Specifikationer om Pixel 7-serien letar sig ut

Permalänk
Medlem

Jag som specifikations nörd blir sugen på att byta mobil, men det är svårt att motivera kostnaden.
Sitter på S8 fortfarande och funderar nästan på att byta batteri istället.
Har inga problem med prestandan, telefonen är snygg och kameran är helt ok.

Men jag vill egentligen byta, men vad får jag för pengarna, lite bättre kamera?
Men det borde ju hänt mycket på 5 år(sen S8 release), mobil kanske inte är mitt nörd område helt enkelt.

Aja, ser fram emot torsdag. Hoppas att de visar något oväntat intressant under presentationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

…detta är en av anledningarna till att min nästa telefon nog blir en iPhone trots att där är många funktioner jag saknar hos dessa.

Får man fråga vilka funktioner det är?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Vill du inte betala för din mobil sluta klaga. Hoppas din arbetsgivare går över till doro

Haha, vore nått.

Märklig inställning dock. Klart man ska "klaga". Det är så saker och ting blir bättre. Resonerar du på samma sätt när det gäller t.ex. lön eller arbetsförhållanden? Det arbetsgivaren lägger fram är alltid ofelbart och någon förbättringspotential kan omöjligt finnas?

Och varför skulle jag vilja betala när alternativet "gets the job done"?

Iaf, denna nyhet gjorde mig uppmärksam på ännu ett område som kan bli bättre. Synd att Android ofta innebär Galaxy. Nått mer renodlat vore najs (men inte så najs att det är värt tusentals kr, inte ens nära).

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Får man fråga vilka funktioner det är?

Det är främst "fininställningar" som saknas. Funktionen som stör mig dagligen är dock att jag inte lyckats hitta något sätt att ha olika volym för olika applikationer. På mina androidtelefoner var det inga konstigheter att ha en volym på larm, en på musik en på ringsignal osv.
På ett annat sätt är det skönt att inte behöva pilla med alla inställningar för att telefonen skall fungera bra, då åtminstone mina iPhone fungerat bra "ut ur lådan".

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Hade önskat att Google fortsatt med projektet tango...eller någon form av Lidar-lösning som dyrare iPhones har. Hade varit kul att ha vettig 3D-skanner inbyggt i mobilen som man alltid har med sig på språng.. känner inte för att köpa en iPhone bara för den sakens skull :/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Så gott som bekräftad

Gå in på elgiganten.se i sök ruta sök på Pixel
Scrolla ned lite och du ser en bild med länk till
Så här konfigurerar du din pixel-telefon