Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det är inte så enkelt att du inte går igenom deras kreditkoll?

Det verkar vara så. Skumt då jag aldrig haft problem hos andra kreditbolag.

Någon som fått sina AirPods skickade ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Fick precis hem min klocka och mycket riktigt, inget band! Helt galet att man kan kränga klockor utan vare sig laddare eller armband för flera tusentals kronor...

Förövrigt, ni som tänkte beställa klockan. Välj INTE Instabox som leveransalternativ. Klockan skickas från ett lager i Europa och Samsung byter utan förvaring till DHL. Problemet är att de fortfarande levererar till butiken där instabox-boxen står och föreslår att man skall hänga utanför butiken tills DHL anländer för att hinna haffa paketet

Äsch det lönar sig att kolla noga vad man köper. För övrigt finns det extremt många klockor utan laddare för betydligt större summor.

Permalänk
Skrivet av AndersB:

Dock verkar det som att man räkna med en hel del väntan om man gör en "egen" design..

Tog bara lite över en vecka när ja beställde.

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Äsch det lönar sig att kolla noga vad man köper. För övrigt finns det extremt många klockor utan laddare för betydligt större summor.

I detta fallet är det orimligt att förvänta sig att alla personer ser att fotnot 31 står i rak kontrast mot hela resten av sidan. Jag har inte köpt denna, men var rätt så säker att fotnoten bara innebar att de även sålde ytterligare armband separat, inte att det inte skulle ingå en.

Detta är alltså väggen av text som en kund förväntas lusläsa för att se att bilderna är lögner:

Det är helt orimligt.

Edit: Jag får nog ändra mitt utlåtande, beroende på hur det fungerar.

När jag klickade på tipssidans-länk denna gången så kom jag till
https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.SM-R910NZAD...
men länken jag har i webbläsarens historia är
https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/feature.SM-R91...
Jag har bara besökt deras sidor via länkar härifrån, så vet inte hur det har hänt.

Den tidigare sidan visar en bild, längst upp, där klockan saknar rem.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Tog bara lite över en vecka när ja beställde.

Stod nå om 4 veckor när jag kolla snabbt.. Förhoppningsvis så kanske dom tagit i lite och det går oftast fortare

Visa signatur

Fractal Terra | ASUS ROG STRIX B850-I | 9800X3D + Thermalright X47 | 64 GB D5 6000 MT | 9070 XT

YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

I detta fallet är det orimligt att förvänta sig att alla personer ser att fotnot 31 står i rak kontrast mot hela resten av sidan. Jag har inte köpt denna, men var rätt så säker att fotnoten bara innebar att de även sålde ytterligare armband separat, inte att det inte skulle ingå en.

Detta är alltså väggen av text som en kund förväntas lusläsa för att se att bilderna är lögner:
<Uppladdad bildlänk>

Det är helt orimligt.

Fy fan alltså.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || 2x Asus PG32UCDM 32" || Lian Li A4-H2O, Asus ROG STRIX B850-I GAMING WIFI, Asus ROG Loki SFX-L 850W, AMD 9950x3D, 64GB DDR5 6000 CL30, 4TB SN850X, NVIDIA RTX 5090 FE ||  Macbook Pro 14" M4 Pro 1TB 48GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

<Uppladdad bildlänk>

Det är helt orimligt.

Edit: Jag får nog ändra mitt utlåtande, beroende på hur det fungerar.

När jag klickade på tipssidans-länk denna gången så kom jag till
https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.SM-R910NZAD...
men länken jag har i webbläsarens historia är
https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/feature.SM-R91...
Jag har bara besökt deras sidor via länkar härifrån, så vet inte hur det har hänt.

Den tidigare sidan visar en bild, längst upp, där klockan saknar rem.

Produktbilden visar tydligt klockboett utan band

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Produktbilden visar tydligt klockboett utan band
https://i.imgur.com/dxvUS9o.jpeg

A, jo. Jag såg precis det och redigerade mitt inlägg.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

Nu fick jag yubico-rabatten

Tog nästan 2 veckor

Permalänk
Medlem
Skrivet av tevey:

ds4 behövs väl inte längre?

Så är det kanske?
Ja kör själv med kabel o ps4 kontroll. Av ren vana så installerades ds4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Sant, men ändå spännande värld vi lever i. Och att det sparar miljön och gör mindre förpackningar är BS. Boetten kom i en fullstor kartong med urgröpning för laddare 😃. Att första bilden visade utan band reflekterade jag inte ens över när resten av sidan var band överallt. Att gömma infon i 31 fotnoten är anmärkningsvärt oavsett.

Som tur var är det standard 20mm band och kunde plocka upp ett betydligt billigare på annat håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Sant, men ändå spännande värld vi lever i. Och att det sparar miljön och gör mindre förpackningar är BS. Boetten kom i en fullstor kartong med urgröpning för laddare 😃. Att första bilden visade utan band reflekterade jag inte ens över när resten av sidan var band överallt. Att gömma infon i 31 fotnoten är anmärkningsvärt oavsett.

Som tur var är det standard 20mm band och kunde plocka upp ett betydligt billigare på annat håll.

Kommer den helt utan laddare eller bara utan adapter?
Jag har en som väntar på posten, funderar på att returnera då det är fri retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Felet här ligger dock inte hos DHL utan hos Samsung.

Jag uppfattade det som att det var DHL som hade sagt att han ska hänga utanför butiken, men det kanske var Samsung? Man får ju hoppas på det senare och att jag dömde DHL för snabbt. Ett fraktbolag borde gladeligen ändra leveransställe till ett av sina så de slipper åka runt till olika platser.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Köpte en Arrogant från Kjell & Co. Dock trådad, men fungerar hur bra som helst. Såg att de har trådlösa också, kanske kan vara värt att prova med tanke på de ringa prislapparna? https://www.kjell.com/se/sok?q=handkontroll

Har samma, två av varje, den trådlösa har lite halvkass mottagning (om någon står mellan mottagare och kontroll t.ex)

Duger för min 4-åring (ingen sladd att slita i) men inte så bra annars om man inte bara spelar casual

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Kommer den helt utan laddare eller bara utan adapter?
Jag har en som väntar på posten, funderar på att returnera då det är fri retur.

Sorry för otydlighet. Är adapter som saknas. Men har inte blivit så modern att jag har massa usb-c adaptrar liggandes så ställde ändå till liute huvudbry ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jag uppfattade det som att det var DHL som hade sagt att han ska hänga utanför butiken, men det kanske var Samsung? Man får ju hoppas på det senare och att jag dömde DHL för snabbt. Ett fraktbolag borde gladeligen ändra leveransställe till ett av sina så de slipper åka runt till olika platser.

Det var Samsung som var korkade. DHL löste det snyggt och lämnade på närmsta ombud efter att jag ringt dem!

Samsung har förövrigt inte återkopplat på min kritik. Men att inte ens ändra adress från ombudet till min privata när man byter fraktbolag är hål i huvudet. Och jag fick själv lösa det med DHL, det kunde tydligen inte deras support hjälpa till med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Produkt: HP 34" 165hz ips-skärm med freesync. 3440*1440
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5858759&gclid=CjwKCAjw7...
Pris: 2690kr

OBS: Finns bara i Södertälje, Mora och Värnamo.

Finns fyndvara för 2421 kr att beställa hem (nyskick i originalförpackning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Det var Samsung som var korkade. DHL löste det snyggt och lämnade på närmsta ombud efter att jag ringt dem!

Samsung har förövrigt inte återkopplat på min kritik. Men att inte ens ändra adress från ombudet till min privata när man byter fraktbolag är hål i huvudet. Och jag fick själv lösa det med DHL, det kunde tydligen inte deras support hjälpa till med

Kan säga att exakt samma sak hände mig när jag beställde en telefon + en TV från dem. Telefonen skulle levereras till ombud men TV skulle komma med hemleverans. De klarade dock inte av att hantera det i samma beställning för leveransadressen för TVn blev till utlämningstället. Försökte också få deras support att ändra på det men det var helt omöjligt, slutade med att jag fick köra några mil och hämta det på DHLs utlämningställe...

DHL kunde inte heller ändra på det utan hänvisade till att det var avsändaren som var tvungen att göra det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Köpte en Arrogant från Kjell & Co. Dock trådad, men fungerar hur bra som helst. Såg att de har trådlösa också, kanske kan vara värt att prova med tanke på de ringa prislapparna? https://www.kjell.com/se/sok?q=handkontroll

Skrivet av medbor:

Har samma, två av varje, den trådlösa har lite halvkass mottagning (om någon står mellan mottagare och kontroll t.ex)

Duger för min 4-åring (ingen sladd att slita i) men inte så bra annars om man inte bara spelar casual

Blev just 2x arrogant trådlösa, var faktiskt precis och hämta de! Tänkte precis så att jag testar när der så billiga. Bara jag och tjejen hemma ändå och lirar bara casual så lite störningar kan jag (förhoppningsvis) leva med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikrEErki:

Dåså, DHL var oskyldiga i detta fallet.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Nothing Phone (1) 8GB RAM 256GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/n...
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6679731
Pris: 4990kr

Produkt: Nothing Phone (1) 8GB RAM 256GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09Z6RXHJB
Kategori: Mobiltelefoner
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6679731
Pris: 4990kr

Tips: Köp Amazon-presentkort på Zupergift genom Refunder för att få 200:- i cashback till ditt kort. Priset hamnar då på 4800:-!

Även ett riktigt bra tips om man handlar på Amazon eller Elgiganten ofta, det blir snabbt stora mängder pengar man får i cashback genom denna metod. Kunde exempelvis få 800:- i cashback på en LG OLED som redan var på absolut bottenpris hos Elgiganten!

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av XFTality:

Tips: Köp Amazon-presentkort på Zupergift genom Refunder för att få 200:- i cashback till ditt kort. Priset hamnar då på 4800:-!

Även ett riktigt bra tips om man handlar på Amazon eller Elgiganten ofta, det blir snabbt stora mängder pengar man får i cashback genom denna metod. Kunde exempelvis få 800:- i cashback på en LG OLED som redan var på absolut bottenpris hos Elgiganten!

Ingen diskussion i fyndtråden. Flyttade inlägget till diskussionstråden istället.

/D

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ingen diskussion i fyndtråden. Flyttade inlägget till diskussionstråden istället.

/D

Tänkte att det ändå är relevant då det pressar tipsade fyndpriser till ännu bättre fynd? Men aja, hoppas att folk faktiskt kollar i denna tråd.

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tänkte att det ändå är relevant då det pressar tipsade fyndpriser till ännu bättre fynd? Men aja, hoppas att folk faktiskt kollar i denna tråd.

Jo, det vill jag lova. Följer man tipstråden någorlunda aktivt missar man inte denna tråd. I denna tråd bildas ju en hel del nya trådar också, som får sitt egna lilla liv.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av XFTality:

Men aja, hoppas att folk faktiskt kollar i denna tråd.

"Hoppas någon kollar i tråden med 40000 inlägg och en miljon visningar"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

"Hoppas någon kollar i tråden med 40000 inlägg och en miljon visningar"

Mjo, vi kan nog alla hålla med om att den andra tråden får 4 gånger mer visningar, om inte mer. Tips är ju bra mycket roligare än bara diskussion som i 99% av fallen inte leder till fynd, och antalet inlägg här blir snabbt för mycket för att följa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte heller gå igenom inläggen så är nyfiken ni som beställde kontrollerna från amazon var det rätt pris och ni fick varan?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nicklidstrom:

Jag orkar inte heller gå igenom inläggen så är nyfiken ni som beställde kontrollerna från amazon var det rätt pris och ni fick varan?

Nej, de ordrarna avbröts. Även om sökfunktionen är uschligt långsam kan den användas för att hitta inlägg man söker lättare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Samma här, min i blå färg blev avbruten. Har hört att ordrar på de svarta var kvar, men frågan är hur länge

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Samma här, min i blå färg blev avbruten. Har hört att ordrar på de svarta var kvar, men frågan är hur länge

Hade polare som beställde de svarta, deras blev avbrutna samtidigt som min blå.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11