Helgsnack: Vad har du för mobilabonnemang?

Permalänk
Medlem

Hallon 4GB 99kr/mån

Har 104/100GB i potten för jag använder aldrig data till mer än Swish/Banktjänst om det skulle behövas.

Permalänk
Medlem

Kör med Telia och har gjort så under många år. Att jag fastnade där berodde på att Telia var det ända fungerande nätet på vårt kontor. Med andra abonnemang behövde man springa ut på gatan för att få kontakt.
Samma på landet, allt utom Telia var hopplöst. Nu var det iofs många år sedan utvärderingarna gjordes, det kan mycket väl vara annorlunda idag.

För mig har dock funktionaliteten varit det absolut viktigaste, ingen annan parameter kan ersätta kontakt...

/ B

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bill50x:

Kör med Telia och har gjort så under många år. Att jag fastnade där berodde på att Telia var det ända fungerande nätet på vårt kontor. Med andra abonnemang behövde man springa ut på gatan för att få kontakt.
Samma på landet, allt utom Telia var hopplöst. Nu var det iofs många år sedan utvärderingarna gjordes, det kan mycket väl vara annorlunda idag.

För mig har dock funktionaliteten varit det absolut viktigaste, ingen annan parameter kan ersätta kontakt...

/ B

Skillnaden är att du idag antagligen skulle kunna ringa över wifi.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Obegränsat telenor. har haft i runt 12 år. köpte ihop med nokia n8. kör telenor mest idag för dom är ganska billiga emot något annat. när telefon försäljare ringer mig kan dom alldrig slå priset ofta 50-100 kronor dyrare. kör deras byt telefon varje år. vill inte ha kvar min gammla och innan så bytte jag vart annat år när dom var färdigbetalda så eftersom priset inte spelar någon roll och jag tar gärna en ny telefon varje år så har dom fungerat bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Egenföretagare så har så klart telefonen på företaget. Får ringa och surfa hur mycket jag vill för runt 300 kr i månaden. Kan dessutom ringa och surfa utomlands för maximalt 100 GB över 30 dagar i princip alla intressanta länder i hela världen. Är nöjd med mitt abonnemang hos Tre.

Hur är täckningen hos Tre? Hört att den ska vara lite sisådär?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Hallon. 99:-/mån, 8GB data.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Familjepaket med operatören 3. Vi är 6 pers som delar på den,

399 fri surf
99
99
99
99
99

Genomsnitt 149/mån per person

Samt fick 8000 kr i rabatt på iPhone 14 pro max samt fick 2500 i presentkort, ansåg det vara en bra deal

Permalänk
Medlem

Kör Halebops billigaste privat, dvs 2GB för 129kr, och sen har jag ett simkort från Telia i jobbet, med 5GB surf.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hallon, 4GB. Använder wifi så mycket jag kan, bara mobilt när jag är ute och kör till nya ställen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vimla 0:- månaden,
10GB surf, fria samtal+SMS. (12mån" pott" på surfen, ligger runt 110GB sparad surf att använda vid behov)

70:- månaden efter "var med från starten" rabatt om 100:-, och sen 7 värvningar på det.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av LINJEinc:

Telia FI RAJATON 5G 450Mbit
32,98€/mån

Har Felia för €17.99 i månaden med obegränsad allting. Dock med bara 4G.
Har ingen nytta för 5G för ca 10€ extra i månaden eftersom jag bor mitt i skogen.

Permalänk
Medlem

Wifog zero som jag använder som ett kontantkort - perfekt när man inte ringer eller sms:ar så mycket.
Fyller på för en struntsumma typ en gång om året och allting sparas
https://wifog.com/

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Pulver:

Wifog zero som jag använder som ett kontantkort - perfekt när man inte ringer eller sms:ar så mycket.
Fyller på för en struntsumma typ en gång om året och allting sparas
https://wifog.com/

Vilket nät går de i ?

Blev lite misstänksam när jag läste deras ”om oss” -sida och de skriver att de tar betalt i reklam typ ? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Halebop’s minsta, 2gb för 129kr/mån.
Haft i hur många år som helst och är nöjd med support och tjänst.

Lite dyrare än konkurrenterna så jag kohandlade lite och fick ner priset till 99kr/mån för 4gb data och obegränsade samtal/sms

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Comviqs 8 GB för 175 och sen 75 kr rabatt i ett år så hundra för allt.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vilket nät går de i ?

Blev lite misstänksam när jag läste deras ”om oss” -sida och de skriver att de tar betalt i reklam typ ? 🤔

De använder 3:s nät

Ja, man kan titta på reklam och fylla på sitt kort och därmed få gratis abonnemang.

Det gör inte jag utan fyller på till billiga priser med telefoni/sms/data som inte försvinner vid månadens slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur är täckningen hos Tre? Hört att den ska vara lite sisådär?

Värdelös norr om Gävle enligt mig, men jag har varit på ställen även i söder där 3 inte har täckning medans våra andra stora operatörer har det. Tre har det minsta nätet av våra operatörer.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kör Fello 145kr med 30gb surf.
Det är ett Under 18/Över 55 abonnemang som jag kunde teckna i samband med trippel surfkampanj (tror det var på black friday) genom någon tjänst typ Kundkraft eller något liknande.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem

Tele2 Familje-abbonemang 'obegränsad snabb' med ett gratis datakort som sitter i 4g routern på landstället.

399 grundpris + 199kr för sonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tormentor:

Har Felia för €17.99 i månaden med obegränsad allting. Dock med bara 4G.
Har ingen nytta för 5G för ca 10€ extra i månaden eftersom jag bor mitt i skogen.

har nog ingen större nytta av 5G heller, men det fick bli det då man endå har en 5G tele.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd

Kör Hallon 4GB för 99 och har gjort det i ett antal år nu. Funkar bra, support kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har behövt kontakta dem. 4GB med pott har räckt i många år utan några direkta ansträngningar från mitt håll, men det är klart att jag exempelvis laddat ned mina vanliga playlists på Spotify så jag inte behöver streama dem om och om igen och så. När jag tågpendlade så ansträngde jag mig lite mer dock, tog ner podcasts och sånt på WiFi, men idag räcker det utan sådana ansträngningar. Potten byggs upp under året och har räckt till en semestervecka i en stuga utan uppkoppling och liknande.

Skrivet av cyklonen:

Men Comviq har ingen telefonkundtjänst. Det är en sån sak man avsäger sig när det kostar mindre. Jag kommer inte att byta.
Jag är också extremt rädd om mitt mobilnummer. Jag vet att nummerportering ska funka, men litar inte på att det gör det i praktiken. Blir det fel blir det ett helvete att få ordning på alla ställen där jag använder mitt nuvarande nummer. Har haft det i 17-18 år.

Jag har haft samma nummer sedan typ 97 och bytt operatör många gånger. Det har aldrig strulat. Jag har heller aldrig hört talas om något fall där det inte har fungerat.

Skrivet av griid:

Surfpott?
har de ackumulerad surf!?

Ja Hallon har pott, upp till 100 GB bara dock. För mig med 4 GB räcker det rätt bra men kör man på 100 GB i månaden så kan man ju förstås tycka att potten kunde vara lite större.

Edit: Läste precis en intervju med Telias VD som menade att priserna kommer gå upp nu då deras kostnader för el har dubblats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur är täckningen hos Tre? Hört att den ska vara lite sisådär?

Lika bra som hos alla andra tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Lika bra som hos alla andra tycker jag.

Så fort du är ovanför Gävle så har 3 mycket, mycket mindre täckning än Tele2, Telenor eller Telia

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fello 95kr/mån fria samtal + 6GB surf.
25GB sparad surf + 3GB extra liggandes.
Använder surf väldigt sällan.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Vimla 3 gb per månad
100:- månad

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Tele2 5G Obegränsat 228kr per månad

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem
Skrivet av V8Dragster:

Tele2 5G Obegränsat 228kr per månad

Hur har du fått det så billigt?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vimla för 60:-/månad. Hela familjen kör med det.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag är också extremt rädd om mitt mobilnummer. Jag vet att nummerportering ska funka, men litar inte på att det gör det i praktiken. Blir det fel blir det ett helvete att få ordning på alla ställen där jag använder mitt nuvarande nummer. Har haft det i 17-18 år.

Har haft mitt nummer i 23 år (skaffade det i Augusti 1999) och litar inte heller helt på nummerportering. Känner faktiskt en person som blev av med sitt pga något problem vid byte av operatör. Det var dock några år sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Hur är täckningen hos Tre? Hört att den ska vara lite sisådär?

Har haft Tre sen 2006, mitt största problem med Tre är 0-täckning i vissa butiker. Ingen täckning på Daglivs i Fridhemsplan, ingen täckning i Coop Vällingby, ingen täckning Ikea Barkarby. Ledsnade till slut och drog igång mitt Fello 30GB för 125kr/månad. Det är en ny värld nu. Täckning överallt liksom.