Google kan släppa Pixel 7 "Ultra" med bättre kamera – sämre skärm

Permalänk
Melding Plague

Google kan släppa Pixel 7 "Ultra" med bättre kamera – sämre skärm

Källkod i Pixel 7 avslöjar fler detaljer kring kodnamnet "Lynx", som tros vara en Ultra-variant med bättre 5G-lösning, kamera och lustigt nog lägre upplöst skärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Najs, tur att man inte spontanköpte Pro-versionen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kamera är faktiskt något väldigt viktigt, bilderna lever längre än telefonen trots allt

Permalänk
Medlem

Lägre upplösning behöver inte betyda sämre, men ja... Blir roligt att se hur stort kliv det blir i kamera-väg och var prislappen hamnar.

Kanske blir ett byte från Samsung om telefonen är vettig nog.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Intressant! Kan man våga hoppas på en mindre telefon till ok pris med en bra kamera och okej batteritid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Najs, tur att man inte spontanköpte Pro-versionen.

Surt, det gjorde jag😅
Hade jag vetat det innan så hade jag nog nöjt mig med Pixel 7 istället, just kameran är väl argumentet för att betala extra för pro, men känns inte lika lockande om Ultra är påväg.

Permalänk
Medlem

Ultra nöjd pixel 7 pro ägare här. Ser ni vad jag gjorde där 😁 Tror knappast jag behöver bättre kamera än det som redan är på pro för min egen del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Intressant! Kan man våga hoppas på en mindre telefon till ok pris med en bra kamera och okej batteritid?

Pixel 6a?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Intressant! Kan man våga hoppas på en mindre telefon till ok pris med en bra kamera och okej batteritid?

Batteriet är ju redan grymt likaså kameran på pro. Tror inte ultran blir mindre eller något värst bättre, möjligen större batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siimuliize:

Batteriet är ju redan grymt likaså kameran på pro. Tror inte ultran blir mindre eller något värst bättre, möjligen större batteri

Jag hoppas ändå att den blir mindre, och med lägre upplösning är det ju åtminstone annan skärm.. så då kan ju storlek påverkas kanske..

Permalänk

Pixel 7a någon? Varför tror alla att det är en bättre mobil det handlar om?

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

2022: året då något som är sämre kallas Ultra och folk sväljer det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ralleballe:

Pixel 7a någon? Varför tror alla att det är en bättre mobil det handlar om?

Det beror väl på vad man söker? Har den en bättre kamera är det en de facto bättre mobil enligt mig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kan inte riktigt fatta att man år 2022 gör om misstaget med en för stor telefon med utstickande delar. (Om man vill sälja många telefoner dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Kan inte riktigt fatta att man år 2022 gör om misstaget med en för stor telefon med utstickande delar. (Om man vill sälja många telefoner dvs)

Kamera sticker väl ut på i stort sett alla moderna telefoner?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kamera sticker väl ut på i stort sett alla moderna telefoner?

Är detta ett argument för/emot något, eller en s.k. "fallacy" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Är detta ett argument för/emot något, eller en s.k. "fallacy" ?

Du förstår ju inte varför de låter kameran sticka ut. Det beror antagligen på att de får in en bättre kamera tack vare det. Och eftersom alla andra verkar göra det så tror jag att det är en lyckad strategi.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

En skärm med högre upplösning än "retina" är onödigt ändå.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du förstår ju inte varför de låter kameran sticka ut. Det beror antagligen på att de får in en bättre kamera tack vare det. Och eftersom alla andra verkar göra det så tror jag att det är en lyckad strategi.

Ah ok tackar 👍🏻

Permalänk
Medlem

Upplösning är inte prio nummer 1 på en mobil. Färgåtergivning och ljusstyrka är viktigare. Full hd räcker nog gott.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli