Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Japp, helt rätt.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Då tar vi en enkel.

Permalänk
Medlem

UFO Enemy Unknown!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

UFO Enemy Unknown!

Rätt

Permalänk
Medlem

Ok då tar vi en som säkert varit med 100 gånger redan. I vilket spel kan man möta den här herren, bland många andra?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Ok då tar vi en som säkert varit med 100 gånger redan. I vilket spel kan man möta den här herren, bland många andra?

<Uppladdad bildlänk>

Waxworks?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Ok då tar vi en som säkert varit med 100 gånger redan. I vilket spel kan man möta den här herren, bland många andra?

<Uppladdad bildlänk>

Nu är jag inte säker på om det kanske är uppföljaren, men jag gissar på Frontier: Elite 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Nu är jag inte säker på om det kanske är uppföljaren, men jag gissar på Frontier: Elite 2.

Det är korrekt!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Nu är jag inte säker på om det kanske är uppföljaren, men jag gissar på Frontier: Elite 2.

Snyggt där! Hade aldrig kommit på det själv.. (Ansiktet kändes bekant men gick inte att placera)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem

Var på väg att lägga ut ett spel som, så klart, varit med i tråden tidigare (Hunter till Amiga).
Nu kanske bilden blev lite liten och svår att få ut något av, men jag tror inte att spelet varit med i tråden tidigare.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

<Uppladdad bildlänk>

Var på väg att lägga ut ett spel som, så klart, varit med i tråden tidigare (Hunter till Amiga).
Nu kanske bilden blev lite liten och svår att få ut något av, men jag tror inte att spelet varit med i tråden tidigare.

Lycka till!

Rise of the dragon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalasis:

Rise of the dragon.

Det gick fort!
Detta är helt korrekt!

Din tur!

Permalänk
Medlem

Apropå Amiga

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalasis:

<Uppladdad bildlänk>

Apropå Amiga

Nu är det inte meningen att det ska bli en back-and-forth mellan oss två, men jag blev tvungen när jag såg bilden.
Är det Shufflepuck Café?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Nu är det inte meningen att det ska bli en back-and-forth mellan oss två, men jag blev tvungen när jag såg bilden.
Är det Shufflepuck Café?

Så korrekt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, kanske har varit med tidigare, jag vet inte. Dessutom kanske lite svår bild...

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Ok, kanske har varit med tidigare, jag vet inte. Dessutom kanske lite svår bild...

Lycka till!

Ingen aning men jäkla fin bild var det

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

<Uppladdad bildlänk>

Ok, kanske har varit med tidigare, jag vet inte. Dessutom kanske lite svår bild...

Lycka till!

Agony!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilrah:

Ingen aning men jäkla fin bild var det

Både fin grafik och bra musik var något av ett signum för spelet.

Skrivet av Kalasis:

Jajamensan, självklart är det Agony!
Bra jobbat och bollen är åter din!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Både fin grafik och bra musik var något av ett signum för spelet.

Jajamensan, självklart är det Agony!
Bra jobbat och bollen är åter din!

Eftersom vi verkar vara på lite samma våglängd gällande spel så överlämnar jag stafettpinnen till någon annan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalasis:

Eftersom vi verkar vara på lite samma våglängd gällande spel så överlämnar jag stafettpinnen till någon annan

Eller så kan du, om du vill, ta en till så lovar jag att inte svara den här gången...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Eller så kan du, om du vill, ta en till så lovar jag att inte svara den här gången...

Okaydå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Okaydå!

<Uppladdad bildlänk>

Halloween! Fast tvärtom, spökfångare..

Ghost Busters!

Då tar vi detta, jag är osäker på om jag har haft med det tidigare...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Videoapan:

Halloween! Fast tvärtom, spökfångare..

Ghost Busters!

Då tar vi detta, jag är osäker på om jag har haft med det tidigare...

https://i.ytimg.com/vi/2g7mdcPx_AU/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/AR5WOTtHuEk/hqdefault.jpg

Jag har tyvärr ingen gissning att komma med, men det var kul att se ett spel jag verkligen inte hade en aning om vad det var för något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Halloween! Fast tvärtom, spökfångare..

Ghost Busters!

Då tar vi detta, jag är osäker på om jag har haft med det tidigare...

https://i.ytimg.com/vi/2g7mdcPx_AU/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/AR5WOTtHuEk/hqdefault.jpg

Du har rätt!

Permalänk
Medlem

Dragons Breath

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Dragons Breath

Jupp, eller Dragon Lords som det också kallades. Minns det som svårt att komma in i med min begränsade engelska men annars skoj.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

I vilket spel kan denna groda skymtas i bakgrunden?

Permalänk
Medlem

Bra fart i tråden här ett tag - nice

Skrivet av DrSwizz:

I vilket spel kan denna groda skymtas i bakgrunden?

Gaaah, återigen bekant!
Gissar vilt på Simon the Sorcerer men tror jag är helt på fel spår...

Skrivet av Videoapan:

Jupp, eller Dragon Lords som det också kallades. Minns det som svårt att komma in i med min begränsade engelska men annars skoj.

Aaah, jag tyckte väl jag kände igen första bilden och gränsnittet... Du hade kört spelet i tråden en gång förut 2020

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra fart i tråden här ett tag - nice
Gaaah, återigen bekant!
Gissar vilt på Simon the Sorcerer men tror jag är helt på fel spår...

Nix, spelet tillhör en helt annan genre.