Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Fick precis hem min klocka och mycket riktigt, inget band! Helt galet att man kan kränga klockor utan vare sig laddare eller armband för flera tusentals kronor...

Förövrigt, ni som tänkte beställa klockan. Välj INTE Instabox som leveransalternativ. Klockan skickas från ett lager i Europa och Samsung byter utan förvaring till DHL. Problemet är att de fortfarande levererar till butiken där instabox-boxen står och föreslår att man skall hänga utanför butiken tills DHL anländer för att hinna haffa paketet

Jag fick min igår. Som sagt inget armband men laddaren ligger i pappersförpackningen.

Nu flyttade jag armbandet från min gamla Watch4 och den ska istället dottern ha (med ändå ett annat armband).

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Kommer den helt utan laddare eller bara utan adapter?
Jag har en som väntar på posten, funderar på att returnera då det är fri retur.

Sladd med laddplatta är med.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag iaf beställt 4 yubikey och 2 små "cases" till 2 av dem.
2 5c nfx och 2 5 nfx. Totalt med frakt 860.,34kr

Permalänk
Medlem

Jag är less på min urusla Gsync skärm som bara är jobbig och krånglar och kostade alltför mycket för den låga kvalité man får.
Acer Predator XB271HUA G-Sync. Blir typ sur varje gång jag måste sätta mig framför den och titta in i dess miserabla skärm.

Vill ha något bättre men till ett fyndpris.
Finns det något nu? eller något man ska hålla utkik på under BF?

Förutom denna har jag en Dell U2311H som sidoskärm (på högkant) som jag fortsätt tänkt ha som andra skärm.
Alt att man köper en större som kan ersätta bägge.

Jag har ett 2070 samt AMD Ryzen 5 2600X och 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Jag är less på min urusla Gsync skärm som bara är jobbig och krånglar och kostade alltför mycket för den låga kvalité man får.
Acer Predator XB271HUA G-Sync. Blir typ sur varje gång jag måste sätta mig framför den och titta in i dess miserabla skärm.

Vill ha något bättre men till ett fyndpris.
Finns det något nu? eller något man ska hålla utkik på under BF?

Förutom denna har jag en Dell U2311H som sidoskärm (på högkant) som jag fortsätt tänkt ha som andra skärm.
Alt att man köper en större som kan ersätta bägge.

Jag har ett 2070 samt AMD Ryzen 5 2600X och 16 GB RAM

Vad har du för budget? Max storlek?

Min ständiga rekommendation är 42C2, men ligger såklart i en övre prisklass

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vad har du för budget? Max storlek?

Min ständiga rekommendation är 42C2, men ligger såklart i en övre prisklass

Tyvärr för högt för min budget och att jag ska kunna försvara och motivera inköpet...
Ja, helst inte mer än 3000-4000 kr om det är ett erbjudande. Vill göra ett fynd och inte köpa till fullpris.
42" känns kanske också lite för stort när jag kommer sitta 0,5-1 m från skärmen.

Permalänk

Någon som fått sin halebop order skickad ännu?

Min har status: "Ännu ej packad och skickad" och beställdes tisdagmorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Tänker du på Apple Watch Ultra? Den finns inte på lager ännu, tror att Telia skulle få sina under v43 så det känns troligt att även Halebop får det.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Skrivet av Derix:

Tänker du på Apple Watch Ultra? Den finns inte på lager ännu, tror att Telia skulle få sina under v43 så det känns troligt att även Halebop får det.

Jag valde en Apple Watch S8 4G SB 45mm Midnight men med samma kampanj så lär väl vara något liknande där då

Permalänk
Skrivet av DonutWizard:

Min är fortfarande bara ”Under behandling” och varit så sedan i tisdags.

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att skapa en egen tråd med fynd för medlemssidor som Benify? Det är trots allt inte ett erbjudande som är tillgängligt för alla.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pake:

Är det inte bättre att skapa en egen tråd med fynd för medlemssidor som Benify? Det är trots allt inte ett erbjudande som är tillgängligt för alla.

Det är tillgängligt för alla om man bara signar upp.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

https://www.benifydealsprivat.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Köpte en Arrogant från Kjell & Co. Dock trådad, men fungerar hur bra som helst. Såg att de har trådlösa också, kanske kan vara värt att prova med tanke på de ringa prislapparna? https://www.kjell.com/se/sok?q=handkontroll

Skrivet av medbor:

Har samma, två av varje, den trådlösa har lite halvkass mottagning (om någon står mellan mottagare och kontroll t.ex)

Duger för min 4-åring (ingen sladd att slita i) men inte så bra annars om man inte bara spelar casual

Skrivet av bektil:

Blev just 2x arrogant trådlösa, var faktiskt precis och hämta de! Tänkte precis så att jag testar när der så billiga. Bara jag och tjejen hemma ändå och lirar bara casual så lite störningar kan jag (förhoppningsvis) leva med!

Ni som ägde arrogant sen innan, hur tusan vet man när de är fulladdade?! Känns som att jag haft de ikopplade i två dagar nu, likväl lyser endast en av 4 lampor när jag slår på de.. Gick och satte mig i soffan några meter bort och lira på tvn och det tog typ 3 minuter innan alla fyra lampor blinkade och de tappade kontakten (?).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bektil:

Ni som ägde arrogant sen innan, hur tusan vet man när de är fulladdade?! Känns som att jag haft de ikopplade i två dagar nu, likväl lyser endast en av 4 lampor när jag slår på de.. Gick och satte mig i soffan några meter bort och lira på tvn och det tog typ 3 minuter innan alla fyra lampor blinkade och de tappade kontakten (?).

Känner inte till kontrollern men ser att det finn en firmwareuppdatering länkad från Kjell och den kanske påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Känner inte till kontrollern men ser att det finn en firmwareuppdatering länkad från Kjell och den kanske påverkar.

Vart ser du firmwareuppdateringen? Det är denna det gäller https://www.kjell.com/se/varumarken/arrogant/tv-spel-gaming/h...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bektil:

Så fort den får kontakt med datorn/konsollen så är det nog bara en LED som lyser för att indikera input, så blir det på min iaf.
Lågt batteri indikeras av en led snabbt blinkande vad jag förstått.
Alla 4 blinkande långsamt vid laddning och alla 4 blinkande snabbt (en kort stund innan sleep mode) när den är färdigladdad.

Skrivet av bektil:

Vart ser du firmwareuppdateringen? Det är denna det gäller https://www.kjell.com/se/varumarken/arrogant/tv-spel-gaming/h...

Möjligt att han syftade på den andra trådlösa de har, Zephyr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Tappar den kontakten så blinkar alla

Bara den till vänster blinkar när de laddas och är på. Avstängda laddas de också men helt utan indikation. När de används så lyser en led fast, beroende på vilken kontroll det är (1, 2, 3, osv)

Ingen indikation på full laddning vad jag kan se, den kan tappa kontakten även fulladdad, ingen större skillnad där

Har ingen aning om batteritiden, duger för några timmar i alla fall, upp till 5 är nog max jag testat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Så fort den får kontakt med datorn/konsollen så är det nog bara en LED som lyser för att indikera input, så blir det på min iaf.
Lågt batteri indikeras av en led snabbt blinkande vad jag förstått.
Alla 4 blinkande långsamt vid laddning och alla 4 blinkande snabbt (en kort stund innan sleep mode) när den är färdigladdad.

Möjligt att han syftade på den andra trådlösa de har, Zephyr.

Skrivet av medbor:

Tappar den kontakten så blinkar alla

Bara den till vänster blinkar när de laddas och är på. Avstängda laddas de också men helt utan indikation. När de används så lyser en led fast, beroende på vilken kontroll det är (1, 2, 3, osv)

Ingen indikation på full laddning vad jag kan se, den kan tappa kontakten även fulladdad, ingen större skillnad där

Har ingen aning om batteritiden, duger för några timmar i alla fall, upp till 5 är nog max jag testat

På mina är båda endast första led som lyser, som om PCn inte ser skillnad på controller 1 och controller 2 :/ Förstod innan jag köpte att distansen för trådlöst inte är fantastisk, men det här känns lite väl kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

På mina är båda endast första led som lyser, som om PCn inte ser skillnad på controller 1 och controller 2 :/ Förstod innan jag köpte att distansen för trådlöst inte är fantastisk, men det här känns lite väl kort..

Distans har jag inget problem med (sitter i alla fall flera meter bort), problemet är om det inte är fri sikt

Permalänk
Medlem

Brukar Noctua fläktar gå på rea någon gång? Har för mig att jag minns att bruna a12x25 och chromax a12x25 varit på rea någon gång men minns ej.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Brukar Noctua fläktar gå på rea någon gång? Har för mig att jag minns att bruna a12x25 och chromax a12x25 varit på rea någon gång men minns ej.

Har varit nere på runt 230kr som lägst vid två enstaka tillfällen. Huruvida detta var från legitima butiker eller ej låter jag vara osagt.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Svenska Amazon är ibland lite billigare, typ 20-30 kr. Men ett annat tips är att hålla koll på Inets (och eventuellt någon annan butiks) fyndvaror. Tror det i princip alltid är "öppnad förpackning" dvs sånt kunder returnerat direkt. Jag köpte en NF-A12x15 för 149, ordinarie 249.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Ett alternativ kan även vara Phanteks T30, som ju lånat väldigt mycket design från Noctua, och som får lite extra prestanda då den är 30mm tjock.
Även de är typ aldrig på rea såvitt jag sett, men 3-packet kostar just nu 719kr på komplett:
https://www.komplett.se/product/1197637/datorutrustning/dator...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Det verkar vara så. Skumt då jag aldrig haft problem hos andra kreditbolag.

Någon som fått sina AirPods skickade ännu?

För mig står det "Ännu ej packad och skickad, under leverans". La beställning 11/10

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

OBS! Det står "Temporarily out of stock." men det går att klicka vidare och köpa. TESTA!

Klicka vidare, var?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Klicka vidare, var?

Den är slutsåld, tror inte heller någon kommer få den levererad. Samma visa med kontrollen som var felaktig prissatt

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av digitalflaskpost:

Klicka vidare, var?

Man kunde klicka vidare och lägga en beställning samt betala. Även om det stod att den inte fanns i lager.
Nu går det dock inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Man kunde klicka vidare och lägga en beställning samt betala. Även om det stod att den inte fanns i lager.
Nu går det dock inte.

Med tanke på Turtlebeach gamepad'en tidigare så är chansen nog liten att detta går igenom,
både den och ratten är förbeställningar på en produkt som lanseras i slutet på oktober...

Permalänk
Medlem

Fick nu mail om att ordern på Thrustmaster är annullerad. Men kan alltid försöka!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22