Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Min Galaxy Tab S8 är skickad den också, beställde 06:43.

Min är också skickad precis 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Japp du ska hålla dig ifrån hp med 25L och 30L chassit de har dock lyckats få till kylningen i deras senaste chassi som heter 45L.

Som du redan fått tips om så kör något bygge från inet och utgå från deras 6900xt red devil kort.

Hmm, okej. Tyvärr är jag totalt talanglös när det kommer till vad fan jag ska ha i datorn.. Vet inte vad som är crap och inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hmm, okej. Tyvärr är jag totalt talanglös när det kommer till vad fan jag ska ha i datorn.. Vet inte vad som är crap och inte

https://www.inet.se/datorbyggare

Ta hjälp utav det och plocka ihop komponenter sen monterar inet datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hmm, okej. Tyvärr är jag totalt talanglös när det kommer till vad fan jag ska ha i datorn.. Vet inte vad som är crap och inte

Starta en tråd i stationära datorer köpråd så kommer du få bra hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frolleswe:

Hej Sweclockers!
Är nyfiken på om man kan lita på privata säljare från Amazon som denna: XFX-SPEEDSTER-RadeonTM-Grafikkort-RX
Tack på förhand för era erfarenheter och tips.

Argumenten och recensionerna övertygade mig. La en beställning nu på 6800 XT från samma säljare på tyska Amazon för €660. Efter att ha djupdykt i recensionerna verkar det som priset varit mycket högre förut, vilket, inför RDNA3, betyder att de nog försöker bli av med sin stock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Median:

Argumenten och recensionerna övertygade mig. La en beställning nu.

Jag beställde 2 stycken 6800 XT imorse, fick tracking number nu , återkommer när jag får leveransen

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanna:

Vilken 20%?

hejbop20

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag lade min beställning på en Galaxy Tab S8 kl 07:47 men har ännu inte fått den skickad. Någon som lagt sin beställning efter den tidpunkten och fått sin skickad?

Permalänk
Skrivet av Hessi:

Jag lade min beställning på en Galaxy Tab S8 kl 07:47 men har ännu inte fått den skickad. Någon som lagt sin beställning efter den tidpunkten och fått sin skickad?

Beställde 07:19. Fick precis sändningsinformation. De verkar jobba sig bakifrån och fram. Du kommer få din så småningom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Produkt: Sony WH-1000XM4 Wireless Over-ear Headset
Länk: https://shop.halebop.se/tillbehor/sony/wh-1000xm4b-bw2022
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250941
Pris: 2000kr med koden hejbop20

Tack, sneglade på XM5 för 4000 tidigare under dagen men tyckte fortfarande det var lite väl mycket, 2000 för XM4 är en väldigt bra deal så det blev en beställning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hej folket!
Jag sitter på en riktigt gammal skitdator som inte pallar med längre. Jag har kollat på elgiganten och dom verkar ha en dator som ligger sjukt bra i pris? Någon som har något negativt om denna? Tacksam för svar!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Den där datorn tror jag är rätt ok, bra grafikkort och CPU. Sedan vet jag inte hur pass lätt det är att uppgradera färdigbyggda datorer. En smula snålt med RAM (32GB borde det vara helst) och SSDn bör du kunna komplettera med ytterligare en SSD (med PCIe-gränssnitt helst). Ett 4080-grafikkort löst kostar ca 9-10k och 12700k-CPU går på knappt 5k. Sedan tillkommer moderkort, SSD, DDR4-minne, PSU, chassi och Windows. OK pris om du inte är beredd att bygga en egen dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur dealsen sätts hos butikerna?

T ex PS5 Dual Sense sänks till runt 499:- hos nästan samtliga butiker, det kan inte vara en tillfällighet?

Sätts dealsen tillsammans med tillverkarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det någon som vet hur dealsen sätts hos butikerna?

T ex PS5 Dual Sense sänks till runt 499:- hos nästan samtliga butiker, det kan inte vara en tillfällighet?

Sätts dealsen tillsammans med tillverkarna?

Tror det är grossisten (eller tillverkaren) styr och ställer. Samma sak med många produkter, exakt samma pris hos många försäljare!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Vet inte om det är någon varning för säljare NRINFO har haft AMD kort uppe på amazon i flera månader och om det vore en scam så hade det nog garanterat uppmärksammats nu.

Jag beställde en 6800XT från dem och de har varit rimliga än så länge i svaren (bett om en VAT-faktura), men som alltid: Man är säker så länge som man betalar direkt VIA AMAZON. Betala aldrig utanför Amazons ekosystem för då är det extrem scam-risk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindstroem:

Jag beställde en 6800XT från dem och de har varit rimliga än så länge i svaren (bett om en VAT-faktura), men som alltid: Man är säker så länge som man betalar direkt VIA AMAZON. Betala aldrig utanför Amazons ekosystem för då är det extrem scam-risk.

Betalar du VAT hos dem, trots att du köpte via den svenska sidan eller vad?

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en bra smartwatch kampanj? Enda krav minst 7 dagar batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det någon som vet hur dealsen sätts hos butikerna?

T ex PS5 Dual Sense sänks till runt 499:- hos nästan samtliga butiker, det kan inte vara en tillfällighet?

Sätts dealsen tillsammans med tillverkarna?

Priserna bestäms oftast av tillverkare eller leverantör, som sänker sina inköpspriser. I detta fall är det Nordisk Film som bestämt priset på Dualsense. Vill man gå billigare än så (som ex Maxgaming) så tar de ur egen ficka.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joppa0:

Betalar du VAT hos dem, trots att du köpte via den svenska sidan eller vad?

Tror nog att personen köper till ett företag och vill kunna dra av momsen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Jag lade min beställning på en Galaxy Tab S8 kl 07:47 men har ännu inte fått den skickad. Någon som lagt sin beställning efter den tidpunkten och fått sin skickad?

Om du beställde 07.47 så var exemplaren som fanns i lager slut. 07.30 tog dom slut.

Det stod en gul prick och texten "50+ st på väg in. Obekräftad" när du beställde.

Så den du beställt är för en kommande leverans. Därför kan det nog ta ett tag innan den kommer. Förutsatt att det var 128 GB du beställde.

Permalänk
Viking

Är det inte lite sus att NR INFO ALLTID har de billigaste grafikkorten?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Orderdetaljer
Beställt 17/11/2022 00:58

Står fortfarande som Behandlas men @HisFriend verkar ju fått sin skickad!

Fick min order skickad nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hessi:

Jag lade min beställning på en Galaxy Tab S8 kl 07:47 men har ännu inte fått den skickad. Någon som lagt sin beställning efter den tidpunkten och fått sin skickad?

Fick min orderbekräftelse 7.30 och min skickades för en timme sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Är det inte lite sus att NR INFO ALLTID har de billigaste grafikkorten?

Som tidigare kommenterat tror jag de köpt in lite för många kort som de inte lyckades sälja när priserna var som högst, och nu försöker de få tomt på lagret inför kommande generation. Någon får dock gärna argumentera för annan anledning.

Permalänk
Viking
Skrivet av Median:

Som tidigare kommenterat tror jag de köpt in lite för många kort som de inte lyckades sälja när priserna var som högst, och nu försöker de få tomt på lagret inför kommande generation. Någon får dock gärna argumentera för annan anledning.

De har ju dock varit billigast i över ett år nu.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

De har ju dock varit billigast i över ett år nu.

Ja och de har just nu ett kort som är nr 1 säljande bland grafikkort och funnits på sidan en låång tid nu. Finns absolut inget som tyder på att de inte är legit vad gäller att sälja grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

De har ju dock varit billigast i över ett år nu.

Ja alltså, har man ett stadigt överlager så lägger man sig under konkurrenterna för att driva försäljningen till sig, men ändå så högt som möjligt för att maximera vinsten, eller rentav minimera förlusten.

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt följt black friday eller liknande prissänkningar tidigare men känns det inte som att typ alla företag och hemsidor har samma priser och varor som är nedsatta? Vad beror detta på? Har kollat runt nu på Elgiganten, Komplett, Mediamarkt, Webhallen och ser egentligen samma erbjudanden... Sjukt tråkigt

Permalänk
Skrivet av Gx rade:

Jag har inte riktigt följt black friday eller liknande prissänkningar tidigare men känns det inte som att typ alla företag och hemsidor har samma priser och varor som är nedsatta? Vad beror detta på? Har kollat runt nu på Elgiganten, Komplett, Mediamarkt, Webhallen och ser egentligen samma erbjudanden... Sjukt tråkigt

Kan det vara för att de konkurrerar med varandra kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppa0:

Betalar du VAT hos dem, trots att du köpte via den svenska sidan eller vad?

Nejdå köpte från amazon.de och betalade totalpris via amazon men behöver fakturadetaljer som jag pratat med dem om som de sa att de tillhandahåller då ordern hanteras. Så kan inte bekräfta att köpet gått igenom och är legit, så kan återkomma kring det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gx rade:

Jag har inte riktigt följt black friday eller liknande prissänkningar tidigare men känns det inte som att typ alla företag och hemsidor har samma priser och varor som är nedsatta? Vad beror detta på? Har kollat runt nu på Elgiganten, Komplett, Mediamarkt, Webhallen och ser egentligen samma erbjudanden... Sjukt tråkigt

Det är leverantören (tillverkaren eller importören) som står för prissänkningarna. Oftast när flera sänker samma varor. Inte butikerna själva. Därför många butiker får sälja en viss vara till ett visst pris under en viss period, eller ett visst antal exemplar. Så har jag förstått det.

T.ex. Samsung, eller LG, står för rabatt på en viss produkt till ett antal butiker. Så man ser samma pris på en viss modell av LG:s TV hos nästan alla större affärer.