Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Avstängd

Just nu spelar jag ingenting, för jag hittar inget att spela.
förra veckan försökte jag installera The ARK, men jag hade inte 250GB ledigt för den skulle få plats, på nån disk :/

Permalänk
Medlem

The Ascent DLC'n (PS5).

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic. Till en början klickade det inte alls för mig, men efter några uppdrag så blev det bättre och bättre.

Permalänk
Medlem

A Plague Tale: Requiem.
Kört ca 2 timmar, och jag verkligen älskar det!
Första är enligt mig ett mästerverk, och detta är inte sämre!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kör för tillfället 3:e rundan i Cyberpunk varvat med lite
Dying Light 2 och Prey (2017)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

A Plague Tale: Requiem.
Kört ca 2 timmar, och jag verkligen älskar det!
Första är enligt mig ett mästerverk, och detta är inte sämre!

Började också att spela det idag, har väl spelat nånstans mellan 1,5-2 timmar än så länge.
Jag gillade också första spelet och det här verkar lovande än så länge.

Permalänk
Medlem

Fortfarande Day Z men även Titan Quest och Shadow Tactics: Blades of the Shogun.

Permalänk
Avstängd

Blev köp av Gotham Knights. Trots en del usla betyg så tycker jag att det börjar i alla fall helt OK. Men knappt hunnit spela.

Edit: Rätt fult, Arkham Knight ser mycket bättre ut trots att det släpptes för 7 år sedan. Det är hyfsat klumpig styrning med.. ouch

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

D2R, var ladder reset nyligen så testar på allt nytt. Inte tröttnat än iallafall.

Permalänk
Medlem

Mest Hearthstone, på både PCn eller mobilen, samt lite Diablo 3 ibland på PCn och lite Merge Magic på mobilen.

Har massa spel från en Steam-rea för säkert 5 år sedan i backloggen. Får se när det blir av XD

Börjat köra lite Ori and the Blind Forest, Aquaria och Never Alone, men bara någon enstaka gång. Det är svårt med immersive story games, när 3-åringen mest vill ha youtube igång medan han pusslar. Man får vara glad att det går bra att varva barnvideos med lite metal, då han gillar Frozen Crown, Machinae Supremacy, Battle Beast m.m.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Just, just nu spelar jag kampanjen på Cod modern warfare 2, innan multiplayer släpps på fredag

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

need for speed hot pursuit remastered.

Helt fantastiskt bra arkadlir så mycket bättre än något jag lirat på decennier vad det känns. Har bara kört halvdana lir som forza horizon, nfs heat, ubisofts lir jag glömt namnet på, diverse codemasters lir.

Inget ratt eller vr stöd är väl det man gärna sett förutom 120 fps läge

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

mount and blade 2 bannerlord.

Perfekt mix av olika genrer.

Permalänk
Medlem

Panic Porcupine... en "precision platformer" utklädd till Sonic the Hedgehog, precis som andra spel i den här genren så är det mycket frustration tätt följt av rage quit😂
https://store.steampowered.com/app/1820570/Panic_Porcupine/

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Kollar på youtube videos där djur blir hjälpta av människor. men ska spela singularity 😺

Permalänk
Medlem

Jag är nog sen till festen, men har spelat hunt: showdown rätt mycket de senaste veckorna och måste nog säga att det är bland det roligaste jag har spelat i multiplayer på flera år.

Spännande, snyggt med roligt gameplay och fantastiskt ljud. Kan man bortse från all dlc som visserligen mest är kosmetisk är det verkligen ett höjdarspel!

Permalänk
Medlem

Nyligen släppta The Entropy Center, en bra "Portal kopia" med tids manipulation.

Permalänk
Medlem

Rimworld medans att jag väntar på att någon av dom jag spelar Tarkov med ska komma online, dock inte blivit mycket tarkov senaste veckorna men ganska säker på att det kommer komma igång i december efter wipe ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Warzone 2.0 snart 👌

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

mount and blade 2 bannerlord.

Perfekt mix av olika genrer.

Precis som warband så behövs diverse mods men jäklar om inte M&B är ett evighetsspel man aldrig tröttnar på. "Jag ska bara...." Och vips så var klockan flera timmar senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Rimworld medans att jag väntar på att någon av dom jag spelar Tarkov med ska komma online, dock inte blivit mycket tarkov senaste veckorna men ganska säker på att det kommer komma igång i december efter wipe ^^

Ska ta mig och bygga en ny rigg vid black friday, då lär det bli mycket tarkov för min del igen! Jesus vilket bra spel det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Ska ta mig och bygga en ny rigg vid black friday, då lär det bli mycket tarkov för min del igen! Jesus vilket bra spel det är.

Ja jag började för snart två år sen och har redan sänkt typ 1400 timmar i det.. Dock är det tråkiga med tarkov att om man väl fastnar för det så totalt förstör det alla andra fps spel.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Ja jag började för snart två år sen och har redan sänkt typ 1400 timmar i det.. Dock är det tråkiga med tarkov att om man väl fastnar för det så totalt förstör det alla andra fps spel.

För en som mest spelar CS:GO någon dag i veckan högst känns tröskeln till Tarkov ganska stor. Går det att bara spela casual eller är det en investering som krävs? Känns som mycket att hålla reda på.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Far Cry 5.

Bitter för att Bethesda förstörde Skyrim. Jag ändrade Steam-filer ett tag för att få Steam att tro att Skyrim var uppdaterat, men det blev ohållbart. Kollade om de oundgängliga moddarna jag använder fanns för AE-versionen, och såg att det var så. Så jag lät Steam uppdatera. Och så klart är AE-Skyrim en buggfest utan dess like. Startar ungefär var tredje försök, även med alla moddar bortplockade, och väl inne är det saker som inte funkar. Går inte att få undertexter t ex. Jag spelar alltid med tal och musik avstängt, och använder texten för att kunna gå igenom konversationer mycket snabbare, men när undertexterna inte finns är det ospelbart för mig.

Och att backa till SE verkar inte gå. Så nu är Skyrim dött för mig. Mitt favvospel genom ett årtionde. Sorgligt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Diablo Immortals på datorn xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Far Cry 5.

Bitter för att Bethesda förstörde Skyrim. Jag ändrade Steam-filer ett tag för att få Steam att tro att Skyrim var uppdaterat, men det blev ohållbart. Kollade om de oundgängliga moddarna jag använder fanns för AE-versionen, och såg att det var så. Så jag lät Steam uppdatera. Och så klart är AE-Skyrim en buggfest utan dess like. Startar ungefär var tredje försök, även med alla moddar bortplockade, och väl inne är det saker som inte funkar. Går inte att få undertexter t ex. Jag spelar alltid med tal och musik avstängt, och använder texten för att kunna gå igenom konversationer mycket snabbare, men när undertexterna inte finns är det ospelbart för mig.

Och att backa till SE verkar inte gå. Så nu är Skyrim dött för mig. Mitt favvospel genom ett årtionde. Sorgligt.

haha men är det inte dags att gå vidare. Att leka med moddar är ju alltid leka med elden. Ursäkta brist på empati men du lär väl ha några tusen timmars glädje i liret redan. Grymt lir körde det 500h först och sen 500h igen när VR versionen kom :). Så det är väl ett tips annars om du inte kört VR att se det som ursäkt för att köra om liret i VR så sjukt kul få rätt perspektiv på allt.

Här liras det Gran Turismo 7. Har låtit det samla damm ett par år. Känns väl inte helt finputsat. AI är ju en klassisk stötesten AI är alltid AI liksom men det är trist när man ser fordonstågen på 8 bilar som hakar i varann även om det ger en enkla vinster i endurance race. Men annars så uppför de sig vettigt för det mesta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

haha men är det inte dags att gå vidare. Att leka med moddar är ju alltid leka med elden. Ursäkta brist på empati men du lär väl ha några tusen timmars glädje i liret redan. Grymt lir körde det 500h först och sen 500h igen när VR versionen kom :). Så det är väl ett tips annars om du inte kört VR att se det som ursäkt för att köra om liret i VR så sjukt kul få rätt perspektiv på allt.

Som sagt, detta sker även UTAN moddar. Spelet är trasigt även helt rent. Jag kan alltså inte längre spela det alls!

Jag hatar VR intensivt, så det kommer jag aldrig hålla på med.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

I väntan på Dragonflight blir det mest Dome Keeper.

Visa signatur

Death is... whimsical... today
-------------------------------------
AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | HyperX Fury 32GB 3600Mhz | ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix | Sound Blaster ZxR | Corsair RM750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

För en som mest spelar CS:GO någon dag i veckan högst känns tröskeln till Tarkov ganska stor. Går det att bara spela casual eller är det en investering som krävs? Känns som mycket att hålla reda på.

Man måste investera tid, i början minst lika mycket tid på youtube som speltid. Jag låg varje kväll och kollade på olika tips och trix, lärde mig banor osv. Utan det så blir spelet extremt svårt. Också lättare om man är flera som spelar, vi var 5st som startade samtidigt så man hade alltid någon att spela med.

Permalänk
Medlem

Köpte Unpacking då det var rea men nä detta var alldeles för trist. Det såg mysigt ut vid första anblick och att lira på Steam Decken men när jag väl spelat ett tag kändes det mer som ett jobb än spel. Tur Steam har refund under 2-timmar..