av 2023"15
- Helgsnack: Användarnamn vi skäms för82
- Intels medgrundare Gordon Moore har gått ur tiden16
- Krönika: Jag är en fanboy och jag hatar det64